Över natt är inga problem enligt mig, har haft poolen sedan 2019 och aldrig några problem med vatten eller liknande. Vi badar kanske inte hysteriskt mycket men barnen har ju haft kompisar i drivor mellan varven som badat massor och då får man bara slänga i lite extra klor och kanske köra cirkulationen just den natten för att få runt det ordentligt.

S Sagabo skrev:
Över natt är inga problem enligt mig, har haft poolen sedan 2019 och aldrig några problem med vatten eller liknande. Vi badar kanske inte hysteriskt mycket men barnen har ju haft kompisar i drivor mellan varven som badat massor och då får man bara slänga i lite extra klor och kanske köra cirkulationen just den natten för att få runt det ordentligt.
Helst vill man ju köra pumpen så lite som möjligt med tanke på ljudnivån, så jag tänker att man snarare kör den när ingen är på altanen.

• Gilla
Sagabo
  • Laddar…
Pumpen från JF tycker jag är otroligt tyst ändå, inget som direkt stör. Jag har min under altanen och har satt en frigolitskiva över den också, plus att den står på en frigolit, det kanske hjälper till en del.

• Gilla
HerrByggamatör
  • Laddar…
S Sagabo skrev:
Pumpen från JF tycker jag är otroligt tyst ändå, inget som direkt stör. Jag har min under altanen och har satt en frigolitskiva över den också, plus att den står på en frigolit, det kanske hjälper till en del.
Ja, det blir säkert bättre när jag byggt en liten tak-lösning och byggt klart trädäcket.

Hur känslig är pumpen för regn? Måste jag bygga ett komplett tak eller klarar den regn?

Tror det funkar bra, jag har inget tak över min och det är inga problem, frigoliten skyddar ju lite men den har ibland blåst åt sidan så det inte finns skydd, men den ska inte lämnas ute över vintern, jag glömde min ett år och då hade lagren rostat ihop.

F
HerrByggamatör HerrByggamatör skrev:
Helst vill man ju köra pumpen så lite som möjligt med tanke på ljudnivån, så jag tänker att man snarare kör den när ingen är på altanen.
En riktig pump stör inte direkt och det går att isolera bort rätt bra med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.