91 834 läst ·
591 svar
92k läst
591 svar
Bra brottmålsadvokat för trafikbrott
ja, det är helt oviktigt. Men du får väl i vanlig ordning logga in med några av dina andra bygga hus profiler och ge dig tummen upp och tala om att jag är dum i huvet.F frasen_36 skrev:Så du påstår alltså att bestämmelserna t.ex. ang. fjädring, däckdimensioner, belysning mm är totalt oviktigt för säkerheten vid framförande av ett fordon som ibland kan väga ett par ton?? Du påstår istället att det bara är för att myndigheter som t.ex. polisen bara vill djävlas med föraren som struntar i reglerna!
Det sitter en röd triangel där bak. Det är alltid fordonet bakom som har ansvaret och man skall ha framförhållning för att kunna stanna för ett hinder som står still. Har man bekymmer med det skall man nog inte köra bil. Det är inte heller ovanligt med traktorförbud på en del vägar under vissa tider. Du får nog acceptera ett det ser ut som det gör och att myndigheterna har koll på det. Men ett förslag som ger 20 km/h högre hastighet, bälteskrav, riktigt hårda straff för manipulering och en extra dags utbildning om man vill ha denna nya snabbare traktorbehörighet på sitt AM-kort hade varit välkommet. Sen så tycker jag att man skulle i samband med en hastighetsökning kunna göra nåt åt de tyngsta pickuperna med. Sen tycker jag också att kravet på 60% av totalvikten skall ligga över drivande axel, det är idag helt förlegat och krånglar bara till det och gör fordonen onödigt mycket tyngre.H Harald Blåtumme skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Jo... eller så kan någon annan som tex jag undra vad det är du sitter och försvarar, och varför.F fsn skrev:
Visst, jätteskoj för en del 16-åringar att kunna åka omkring i fordon på flera ton. Ännu roligare säkert att kunna köra en liten digital bypass på regleringen, så det går betydligt fortare än 30 km/h. Och här åkte TS på en mina, konstigt... nix.
Men gå tillbaka ett snäpp... varför är detta ens tillåtet i Sverige? Behövs endast två samarbetande hjärnceller för att inse hur detta faller ut. Och de facto faller ut, varje dag, överallt i landet pga att detta har blivit så otroligt vanligt nu att "bygga om" vanliga bilar till sk "A-traktorer", framförda av folk som inte har en aning om hur trafiken funkar.
Det är *enormt* skilt från det i sammanhanget beskedliga ofoget att dreva och trimma moppar på 80-talet, om detta är din referenspunkt i tillvaron.
På vad sätt är mopeder (ofta trimmade) säkrare?H Harald Blåtumme skrev:Sorry men jag kan omöjligen hålla med om detta. Det är ett fundamentalt feltänk, under förutsättningen att man färdas ute på allmänna vägar 70 - 90 osv. Förare av dessa extremt långsamtgående fordon (som upplevs av normal trafik att stå i princip stilla på vägen) utsätter sig för en enorm risk att bli påkörda bakifrån med mycket kraftiga skaderisker både för dem själva och för de påkörande.
Mopeder innebär att föraren är totalt oskyddad.H Harald Blåtumme skrev:Jo... eller så kan någon annan som tex jag undra vad det är du sitter och försvarar, och varför.
Visst, jätteskoj för en del 16-åringar att kunna åka omkring i fordon på flera ton. Ännu roligare säkert att kunna köra en liten digital bypass på regleringen, så det går betydligt fortare än 30 km/h. Och här åkte TS på en mina, konstigt... nix.
Men gå tillbaka ett snäpp... varför är detta ens tillåtet i Sverige? Behövs endast två samarbetande hjärnceller för att inse hur detta faller ut. Och de facto faller ut, varje dag, överallt i landet pga att detta har blivit så otroligt vanligt nu att "bygga om" vanliga bilar till sk "A-traktorer", framförda av folk som inte har en aning om hur trafiken funkar.
Det är *enormt* skilt från det i sammanhanget beskedliga ofoget att dreva och trimma moppar på 80-talet, om detta är din referenspunkt i tillvaron.
Du är lite som en papegoja faktiskt…H Harald Blåtumme skrev:Jo... eller så kan någon annan som tex jag undra vad det är du sitter och försvarar, och varför.
Visst, jätteskoj för en del 16-åringar att kunna åka omkring i fordon på flera ton. Ännu roligare säkert att kunna köra en liten digital bypass på regleringen, så det går betydligt fortare än 30 km/h. Och här åkte TS på en mina, konstigt... nix.
Men gå tillbaka ett snäpp... varför är detta ens tillåtet i Sverige? Behövs endast två samarbetande hjärnceller för att inse hur detta faller ut. Och de facto faller ut, varje dag, överallt i landet pga att detta har blivit så otroligt vanligt nu att "bygga om" vanliga bilar till sk "A-traktorer", framförda av folk som inte har en aning om hur trafiken funkar.
Det är *enormt* skilt från det i sammanhanget beskedliga ofoget att dreva och trimma moppar på 80-talet, om detta är din referenspunkt i tillvaron.