26 898 läst ·
118 svar
27k läst
118 svar
Byggmax obefintlig kundsupport - vad gör man?
globaljuggler skrev:
globaljuggler skrev:
Redigerat:
Dragkrokslagret är ett riktigt skitföretag. Beställde dragkrok och fick fel. Efter dagar av obesvarade telefonsamtal lyckades jag få nummret till VD:n.
Har var hyfsat shockad när jag fick tag på honom och skällde ut efter noter och tillslut fick retursedel.
Fick en faktura på fraktkostnad på 9000kr som jag sket i att betala. Inget hände.
Fy fan.
Har var hyfsat shockad när jag fick tag på honom och skällde ut efter noter och tillslut fick retursedel.
Fick en faktura på fraktkostnad på 9000kr som jag sket i att betala. Inget hände.
Fy fan.
juridiska kunskaper och processföring är inte din hemmaplan enligt dina resonemangglobaljuggler skrev:
Prejudikat ;-)
Du får gärna ta dig för pannan om du känner för det. ARN är inte en domstol och det är inte sällsynt att domstolar kommer till andra avgöranden än vad ARN kommer fram till.
Och olika domstolar till olika slutsatser.globaljuggler skrev:
Allt handlar om yrkande och bevisning.
Men du kan ångra innan du har tagit emot en vara som ämnet handlade om
DAL du kan då ångra men riskerar att betala returfrakt om näringsidkaren (NI) informerat om det i sina villkor.globaljuggler skrev:
KKL gäller vid ej Distansavtal och få ska NI visa vilka kostnader han har drabbats av pga avbeställningen samt kan yrka på dessa som ett skadestånd.
Konsumentköplagen i relevanta delar gäller visst vid distansavtal. Exempelvis finns där bestämmelser kring vad som gäller vid fel på vara, något som saknas i DAL. Bara för att själva inköpet har gjorts på distans, innebär inte att KKL blir irrelevant.S searayn skrev:
Det är solklart att man som konsument har rätt att
Edit. "Häva" användes i sammanhanget som en språklig synonym till att avbeställa, men eftersom det även är en rättslig term var det ett olyckligt ordval.
Redigerat:
Häva är ett helt annat juridiskt begrepp.globaljuggler skrev:
Konsumentköplagen i relevanta delar gäller visst vid distansavtal. Exempelvis finns där bestämmelser kring vad som gäller vid fel på vara, något som saknas i DAL. Bara för att själva inköpet har gjorts på distans, innebär inte att KKL blir irrelevant.
Det är soklart att man som konsument har rätt att häva ett köp innan leverans, men om det ska ske enligt DAL eller KKL är inte uppenbart.
KKL är tillämpbar vid fel på varan vid ett Distansavtal. Nu handlar det om ånger inte avbeställning eller hävning. Du blandar lagstiftning o begrepp friskt
Lönerna ligger nog ganska lika. Men några kronor extra får man kanske betala en person som har intresse för det den jobbar med. Intresse finns sällan hos väldigt unga människor, än mer sällan hos unga tjejer. Samt de som, mer eller mindre, blir dittvingade av arbetsförmedlingen.Rejäl skrev:
Men, som sagt gäller det knappast bara BM längre. Även Beijer och Woody kör delvis samma system, även om de iallafall brukar ha någon kunnig på plats också.
Jag tycker att ni självutnämnda experter inom juridik kan starta en egen tråd där ni får möjlighet att imponera.
På denna tråd diskuterar vi Byggmax kundtjänst och hur obefintlig den är.
Att, som andra, nästan skylla på TS att han skrev fel adress är ju också ett snedsteg. Vi är ju alla människor som ibland gör fel och ibland behöver stöd och hjälp. Att då vara kund hos Byggmax blir svårt då deras kundtjänst nästan inte finns.
På denna tråd diskuterar vi Byggmax kundtjänst och hur obefintlig den är.
Att, som andra, nästan skylla på TS att han skrev fel adress är ju också ett snedsteg. Vi är ju alla människor som ibland gör fel och ibland behöver stöd och hjälp. Att då vara kund hos Byggmax blir svårt då deras kundtjänst nästan inte finns.
Dom Beijer, Woody, XL bygg vi använder har en helt annan kompetens..A AG A skrev:Lönerna ligger nog ganska lika. Men några kronor extra får man kanske betala en person som har intresse för det den jobbar med. Intresse finns sällan hos väldigt unga människor, än mer sällan hos unga tjejer. Samt de som, mer eller mindre, blir dittvingade av arbetsförmedlingen.
Men, som sagt gäller det knappast bara BM längre. Även Beijer och Woody kör delvis samma system, även om de iallafall brukar ha någon kunnig på plats också.
Nej mycket är så har jag också konstaterat , märkte i höst att dom inte hängt med i prisjusteringar heller för på offert var Karl Hedin klart billigare på allt (handlar bara på offert där annars är dom dyrare)plockar det jag betalar själv då även andra bygghandlar har mycket skräp i virkespaketenA AG A skrev:Nu finns det säkert saker som är okej. Men ofta blir jag mest förundrad när man handlat där. Saker som man inte tycker det kan vara så stor skillnad på. Men det kan det tydligen. Ett exempel är en vanlig profilerad, omålad trälist/foder. Den borde vara lika som på andra ställen. Men de är mer böjda än bananer, det finns bark kvar längs vissa sidor, de är spruckna, det saknas bitar etc etc. Så även fast man lägger en dryg timme på att sortera på butiken, så tvingas man slänga flera stycken. Därmed är det inte billigt längre. Sen får man lägga en jäkla massa jobb på att spackla och slipa till resten, samt att man måste måla två gånger extra. Men likförbannat blir det inte snyggt när det kommer upp.
Detsamma gäller att trämaterial. Det blir både dyrare och sämrebi slutändan.
Men även mycket annat fungerar på samma sätt.
Det enda de har varit bra på hittills är julgranar, enligt min erfarenhet.
Gällande Byggmax, kan vi diskutera om detta är en seriös produkt? Diskutera i smågrupper:
Kommer en person som köper en klyv på Byggmax även köpa kubbarna att klyva på samma ställe? Varför?
https://www.byggmax.se/stubbe-bjork...WDTroHZBBxpbDJB-gYiE34Xnua9I8bEJa8w#913=57017
Kommer en person som köper en klyv på Byggmax även köpa kubbarna att klyva på samma ställe? Varför?
https://www.byggmax.se/stubbe-bjork...WDTroHZBBxpbDJB-gYiE34Xnua9I8bEJa8w#913=57017
