1 014 955 läst ·
19 546 svar
1015k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Ja jag glömde du för ju en dold dagbok!T tanaris skrev:
Och nu är det nog tredje gången du hotar med den. Och jag är inte det minsta orolig vilket många andra däremot borde vara.
Ska vi inte göra som jag förslog förra gången att du anmäler alla inlägg om smutskastning av andra användare?
Eller att du publicerar den helt enkelt?
Tomma ord och slag i luften är ingen betjänt av.
Nu har du nog växlat in på fel spår, jag pratade om smutskastningen i #7273. Och eftersom jag tycker man ska stå för vad man skriver anmäler jag inte inlägg.Ulltand skrev:
Ibland undrar man vem man talar med här. 
Djac skrivet ett inlägg som jag svarar på. Tanaris svarar in sin tur för Djacs räkning. Och när jag replikerar svara kanske Birgitt istället.
För varje inlägg riktad till en post får jag i genomsnitt 5 svar från ovan nämnda personer. Kan vi inte enas om att den som får frågan svarar för sig i första ledet?
Djac skrivet ett inlägg som jag svarar på. Tanaris svarar in sin tur för Djacs räkning. Och när jag replikerar svara kanske Birgitt istället.
För varje inlägg riktad till en post får jag i genomsnitt 5 svar från ovan nämnda personer. Kan vi inte enas om att den som får frågan svarar för sig i första ledet?
Jag gör ett inlägg som inte berör dig, du hånar detta, jag svarar på ditt hån och sen beskyller du mig för att göra fel? Uppochnervända världen.Ulltand skrev:
Jag hann liksom inte med, sorry..Ulltand skrev:
Ibland undrar man vem man talar med här.
Djac skrivet ett inlägg som jag svarar på. Tanaris svarar in sin tur för Djacs räkning. Och när jag replikerar svara kanske Birgitt istället.
För varje inlägg riktad till en post får jag i genomsnitt 5 svar från ovan nämnda personer. Kan vi inte enas om att den som får frågan svarar för sig i första ledet?
T tanaris skrev:
Jo jag tänkte på din klippbok du för med mina inlägg
Vad har du för problem med inlägg #7273.?
Jag kanske kan hjälpa dig att anmäla mig själv om du står för formuleringen och har svårt att koma till skott?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Vi ska väl inte glömma den delen av den norska rapporten där man kritiserar att man brutit mot grundlagar och mänskliga rättigheter?
Jag vet att sådana detaljer inte är så viktiga för vissa personer, personer som gärna hyllar starka ledare eller ser fördelar som Kina har när det gäller hur man kan agera, men för en stor del av befolkningen i Sverige, och säkert även i Norge, så är de sakerna rätt viktiga.
Jag vet att sådana detaljer inte är så viktiga för vissa personer, personer som gärna hyllar starka ledare eller ser fördelar som Kina har när det gäller hur man kan agera, men för en stor del av befolkningen i Sverige, och säkert även i Norge, så är de sakerna rätt viktiga.
Det finns särskilda funktioner för om man bara vill ha svar från en viss person. Så har det fungerat sedan långt innan internetforum ens fanns. Lite som vid fikabordet på jobbet.Ulltand skrev:
Ibland undrar man vem man talar med här.
Djac skrivet ett inlägg som jag svarar på. Tanaris svarar in sin tur för Djacs räkning. Och när jag replikerar svara kanske Birgitt istället.
För varje inlägg riktad till en post får jag i genomsnitt 5 svar från ovan nämnda personer. Kan vi inte enas om att den som får frågan svarar för sig i första ledet?
”Ett coronapass ska vara klart den 1 juni och kan komma att krävas vid inresa till vissa länder.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3lVjE/sa-kommer-grona-beviset-att-fungera
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3lVjE/sa-kommer-grona-beviset-att-fungera
Du bör undvika i att spekulera i vad andra tycker.Fairlane skrev:
Vi ska väl inte glömma den delen av den norska rapporten där man kritiserar att man brutit mot grundlagar och mänskliga rättigheter?
Jag vet att sådana detaljer inte är så viktiga för vissa personer, personer som gärna hyllar starka ledare eller ser fördelar som Kina har när det gäller hur man kan agera, men för en stor del av befolkningen i Sverige, och säkert även i Norge, så är de sakerna rätt viktiga.
Det är bra om man uppmärksammat att brister i lagefterlevanden.
Då kan man man skapa lagar för framtiden som som fungerar under en pandemi.
Oaktat lagarna så om det står mellan 14 000 döda eller 500 så väljer man det senare och tar sitt straff.
Annars befinner man sig en situation är man kan och måste göra vad som helst för att lagen säger det. Det finns lagar i Rysslan, Kina och Norkorea och HongKong
Sedan finns det moral och integritet som ibland måste trumfa över.
Ulltand den laglöse
Redigerat:
Om man ska undvika att spekulera i vad andra tycker ska man definitivt undvika att skriva saker som "Men för riktiga Sverigevänner som du spelar det ingen roll. Sverige måste försvaras oavsett. Så klart en inställning som till slut leder till fördärv."Ulltand skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Diskutera strategin i tråden som är avsedd för detta: https://www.byggahus.se/forum/threads/sveriges-covid-19-sars-cov-2-strategi-diskussionstrad.399024/
Och diskutera sakligt och utan personangrepp tack. Det funkar alltid bättre att säga vad man själv tycker istället för att säga vad vad andra tycker.
/Moderator
Och diskutera sakligt och utan personangrepp tack. Det funkar alltid bättre att säga vad man själv tycker istället för att säga vad vad andra tycker.
/Moderator
Skall vi följa din uppmaning strikt, blir det inte ett enda inlägg tillMarlen Eskilsson skrev:
Staffans
En nyhet är väl att boken "Flocken", från vilken valda utdrag från ett kortare utdrag tidvis använts som argument i debatten här, har släppts. Jag har inte läst den själv.
Finns sannolikt att få tag på där böcker normalt finns att få tag på.
Finns sannolikt att få tag på där böcker normalt finns att få tag på.