1 014 429 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
HahahaD djac skrev:
Jag har jobbat sedan jag var 19 år och sett rätt många olika personligheter. En del med diagnos som man inte hade velat ha som chef. Klarat mig bra från så kallade psykopater och andra störningar.
Jag tror ingen på FHM säger emot AT. Inte ens Johan Carlsson.
Troligen inte.Nissens skrev:
Edit:
Går till sängs oftast 22-23 på kvällen och går upp kl: 5 på vardagar och 6-7 på helger.
Då får man ut en hel del tid som vaken.
Var länge sedan det var fest och man var uppe till 2-3 på natten.
Du då? Du verkar bo vid datorn från tidig morgon till sen kväll. Har du tråkigt privatliv
Tillbaka till AT, kan du inte identifiera den personligheten så löper du risk att bli överkörd. Han är duktig på att argumentera och där skull både du och jag stå kort även om vi hade rätt.
Vidhåller att jag tror inte någon på FHM säger emot honom även då han har fel.
Redigerat:
Nja, du skrev nog mer tvärsäkert tidigare.. GT:n kanske börjat släppa greppet..optimum skrev:
Troligen inte.
Edit:
Går till sängs oftast 22-23 på kvällen och går upp kl: 5 på vardagar och 6-7 på helger.
Då får man ut en hel del tid som vaken.
Var länge sedan det var fest och man var uppe till 2-3 på natten.
Du då? Du verkar bo vid datorn från tidig morgon till sen kväll. Har du tråkigt privatliv
Tillbaka till AT, kan du inte identifiera den personligheten så löper du risk att bli överkörd. Han är duktig på att argumentera och där skull både du och jag stå kort även om vi hade rätt.
Vidhåller att jag tror inte någon på FHM säger emot honom även då han har fel.
J
Hade jag haft honom som chef hade jag bytt jobb.
Hade jag haft honom som underställd hade jag plockat bort honom omgående.
Den personligheten är svårkontrollerad och bättre att plocka bort.
Normala personlighetsvarianter går att hantera som chef.
OBS min åsikt och kunskap som chef.
Du som VD borde ha samma insikt annars sitter du illa till.
Jag är fortfarande övertygad till 100%Nissens skrev:
Hade jag haft honom som chef hade jag bytt jobb.
Hade jag haft honom som underställd hade jag plockat bort honom omgående.
Den personligheten är svårkontrollerad och bättre att plocka bort.
Normala personlighetsvarianter går att hantera som chef.
OBS min åsikt och kunskap som chef.
Du som VD borde ha samma insikt annars sitter du illa till.
Jodå, jag har koll på det. Men brukar vara försiktig att uttrycka mig tvärsäkert.optimum skrev:
J
Jag är fortfarande övertygad till 100%
Hade jag haft honom som chef hade jag bytt jobb.
Hade jag haft honom som underställd hade jag plockat bort honom omgående.
Den personligheten är svårkontrollerad och bättre att plocka bort.
Normala personlighetsvarianter går att hantera som chef.
OBS min åsikt och kunskap som chef.
Du som VD borde ha samma insikt annars sitter du illa till.
Det stämmer.R elativt sett hade de fler än vi. Men eftersom de hade så liten smittspridning i samhället gick det ändå väldigt bra för dem.Nissens skrev:
Kunskapen om sambandet smitta samhälle /ädldrebo fanns redan efter första vågen men ändå misslyckades vi att skydda de äldre vid den andra vågen.
Så är det ju. Och ja det finns bara en sådan. Hen kommer att vara den som skall ha bäst koll på epidemier och skyddet mot dessa. Sedan beslutar JC efter vad AT föredrar.optimum skrev:
Statsepidemiolog
7 § Vid myndigheten finns det en statsepidemiolog och en biträdande statsepidemiolog, vilka utses av generaldirektören. I uppdraget ingår att samordna arbetet med att övergripande följa och analysera utvecklingen av smittsamma sjukdomar och skyddet mot dessa nationellt och internationellt, analysera konsekvenserna av denna utveckling för samhället och den enskilde och andra smittskyddsåtgärder inom hälso- och sjukvården och andra berörda samhällssektorer.”
Ska man döma folk på det sättet du gör hade jag hundra gånger hellre anställt Tegnell än dig, och jag har anställt ett antal olika personlighetstyper under åren...optimum skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Vad har du för insider-källor eller håller du bara på och gissar?Ulltand skrev:
Att samordna, följa och analysera innebär inte att man kan bestämma allt själv.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Man kan ju notera att antalet bekräftade fall i Stockholmsregionen var fler i december än i november men antalet bekräftade fall på regionens äldreboenden var färre i december än i november. Så det behöver verkligen inte vara så att en ökande smittspridning i samhället också innebär det på äldreboenden.Ulltand skrev:
https://vardgivarguiden.se/globalassets/kunskapsstod/smittskydd/statistik/covid-19/antal-fall.pdf
Har du glömt bort det?
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Varför när man traskar runt där på akuten, är man så mån om att hitta 65+are?Fairlane skrev:
Patienter vägrar Astra Zenecas vaccin – Sahlgrenska tvingas kasta doser
"Patienter på Sahlgrenska universitetssjukhuset vägrar Astra Zenecas vaccin, rapporterar GP. Vissa uteblir från besöket, andra vänder i dörren. Det har fått överläkaren Maria Taranger att reagera."
"Sjuksköterskorna hade ringt runt för att leta patienter och, som ”sista hoppet före kassering”, gått till akuten för att erbjuda patienter där vaccinet.
– ”Ge mig dem, jag ska upp till geriatriken”, sade jag. ”Vi har redan varit där” svarade de. Det slutade med att de gick och letade 65-plussare på akuten. De blev väl av med någon spruta till, säger Maria Taranger till GP."
Min kommentar: Astra Zeneca har haft diverse problem innan vaccinet godkändes. Man hade av misstag testat olika doser, man missade att söka godkännande etc (även om vissa vill lasta det senare på EU och inte på AZ), sen kunde man inte visa tillräckligt bra att det fungerade för de som var 65+ (även om vissa som gillar att ta det säkra före det osäkra tyckte att man inte skulle bry sig om det, för det borde fungera). Därtill fungerar den sämre på den Sydafrikanska varianten. Utöver det så har den, rätt eller fel, fått mer negativa skriverier än konkurrenterna. Det är detta att folk tvekar, eller vägrar som gör att det är så viktigt med:
Med största sannolikhet är det matematiskt mer korrekt att nödgodkänna vaccinet och att fortsätta vaccinering medan man undersöker potentiella problem, OM man bortser från det psykologiska. Det psykologiska får inte underskattas, både i denna pandemi och i fortsättningen. Om man struntar i ordentliga godkännanden och fortsätter vaccinera trots varningssignaler så riskerar man att folk inte bara undviker AZ, utan övriga också och i slutändan kanske helt andra vacciner mot andra sjukdomar.
- riktiga FAS-3-tester, och inte köra på nödgodkännande
- att pausa vaccinationer när man upptäcker potentiella problem
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
För att det bara är tillåtet att vaccinera 65+ med AZ-vaccinet. Om någon yngre skulle få en svår biverkan av vaccinet så skulle nog personen som utfört vaccinationen ställas till svars, skulle jag tro.F fiskbuggaren skrev:
Klart att det stämmer, jag gillar ju fakta.Ulltand skrev:
Hur kan det vara bra för Norge att ha större relativ smittspridning i äldreboendena än vad Sverige hade?
Att de absoluta talen är lägre är ju bra, men det är inte det vi talar om.