1 014 473 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Violina skrev:
Problemet är ju att om det kommer studier som visar att nikotin skyddar mot/hjälper till i behandlingen av covid19 så kommer det säkert vara ett helt gäng med mindre begåvade människor som börjar röka/snusa/whatever på daglig basis och ådra sig andra problem (längre fram i livet) som de aldrig hade fått annars..
Nikotin är ju bland det värsta giftet man kan mata kroppen med (oavsett form) och alla kan bli beroende till den grad att de inte kan förmå sig själva att sluta (inte som med droger där det är receptorerna i hjärnan som bestämmer om man blir riktigt beroende eller inte)
Att nikotin har en mycket positiv effekt på iaf parkinson hade jag faktiskt koll på, men om man nu inte har någon förhöjd risk för den sjukdomen finns det väl ingen anledning att dagligen stoppa i sin kropp gift?
Nikotin säljs inte receptfritt på apotek (har du en aning om hur lite av denna substans det krävs för att döda en människa?) men nikotinprodukter för rök-/snusavvänjning säljs på apotek.. och du måste vara myndig för att få köpa, långt ifrån ett kvitto på att det är en ofarlig produkt..
Mycket mer än jag trodde https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3880486/, något gram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...Q2xaXtLGAE8LfHKOdGzoa0vw6TL8Utx23ceU_J4O_BmYw
OBSERVERA: Jag bara länkar lite nyheter, har inget med vad jag tycker är rätt eller fel att göra!
Redigerat:
Självklart är de det men man måste ändå ge dem att de bara gör sin plikt, de är ju inte annorlunda än andra företag, man kör järnet med den produkt man har, i detta fallet är det en annonsblaska och löpsedlar. Löpsedlarna ska skapa sensationslystnad så att du köper deras annonser eller besöker hemsidan så de får klick. Resten är utfyllnad som de inte lägger något krut på.Nissens skrev:
Frågan är ju om de bidrar med något till samhället genom deras vinklade rubriker och rapporteringar. Som att underblåsa någon slags ”krig” mellan Norge och Sverige bidrar knappast med något gott. Kan tänka mig att de i Norge skriver att Sverige sågar Norge... allt går att vinkla om viljan finns.D djac skrev:Självklart är de det men man måste ändå ge dem att de bara gör sin plikt, de är ju inte annorlunda än andra företag, man kör järnet med den produkt man har, i detta fallet är det en annonsblaska och löpsedlar. Löpsedlarna ska skapa sensationslystnad så att du köper deras annonser eller besöker hemsidan så de får klick. Resten är utfyllnad som de inte lägger något krut på.
Inte ens den Norska Coronakommisionen håller med dig @Ulltand . Du har ju dragit hur många slutsatser som helst alldeles för tidigt. Enligt Norge.Ulltand skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Granskning i Region Östergötland
I 15 procent av dödsfallen bedömdes covid-19 vara den direkta dödsorsaken under båda vågorna. För 70 procent under första vågen, respektive 76 procent under andra vågen, var covid-19 en bidragande orsak.
Alla som avled hade en betydande eller allvarlig skörhet under båda tidsperioderna. 112 (92 %, min anm.) respektive 115 personer (85 %, min anm.) hade en omfattande samsjuklighet och hälften av de avlidna var 88 respektive 89 år eller äldre.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/regionen-fler-atgarder-minskade-inte-dodligheten-i-covid-19
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Nordisk jämförelse av hur kulturlivet drabbades under förra året (gjord i Norge).
https://www.svt.se/kultur/ny-rapport-trots-olika-restriktioner-samma-dystra-facit-for-kulturen
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Studieresultat från England
3 veckor efter första dosen av Pfizers eller Astra Zenecas vaccin:
3 veckor efter första dosen av Pfizers eller Astra Zenecas vaccin:
Detta då på toppen av att risken för att utveckla symtomatisk covid har minskat med 60-65 % efter 4 veckor.
https://www.bbc.com/news/health-56904993
Många anser att Singapore skött pandemin bra; både hårda insatser för att slå ner smittan, och relativt snabb vaccinationstakt:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRggej/singapore-basta-landet-under-coronapandemin
Men det kommer ju med ett pris, t.ex. ett enormt övervakningssamhälle där staten hela tiden kan följa var du är och var du har varit och vilka du träffar. Trots det anser många att det är värt det - och det kan ju stämma så länge man har en välvillig regering. Men, som man brukar säga, en revolution är bara tre middagar bort...
Sverige då? Hur bra är det att leva här under pandemin? Ja, i jämförelsen hamnar vi - som vanligt - ungefär i mitten; plats 32 av 53 granskade länder.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRggej/singapore-basta-landet-under-coronapandemin
Men det kommer ju med ett pris, t.ex. ett enormt övervakningssamhälle där staten hela tiden kan följa var du är och var du har varit och vilka du träffar. Trots det anser många att det är värt det - och det kan ju stämma så länge man har en välvillig regering. Men, som man brukar säga, en revolution är bara tre middagar bort...
Sverige då? Hur bra är det att leva här under pandemin? Ja, i jämförelsen hamnar vi - som vanligt - ungefär i mitten; plats 32 av 53 granskade länder.

