Alfredo Alfredo skrev:
En som inte fattar problemet och en som håller med om att det är komplett vansinne men absolut inte kan påverka något det allra lilla minsta... 🤬🤬🤬
Finns det då nått vettigare att göra som konsument än att rösta med fötterna och uppsöka en annan affär?

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Tyckte det var bra info! Jag kommer jämföra olika butiker i framtiden när jag ska handla något dyrare.

Sen blir jag ändå glad när Byggmax ändå är tydliga med sina internetpriser är samma som i affären. Kommer ihåg tex Elgiganten som hade ett pris på nätet och annat i affären, ofta skilde det flera tusenlappar på dyrare grejer. Man kom dock runt det genom att köpa på nätet men hämta i butik, så jäkla korkat.
Flera av apoteken gör så fortfarande, fruktansvärt irriterande! Ex de flesta somrar brukar vi kunna köpa ett 6-p fästingmedel till katt billigare online med hämtning i butik än vad 4-p av samma medel kostar i butik... Kan säga att många gånger så köper jag då istället på något av de rena internetapoteken än springer ner till ett fysiskt apotek på lunchen för att hämta ut en beställning

Alfredo Alfredo skrev:
Är det bara där det skiljer kan jag leva med det. 😂 Någon som vet hur det är på Arlanda? Finns enskilda restaurangers priser åtkomliga på nätet?
Max på Landvetter som ligger inne i terminalbyggnaden (men utanför incheckningen) är dyrare än Max på Partille köpcentrum (Allum). Gjorde en spontanjämförelse idag när jag hade vägen om båda.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Finns det då nått vettigare att göra som konsument än att rösta med fötterna och uppsöka en annan affär?
Absolut. Men då blir det antagligen inga butiksbesök alls då alla? apotek verkar pyssla med samma idioti. Jag har alltså stått inne på ett apotek och beställt varan på nätet med hjälp av telefonen för leverans i samma apotek kanske en kvart senare...

Alfredo Alfredo skrev:
Absolut. Men då blir det antagligen inga butiksbesök alls då alla? apotek verkar pyssla med samma idioti. Jag har alltså stått inne på ett apotek och beställt varan på nätet med hjälp av telefonen för leverans i samma apotek kanske en kvart senare...
Jag hadde iofs byggmtrlhandlare i åtanke.

Apotekskedjorna föredrar nog att du handlar på nätet istället för i butik.

F fribygg skrev:
Apotekskedjorna föredrar nog att du handlar på nätet istället för i butik.
Nej de verkar föredra att jag beställer på nätet så att de kan plocka varan från hyllan i butiken så att de därefter kan packa varan åt mig i butiken i ett stort paket som jag hämtar i butiken och betalar avsevärt mindre än om jag själv tagit varan från hyllan i butiken. 🤬🤬🤬

Alfredo Alfredo skrev:
Nej de verkar föredra att jag beställer på nätet så att de kan plocka varan från hyllan i butiken så att de därefter kan packa varan åt mig i butiken i ett stort paket som jag hämtar i butiken och betalar avsevärt mindre än om jag själv tagit varan från hyllan i butiken. 🤬🤬🤬
Ok. Då verkar de skilja sig från Byggmax och många andra byggmtrlhandlare

Johanbogg Johanbogg skrev:
Max priser skiljer sig också, ja Arlanda är dyrare som exempel
Men bara lite dyrare. Inte som andra restauranger typ O Learys eller räkmacka för 300 och öl för 150.

K
Kvackatore Kvackatore skrev:
Max på Landvetter som ligger inne i terminalbyggnaden (men utanför incheckningen) är dyrare än Max på Partille köpcentrum (Allum). Gjorde en spontanjämförelse idag när jag hade vägen om båda.
Ligger väl ingen butik eller restauran innanför incheckningen? Enda som åker igenom där är ju bagage. Möjligtvis utanför eller innanför säkerhetskontrollen (airside).

K kniv skrev:
Ligger väl ingen butik eller restauran innanför incheckningen?
Eftersom jag oftast checkar in hemma så passerar jag normalt en massa butiker och restauranger på väg till planet. Om vi nu ska fortsätta med konstruerade missförstånd. 😉

• Älska
Kvackatore
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Alltid? Det beror ju helt på vilka produkter/butiker du syftar på. Vissa är mycket dyrare. Andra har identiska priser över hela landet.
Jo jag generaliserar naturligtvis i viss mån då jag inte kan alla priser på alla varor men det bjuder jag på

K KristerLo skrev:
Många företag tar in lönebidragare (invandrare) har varit på Byggmax och frågat personalen, de vet inte vad det är för skillnad på en regel och en dörrkarm, om de ens pratar begriplig svenska, så du får nog tänka om i ditt uttalande.
Det här har jag aldrig träffat på någon (invandrare)

W Weimik skrev:
På ”mitt” Byggmax talar den personal som finns flytande svenska och ser ut som svenskar gör mest. De är mestadels totalt okunniga ändå.

Byggmax kan för övrigt vara det minst personaltäta jag varit med om. Senast jag handlade där såg jag inte till någon personal alls.
Men dom jäklarna har ju börjat kolla därbak i bilen. Det är inte just

W Weimik skrev:
Byggmax kan för övrigt vara det minst personaltäta jag varit med om. Senast jag handlade där såg jag inte till någon personal alls.
I Gävle har man nyss byggt om och tagit bort kassorna. Istället har man en bänk innanför dörren där man får scanna varorna själv.

K Kurtivan skrev:
Där har du fel, Coop Nära och Ica Nära har högre priser än andra i samma kedja.
Ja vem har sagt något annat? olika koncept (coop) och olika ägare (ica och även coop, (cooo nord, coop syd, osv) så det är ju en självklarhet…

Konstigt om man tror att tex alla ica har samma pris, då förstår man inte hur vare sig ica eller marknadskrafter mellan olika butiker, koncept och ägare fungerar …

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.