Tänkte införskaffa mig en takskjutport. Classic door har onekligen väldigt billiga portar, samma mängd isolering som andra tillverkare osv, hittar inte destomer om dom portarna. Någon som vet något om dom, skräp eller fyller dom sin funktion?
Förstår ju att man får mer port för en dyrare crawford eller nå sånt, men är mer ute efter synpunkter på huruvida dessa billiga portar håller måttet i verkligheten, vad är det som gör dom dåliga, om dom nu är dåliga.

Portmästarna (som jag heller inte hittat så mycket om) säljer dessa portar billigt inkl motor. Vågar man köpa en sån eller är det totalt bortkastat?

• Screenshot_20260420_114749_Chrome.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ingen erfarenhet av classic, men jag köpte den absolut billigaste porten på Skånska Byggvaror för ca 12 år sedan. Då kostade den 5500 kronor. Förutom lite blekning så ser den ut som ny. Det är inte så mycket som kan gå fel om man bara monterar allt i våg.

Känner en gubbe som säljer betydligt dyrare portar, när jag sa att jag hade köpt en XXXX som enligt bruksen var tillverkad i Kanada så sa han att det var samma tillverkare som han köpte från. Hans portar kostade då 18-22 kkr. Så portbranchen inom budgetsegmentet verkar vara som allt annat, mer marknadsföring än produkt.

Tackar, ja det känns ju som att det inte kan vara så mycket som felar. Mycket är väl upp till montören så det blir rätt. Dom såg vettiga ut, och hade bra beskrivningar på montering för samtliga moment, samt en konstruktion som verkar tillåta låg takhöjd, vilket jag har. Avvaktar ännu om någon har mer att komma med!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.