T tanaris skrev:
Det är ju tämligen uppenbart vem som har som smutsig agenda att påstå saker som inte stämmer om andra användare.
Ja jag glömde du för ju en dold dagbok!

Och nu är det nog tredje gången du hotar med den. Och jag är inte det minsta orolig vilket många andra däremot borde vara.

Ska vi inte göra som jag förslog förra gången att du anmäler alla inlägg om smutskastning av andra användare?

Eller att du publicerar den helt enkelt?

Tomma ord och slag i luften är ingen betjänt av.
 
T
Ulltand Ulltand skrev:
Ja jag glömde du för ju en dold dagbok!

Och nu är det nog tredje gången du hotar med den.

Ska vi inte göra som jag förslog förra gången att du anmäler alla inlägg om smutskastning av andra användare?

Eller att du publicerar den helt enkelt?
Nu har du nog växlat in på fel spår, jag pratade om smutskastningen i #7273. Och eftersom jag tycker man ska stå för vad man skriver anmäler jag inte inlägg.
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Ibland undrar man vem man talar med här. :)

Djac skrivet ett inlägg som jag svarar på. Tanaris svarar in sin tur för Djacs räkning. Och när jag replikerar svara kanske Birgitt istället.

För varje inlägg riktad till en post får jag i genomsnitt 5 svar från ovan nämnda personer. Kan vi inte enas om att den som får frågan svarar för sig i första ledet?
 
D
Ulltand Ulltand skrev:
Sluta snacka skit.

Du har tydligen som din smutsiga agenda att påstå saker som inte stämmer om andra användare.

Förmodligen har du förstått att det är ett effektivt sätt då så klart alla som läser inte orkar gå tillbaka och läsa vad som sagts.
Jag gör ett inlägg som inte berör dig, du hånar detta, jag svarar på ditt hån och sen beskyller du mig för att göra fel? Uppochnervända världen.
 
  • Gilla
  • Haha
Violina och 2 till
  • Laddar…
D
Ulltand Ulltand skrev:
Ibland undrar man vem man talar med här. :)

Djac skrivet ett inlägg som jag svarar på. Tanaris svarar in sin tur för Djacs räkning. Och när jag replikerar svara kanske Birgitt istället.

För varje inlägg riktad till en post får jag i genomsnitt 5 svar från ovan nämnda personer. Kan vi inte enas om att den som får frågan svarar för sig i första ledet?
Jag hann liksom inte med, sorry..
 
T tanaris skrev:
Nu har du nog växlat in på fel spår, jag pratade om smutskastningen i #7273. Och eftersom jag tycker man ska stå för vad man skriver anmäler jag inte inlägg.

Jo jag tänkte på din klippbok du för med mina inlägg

Vad har du för problem med inlägg #7273.?

Jag kanske kan hjälpa dig att anmäla mig själv om du står för formuleringen och har svårt att koma till skott?
 
Fairlane
Vi ska väl inte glömma den delen av den norska rapporten där man kritiserar att man brutit mot grundlagar och mänskliga rättigheter?

Jag vet att sådana detaljer inte är så viktiga för vissa personer, personer som gärna hyllar starka ledare eller ser fördelar som Kina har när det gäller hur man kan agera, men för en stor del av befolkningen i Sverige, och säkert även i Norge, så är de sakerna rätt viktiga.
 
  • Gilla
  • Älska
gaidin och 6 till
  • Laddar…
T
Ulltand Ulltand skrev:
Ibland undrar man vem man talar med här. :)

Djac skrivet ett inlägg som jag svarar på. Tanaris svarar in sin tur för Djacs räkning. Och när jag replikerar svara kanske Birgitt istället.

För varje inlägg riktad till en post får jag i genomsnitt 5 svar från ovan nämnda personer. Kan vi inte enas om att den som får frågan svarar för sig i första ledet?
Det finns särskilda funktioner för om man bara vill ha svar från en viss person. Så har det fungerat sedan långt innan internetforum ens fanns. Lite som vid fikabordet på jobbet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vi ska väl inte glömma den delen av den norska rapporten där man kritiserar att man brutit mot grundlagar och mänskliga rättigheter?

Jag vet att sådana detaljer inte är så viktiga för vissa personer, personer som gärna hyllar starka ledare eller ser fördelar som Kina har när det gäller hur man kan agera, men för en stor del av befolkningen i Sverige, och säkert även i Norge, så är de sakerna rätt viktiga.
Du bör undvika i att spekulera i vad andra tycker.

Det är bra om man uppmärksammat att brister i lagefterlevanden.

Då kan man man skapa lagar för framtiden som som fungerar under en pandemi.

Oaktat lagarna så om det står mellan 14 000 döda eller 500 så väljer man det senare och tar sitt straff.

Annars befinner man sig en situation är man kan och måste göra vad som helst för att lagen säger det. Det finns lagar i Rysslan, Kina och Norkorea och HongKong

Sedan finns det moral och integritet som ibland måste trumfa över.

Ulltand den laglöse
 
Redigerat:
T
Ulltand Ulltand skrev:
Du bör undvika i att spekulera i vad andra tycker.
Om man ska undvika att spekulera i vad andra tycker ska man definitivt undvika att skriva saker som "Men för riktiga Sverigevänner som du spelar det ingen roll. Sverige måste försvaras oavsett. Så klart en inställning som till slut leder till fördärv."
 
  • Gilla
djac och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
BengtH och 5 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Och diskutera sakligt och utan personangrepp tack. Det funkar alltid bättre att säga vad man själv tycker istället för att säga vad vad andra tycker.

/Moderator

Bra enkelt budskap som väl inte borde vara så svårt att följa!
 
Staffans2000
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Diskutera strategin i tråden som är avsedd för detta: [länk]

Och diskutera sakligt och utan personangrepp tack. Det funkar alltid bättre att säga vad man själv tycker istället för att säga vad vad andra tycker.

/Moderator
Skall vi följa din uppmaning strikt, blir det inte ett enda inlägg till:D.

Staffans
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
T
En nyhet är väl att boken "Flocken", från vilken valda utdrag från ett kortare utdrag tidvis använts som argument i debatten här, har släppts. Jag har inte läst den själv.

Finns sannolikt att få tag på där böcker normalt finns att få tag på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.