1 014 017 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Men vi är ju redan högt upp på den expotentiella kurvan....BirgitS skrev:
Om vi tar de 15 största städerna i Sverige så är det en stor Tsunamivåg av smitta.
1.30 in i klippet har du Gisslen som föklarar samma sak flera gånger!
https://www.tv4play.se/program/efte...nya-karantänsregler-rimlig-avvägning/13743108
Nja. Det beror väl på vilken exponent man har, och under hur lång tid man räknar med, samt om folk kan återsmittas?harry73 skrev:
Det är inte riskornen på schackbrädet vi talar om.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Riskornen_på_schackbrädet
Du har nog sett annat än jag. Här diskuteras sällan annat än dagens covidproblem (förutom när du tar upp den dåligt organiserade sjukvården, som den förvisso är). Media och regionernas propaganda missar jag lyckligtvis genom att inte läsa dem.D djac skrev:
Så min fråga i inlägg #15934 med anledning av din svepande formulering i inlägg #15871 behöver besvaras lite mer konkret.
Redigerat:
Jag tycker att det är beklämmande att så många inte kan hålla sig i skinnet ett litet tag till så att sjukvården inte behöver kollapsa innan den här vågen är över. Tänk lite på era medmänniskor istället för på er själva.P paralun skrev:
Flytta till Uppsala län. Där fick man förbokade tider för dos 1 och 2.AndersMalmgren skrev:
För tredje dosen var det inte riktigt lika välorganiserat, men inte helt uselt.
Tror du att uppmuntran går att belastningen blir mindre? Har det inte framgått flera gånger i den här tråden att en patient med "dubbla diagnoser" är en extra belastning på sjukvården?P paralun skrev:
Hoppas inte för mycket på en stor förändring oavsett om vi får socialdemokratiska socialdemokratiska regeringar eller borgerliga socialdemokratiska regeringar. Det råder ingen stor oenighet i rikspolitiken om den offentliga sjukvården. Trenden går mot offentligt finansierad sjukvård i hela världen. Att minska på den till förmån för privata sjukförsäkringar kan du glömma.AndersMalmgren skrev:
Det som eventuellt skiljer lite här och där är huruvida sjukvården ska fortsätta att vara en lokal angelägenhet eller om staten ska ta över.
Så länge det behövs. Du kan, som sagt, beställa hem ostron och champagne istället för att gå på krogen. Det är väl en ganska liten uppoffring?AndersMalmgren skrev:
Hellre det än att beröva människor livet i onödan, eller att åstadkomma att sjukvården kollapsar.