Och om du har missat, det är den auktoriserade (som är registrerad hos nätägaren) som ska föra dialogen med nätägaren. Nätägaren är inte intresserad av att ha kontakt med dig innan arbetet är klart och färdiganmälan är inlämnad.

• Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Elektrikern kostar oxå pengar, sen har jag kanske ett visst kontrollbehov… 🤔

Men han är på oxå på dem och men inte mycket händer.

I veckan träffade jag killen som har firman som ska göra grunden och när Vattenfall diskuterades så sa han att de är svåra och extremt långsamma att ha å göra med.
Som redan nämnts har du ingen kontakt mot nätägaren i dessa ärenden, utan detta sköts av installatören, och din kontaktyta är mot installatören.

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Och om du har missat, det är den auktoriserade (som är registrerad hos nätägaren) som ska föra dialogen med nätägaren. Nätägaren är inte intresserad av att ha kontakt med dig innan arbetet är klart och färdiganmälan är inlämnad.
Så om det inte fungerar som det ska, så ska jag bara acceptera det?
Skulle inte tro det…

Jag bryr mig inte ett dugg vad nätägaren är intresserad av, speciellt när de inte gör sitt jobb

Vattenfall i ett nötskal
Det går inte att logga in på mina sidor
När man ska läsa mer om ”tillfällig anslutning” så hamnar man på:
Datorskärm visar felmeddelande "Sidan kan inte hittas", med avbruten kabel-illustration, Vattenfall logotyp överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

N noone70 skrev:
Det är din tid du slösar, du gör som du vill.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
E elmont skrev:
Du får tänka på att det kanske ändrats i nutid du lever kanske lite i det förgångna. Med tanke på att en hel del trådar lite liknar denna där kunderna tror eller kanske vet att de ska ligga på och tjata via kundtjänst och tro sig nå framgång.

• Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Du får tänka på att det kanske ändrats i nutid du lever kanske lite i det förgångna. Med tanke på att en hel del trådar lite liknar denna där kunderna tror eller kanske vet att de ska ligga på och tjata via kundtjänst och tro sig nå framgång.
Min erfarenhet när det gäller likande organisationen och när saker drar ut på tiden, är att man ska ligga på. Dock sakligt, med motivering och lagom mycket.

Som tex när vi sökte bygglov för en annan grej och startbeskedet bara drog ut på tiden… personen svarade inte på mail eller telefon. Jag började ringa runt lite och tjata, hamnade till sist hos personens chef. Vi fick en annan inspektör och vips var allt klart på 1-2 dagar

Z
N noone70 skrev:
Min erfarenhet när det gäller likande organisationen och när saker drar ut på tiden, är att man ska ligga på. Dock sakligt, med motivering och lagom mycket.

Som tex när vi sökte bygglov för en annan grej och startbeskedet bara drog ut på tiden… personen svarade inte på mail eller telefon. Jag började ringa runt lite och tjata, hamnade till sist hos personens chef. Vi fick en annan inspektör och vips var allt klart på 1-2 dagar
Japp, skillnaden där är att det är du som skall ha kontakt med bygglovsenheten. I det här fallet så skall din Elektriker ha kontakt med Vattenfall. Men du har fått tips av en massa i tråden så det är bara välja o vraka😉😁

• Gilla
noone70
  • Laddar…
N noone70 skrev:

Se bara till att ärendet är korrekt initierat av installatören, och att du har ett ärendenummer. Sen kan du vara på fattenvall om det drar ut på saker och ting. Som jag minns det, men det är länge sedan, gjorde installatören en anmälan om nyanslutning och där fanns även utrymme för "byggströmmen", tillfällig anslutning under byggtiden.

Z
N noone70 skrev:

Det är inte så att din elektriker har lagt in fel datum eller liknande i din ansökan? Han kommer också bli tvungen att göra en tillfällig anslutning ansökan och den görs på samma sätt som som den andra ansökningen. Skulle gissa att Vattenfall använder sig av elsmart.com när det kommer till sånt.

• Gilla
a.hill
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Se bara till att ärendet är korrekt initierat av installatören, och att du har ett ärendenummer. Sen kan du vara på fattenvall om det drar ut på saker och ting. Som jag minns det, men det är länge sedan, gjorde installatören en anmälan om nyanslutning och där fanns även utrymme för "byggströmmen", tillfällig anslutning under byggtiden.
Det är nog korrekt initierat, vi har ju kråkat på avtal mm så det är inte där skon klämmer och de har skickats till entrepenören. Men det var i mars... och jag skulle bli kontaktad av entreprenören inom 2-3 v

Z
N noone70 skrev:
Det är nog korrekt initierat, vi har ju kråkat på avtal mm så det är inte där skon klämmer och de har skickats till entrepenören. Men det var i mars... och jag skulle bli kontaktad av entreprenören inom 2-3 v
Din elektriker kan logga in och se vart det har fastnat, allt som Vattenfall gör på ditt ärendenummer finns loggat med datum och namn på personen.

Z Zharz skrev:
Det är inte så att din elektriker har lagt in fel datum eller liknande i din ansökan? Han kommer också bli tvungen att göra en tillfällig anslutning ansökan och den görs på samma sätt som som den andra ansökningen. Skulle gissa att Vattenfall använder sig av elsmart.com när det kommer till sånt.
Nä, som jag skrivit tidigare så är ärendet skickat till entreprenören men där är det stopp.
förhandsanmälan om tillfällig anslutning är oxå inskickad

N noone70 skrev:
Skulle inte tro det…

Jag bryr mig inte ett dugg vad nätägaren är intresserad av, speciellt när de inte gör sitt jobb
Nej MEN det är installatören som ska ligga på OCH du är i det läget att du inte kan sätta agendan det kan Vattenfall så du får nog finna dig i Vattenfalls "nycker".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.