26 898 läst ·
118 svar
27k läst
118 svar
Byggmax obefintlig kundsupport - vad gör man?
Jag åker i så fall garanterat hellre till Netonnet. Om det är nåt knas med skruvdragaren åker jag tillbaka till Netonnet och reklamerar. Netonnet har bra kundtjänst på plats. Man får prata med riktiga människor.S Sernando skrev:
Problemet är att se till att Byggmax inte levererar virke till TS lägenhet. Det blir lite bökigt att hantera.S Sernando skrev:
Jobbar du på Byggmax?
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Men det bygger på att man får kontakt med butikenglobaljuggler skrev:
Distansavtalslagens möjlighet till ångerrätt är för konsumenten mer generös än vad som återfinns i Konsumentköplagen 7 kap. § 3 om avbeställning innan leverans.
Om man kan utnyttja sin ångerrätt innan leverans enligt DAL slipper man således risken att behöva ersätta näringsidkaren för § 7:
1. särskilda kostnader som näringsidkaren har haft för att ingå och fullgöra avtalet till den del näringsidkaren inte kan tillgodogöra sig dessa på något annat sätt,
2. särskilda kostnader till följd av hävningen eller avbeställningen, och
3. förlust i övrigt med ett belopp som är skäligt med hänsyn till priset för varan, tidpunkten för hävningen eller avbeställningen, omfattningen av nedlagt arbete och omständigheterna i övrigt.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
det är service som den ska vara! Kul och höra att man vill göra lite extra! Det trodde jag inte om byggmax tyvärr, tyvärr gör jag inte nu heller. Men tråkiga är att man kan ta sig ibland och försöka hjälpa en kund. ävenmikethebik skrev:
Håller med om att Byggmax kundsupport är obefintlig, går inte att ringa och få reda på något överhuvudtaget, en röst som säger "kolla på nätet" där finns alla uppgifter.
Däremot har jag väldigt positiva upplevelser av personalen i vår lokala butik och grannbutiken i annan närliggande ort.
De hjälpte mig i våras med att få tag i utgånget Pergo-golv som jag behövde några bräder extra av, efter sökning i deras interna nät hittade vi ett paket i en norrlandsbutik, chefen där tog med paketet till en butikschef-träff de hade och min lokala butikschef tog den med sig hem och jag köpte till det pris som gällde innan det utgick.
Service långt utöver vad man kan begära och förvänta sig.
Fick hjälp på liknande sätt nyligen då jag ville ha ett utgånget kakel, löstes på samma sätt.
Deras fika den dagen utökades med vaniljsemlor och wienerbröd🙂
Synd att den många gånger väldigt duktiga och serviceinriktade personalen säkert ibland får klä skott för en ledning som inte förstår att kunden betalar lönen även till koncernledningen...
Man kan vinna en kund även om precis höll på att förlora kunden
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Ångerfristen börjar löpa vid leverans, ja. Ångerrätten finns även före leverans, klockan har inte ens börjat ticka.globaljuggler skrev:
HejN Nymodigt skrev:Hej!
Jag har i förra veckan beställt lite virke och annat smått och gott från Byggmax, inga problem med det i sig förutom att jag skrev i fel adress (till mig i stan). Istället för till min adress på mitt lantställe. Så tänkte att det är väl bara att höra av sig till deras kundsupport, så började för enkelhetens skull med chatten.
I chatten så går det bara att prata med en bot och ingen handläggare går att få tag på, testade under olika tillfällen under dagen. Då tänkte jag att då är det väl dags för ett litet snabbt samtal, så jag ringer dem på telefonnumret på deras sida. Där blir jag varse om att det inte heller finns någon att prata med, och det spelade ingen roll alls vilka olika tonval jag gjorde. Utan jag hamnade alltid till sist med ett meddelande om att höra av mig genom deras chatt, och sen avslutades samtalet.
Då bestämde jag mig för att skicka ett mail, inget svar där heller...
Aja då får väl jag ta och makulera ordern och göra en ny tänkte jag genom deras formulär på nätet, sagt och gjort gjorde jag det. Fick ett svar (från en annan bot), att de kollar på ärendet?!
Börjar göra lite efterforskning vad som hänt med deras kundsupport, jag vet ändå att jag var i kontakt med dem förra våren i exakt samma ämne (jag vet jag är dum i huvudet som skrev fel adress då också). Men den gången fick jag tag på dem utan några som helst problem och löste det snabbt och smidigt. Så jag gick in på Trustpilot, och det var ingen vacker läsning, deras support verkar helt och hållet imploderat!
Frågan är vad gör jag nu, jag kan inte ta emot två och en halv ton virke ute på gatan i min lägenhet i stan... ska jag bara ignorera och hoppas på att det blir en retur? Alltså jag har aldrig varit med om något liknande, att ett företag i denna storlek är helt tyst.
Funderar skarpt på att åka hem till VDn i Täby för att fråga om han kan hjälpa mig, han är ju på något sätt ändå ytterst ansvarig för företaget. Vet han om att företagets support imploderat? Eller är det en strategi han kör med sedan han tillträdde 2023?
Tack för mig!
Hur gick det?
Förra veckan skickade Byggmax mig en faktura, som är från aug -23, på special virke(Bankiriträ), som jag beställt till butik.
Men det har aldrig kommit fram.
Har gått igenom butiken i Kristianstad, men virket finns ej. Dem slutade till och med att svar på mailen, efter någon månad, och så förra vecka v.22 -24, skickar dem fakturan.
Nu får vill jag att dem ska kreditera fakturan, men får inget svar.
Hur kan dem släppa fakturan, när godset/varan ej är uthämtat från deras butik?
Man blir så j-vla förbannad!!!
Att bestrida fakturan borde väl vara steg ett.0 007peter skrev:Hej
Hur gick det?
Förra veckan skickade Byggmax mig en faktura, som är från aug -23, på special virke(Bankiriträ), som jag beställt till butik.
Men det har aldrig kommit fram.
Har gått igenom butiken i Kristianstad, men virket finns ej. Dem slutade till och med att svar på mailen, efter någon månad, och så förra vecka v.22 -24, skickar dem fakturan.
Nu får vill jag att dem ska kreditera fakturan, men får inget svar.
Hur kan dem släppa fakturan, när godset/varan ej är uthämtat från deras butik?
Man blir så j-vla förbannad!!!
Klicka här för att svara