Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Onödiga inlägg = saker jag inte håller med om
Bra inlägg = saker jag håller med om

Tror inte det är svårare än så...
Bästa inläggen = Dom saker jag kanske inte kände till, eller höll med om innan, men som fick mig att lära mig något nytt för att den som skrev verkligen visste vad hen pratar om.

• Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Byggahus är fullt av vad som förr kallades för "Internetkrigare". Man ska ha "rätt" och för det är man beredd att offra sin egna tid på meningslös diskussion. Den högre medelåldern är talande för detta.
Vissa äldre var aldrig med på internets tidigare dagar och har inte fått "trolla av sig"
Vänta nu. Nu minns jag inte exakt hur åldersfördelningen ser ut på byggahus, men är det faktiskt inte så att det är precis tvärtom här?

De som kan klassas som "äldre" här är mellan 50 och 60, då har man precis åldern inne för att ha varit med när det började. De som är lite yngre däremot, och med yngre menar jag runt 30, de missade ju det tidiga Internet eftersom de hade blöjan på sig fortfarande.

....så ditt resonemang stämmer nog men du pekar ut fel åldersgrupp.....:)

• Gilla
Bjober och 3 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Byggahus är fullt av vad som förr kallades för "Internetkrigare". Man ska ha "rätt" och för det är man beredd att offra sin egna tid på meningslös diskussion. Den högre medelåldern är talande för detta...
Nja, jag är 62 och lämnade så sent som i förmiddags en tråd där jag hade rätt, men inte kunde få rätt. Vill nog påstå att det är något man blir bättre på med åldern ;)

• Älska
  • Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
M MagHam skrev:
Bästa inläggen = Dom saker jag kanske inte kände till, eller höll med om innan, men som fick mig att lära mig något nytt för att den som skrev verkligen visste vad hen pratar om.
Vad är det för trams? Dom bästa inläggen? Det är mina inlägg.

• Älska
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Vissa äldre var aldrig med på internets tidigare dagar och har inte fått "trolla av sig"
För att internetkriga lite så påstår jag att för att ha varit med, och medveten om att man var med, på "internets tidigare dagar" måste man åtminstone vara en bit över 40. De yngre än så har definitivt missat "internets tidigare dagar". 😉

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Kan vi försöka undvika att tråden blir nån "Minnenas television" för senila internettroll? 🤔

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kan vi försöka undvika att tråden blir nån "Minnenas television" för senila internettroll? 🤔
Är du rädd att bli avslöjad?

• Haha
  • Gilla
Hampusca och 4 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Alfredo Alfredo skrev:
Är du rädd att bli avslöjad?
Jag har aldrig försökt dölja något, jag är precis så jobbig som jag låter.

• Haha
  • Gilla
Hampusca och 2 till
  • Laddar…
N
P Per Bas skrev:
Byggahus är ett fantastiskt forum, jag menar det och har haft stor nytta av det.
Men ...
Kollade t ex idag på en fråga "Tvist fuktskada bänkskiva vid försäljning".
Totalt 261 inlägg på en mycket enkel fråga, vars svar har ett tydligt och självklart svar, som inte ens kräver juridiska kunskaper, enbart sunt förnuft. Ändå ska det diskuteras i totalt 261 inlägg.
Det är imponerande hur många här som har så mycket tid över att diskutera egentligen ingenting. :-)

Byggahus är ett utmärkt forum att få hjälp i, absolut, men alla dessa kilometerlånga trådar med inlägg som hamnar allt längre från själva frågan som ställs ju längre ner man kommer i tråden är rent frustrerande. Sen är det påfallande ofta som man går till angrepp, t o m personangrepp på trådskaparen, letar fel/försöker hitta fel hos TS och TS:s agerande.
Hör det verkligen hemma i ett forum?
Kan inte annat än att hålla med!

P Per Bas skrev:
Byggahus är ett fantastiskt forum, jag menar det och har haft stor nytta av det.
Men ...
Kollade t ex idag på en fråga "Tvist fuktskada bänkskiva vid försäljning".
Totalt 261 inlägg på en mycket enkel fråga, vars svar har ett tydligt och självklart svar, som inte ens kräver juridiska kunskaper, enbart sunt förnuft. Ändå ska det diskuteras i totalt 261 inlägg.
Det är imponerande hur många här som har så mycket tid över att diskutera egentligen ingenting. :-)

Byggahus är ett utmärkt forum att få hjälp i, absolut, men alla dessa kilometerlånga trådar med inlägg som hamnar allt längre från själva frågan som ställs ju längre ner man kommer i tråden är rent frustrerande. Sen är det påfallande ofta som man går till angrepp, t o m personangrepp på trådskaparen, letar fel/försöker hitta fel hos TS och TS:s agerande.
Hör det verkligen hemma i ett forum?
Tyckte nog mlm exakt som du när jag hamnade på BH, men har lärt mig att svaren kommer tidigt, sedan rullar det på med "du sa att..." och "nej, du har missuppfattat och är snett ute..." och ... Bara att bortse ifrån eller se som lite underhållning.

Onekligen bidrar många med stor kunskap här och i den mån jag själv förmår det, så försöker jag - trots överhängande risk för missförstånd! Lägg till lite tyckande. 😉

• Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Vänta nu. Nu minns jag inte exakt hur åldersfördelningen ser ut på byggahus, men är det faktiskt inte så att det är precis tvärtom här?

De som kan klassas som "äldre" här är mellan 50 och 60, då har man precis åldern inne för att ha varit med när det började. De som är lite yngre däremot, och med yngre menar jag runt 30, de missade ju det tidiga Internet eftersom de hade blöjan på sig fortfarande.

....så ditt resonemang stämmer nog men du pekar ut fel åldersgrupp.....:)
Du missade min poäng.
Det är många 60åringar som började skriva på nätet på senare tid och var inte med feån början. Dessa har inte fått trolla av sig, går på fake material på nätet och litar näst i till blind på propaganda från bottar. Gäller så klart inte alla

Alfredo Alfredo skrev:
För att internetkriga lite så påstår jag att för att ha varit med, och medveten om att man var med, på "internets tidigare dagar" måste man åtminstone vara en bit över 40. De yngre än så har definitivt missat "internets tidigare dagar". 😉
Många 60åringar som inte var med på internets tidigare dagar utn klivit ut på senare år.
Det är gruppen jag syftade på

T TheGame skrev:
Många 60åringar som inte var med på internets tidigare dagar utn klivit ut på senare år.
Och inga 30-åringar var med. 😉😂

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och inga 30-åringar var med. 😉😂
har inget med saken att göra.

Det skiljer enormt på oss som passerat 60...!
- Själv har jag jobbat professionellt med att bygga upp datacom-nätverk på Televerket/Telia redan i slutet på 80-talet. Sedan som mjukvaruutvecklare och konsult inom informations- och mätsystem. Har alltså inte bara varit med, utan digitalt aktiv, från tidiga dagar.
- En god vän i min ålder kunde knappt använda BankID på sin mobil när vi träffades för några veckor sedan.
- Min svärfar som är 85 år bollar obehindrat med sina appar och kalkylblad som en 25-åring.
Det är med viss förvåning jag ofta ser denna stora skillnad. Så man ska inte döma bara efter födelseår.

Redigerat:
  • Gilla
HasseTeknik och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.