ohGr ohGr
Unikt namn Unikt namn skrev:
Har det här hänt i en feberdröm eller på riktigt?

En polis som har vittnen på ett brott som bedöms trovärdiga måste givetvis gå till botten med det. Hur skulle det annars se ut?

Varenda förälder är övertygad om sitt barns oskyldighet, det får givetvis inte ha de som någon form av karaktärsvittne som det ska läggas någon större vikt vid en rättegång...
Att dom stoppar småbarn som cyklar?
Händer hela tiden på landsbygden.
Är det fel poliser och uttråkade sådana så kan dom göra vad som helst.
Dom har inte fått ett larm på 3 dagar, så, ute på jakt efter brott, vilka som helst.
Ser en cyklist som cyklar utan lyse efter solen gått ner.
Här måste vi ingripa! Blåljus på. 12-åring som cyklar i uppförsbacke.
Hennes framljus laddas upp efter hon kör, och eftersom det är så tungt i uppförsbacke så syns inte ljuset så mycket.
Igen, stora läskiga poliser med pistoler och handbojor som skrämmer livet ur vem som helst.
Är det illa nu, så kolla länkarna jag postade innan, det ser ut som det kommer bli ännu värre.

• Haha
  • Gilla
perra i skogen och 1 till
  • Laddar…
F
ohGr ohGr ohGr ohGr skrev:
Alla tummar upp och önskar dig och grabben all lycka till!
Läste senast igår hur uttråkade poliserna är på landsbygden, och hur det kan gå flera dagar utan att dom får ett larm.
Som hon poliskonstapeln sa själv i artikeln, "Finns det inga brott, så får man leta upp dom själv".
Kommer det någon 9-åring cyklande på en trottoar, ja då kan dom ju stoppa henne och skälla hur hon borde ha cyklat på vägen istället. Säkert något fel på cykeln också.
Eller en 7-åring som cyklade över ett torg utanför affärerna för att köpa tuggummi för veckopengen. Polisen fram med blåljus, "här får du inte cykla!". Hennes lärare cyklade precis framför, men dom tog 7-åringen för att skälla ut istället.
Livrädda småbarn som blir skrämda av polisen. Tänk två stora karlar som kommer ut ur en blinkande polisbil med pistoler och handbojor och är arga, när du är så liten.
Det verkar vara något fel på svenska polisen nuförtiden.

Några exempel:

Polisaspiranterna kan inte ens tanka bilen
De kan inte öppna motorhuven på polisbilen. De har så begränsade kunskaper i att tala och skriva svenska att de inte kan genomföra en enkel avrapportering. Nu larmar erfarna poliser och personer med insyn om att många poliselever och aspiranter inte håller måttet.
[länk]

Polisaspiranter skjuter berusad man
Det finns också studenter som ertappats med att fuska, som måste äta psykofarmaka för att klara vardagen och som visar upp sina egna körkort och frågar hur man vet vilka siffror som är personnumret. Studenter som under övning, mer än halvvägs in i utbildningen, skjuter en ”berusad man” som inte vill lämna ifrån sig sin spritflaska”, skriver Siverland.
[länk]
Man blir rädd, det är på väg tillbaka till nivån på Poliserna som det var när det var kommunal verksamhet då polis var nåt man blev om man inte kunde bli sopgubbe eller stuveriarbetare i hamnen. Jag deltog som assisterande instruktör för två gäng färdiga poliser och ett gäng under utbildning nån gång runt 2005-2008 eller nåt sånt. Det var extremt varierande nivå inom gruppen men alla var ordentliga, hade bra fysik och var bildbara men nivån dom generellt kom in med var skrämmande låg med tanke på vad dom har för jobb.

• Gilla
ohGr ohGr
  • Laddar…
ohGr ohGr
F fsn skrev:
Man blir rädd, det är på väg tillbaka till nivån på Poliserna som det var när det var kommunal verksamhet då polis var nåt man blev om man inte kunde bli sopgubbe eller stuveriarbetare i hamnen. Jag deltog som assisterande instruktör för två gäng färdiga poliser och ett gäng under utbildning nån gång runt 2005-2008 eller nåt sånt. Det var extremt varierande nivå inom gruppen men alla var ordentliga, hade bra fysik och var bildbara men nivån dom generellt kom in med var skrämmande låg med tanke på vad dom har för jobb.
Du har helt rätt.
Det är alldeles för illa nu.
Och det kommer bara bli ännu värre.

• Haha
perra i skogen
  • Laddar…
Unikt namn
Att dom stoppar småbarn som cyklar?
Händer hela tiden på landsbygden.
Är det fel poliser och uttråkade sådana så kan dom göra vad som helst.
Dom har inte fått ett larm på 3 dagar, så, ute på jakt efter brott, vilka som helst.
Ser en cyklist som cyklar utan lyse efter solen gått ner.
Här måste vi ingripa! Blåljus på. 12-åring som cyklar i uppförsbacke.
Hennes framljus laddas upp efter hon kör, och eftersom det är så tungt i uppförsbacke så syns inte ljuset så mycket.
Igen, stora läskiga poliser med pistoler och handbojor som skrämmer livet ur vem som helst.
Är det illa nu, så kolla länkarna jag postade innan, det ser ut som det kommer bli ännu värre.
Att risiga aspiranter inte hinner gallras innan hamnar ute bland vanligt folk p.g.a. sänkta intagningskrav stöder inte myten att 7årigar blir jagade med blåljus och vapen om de cyklar på trottoaren.

• Gilla
perra i skogen och 1 till
  • Laddar…
ohGr ohGr
Unikt namn Unikt namn skrev:
Att risiga aspiranter inte hinner gallras innan hamnar ute bland vanligt folk p.g.a. sänkta intagningskrav stöder inte myten att 7årigar blir jagade med blåljus och vapen om de cyklar på trottoaren.
Önskar att du hade rätt.

• Haha
perra i skogen
  • Laddar…
Fairlane
Alla poliser har väl pistoler och handbojor? Det är väl knappast så att de hade dragna vapen när de stoppade henne? De var väl knappast så att handbojor togs fram?

Som storstadsbo träffar jag och barnen på poliser ofta utan att vara det minsta oroliga. Antingen får ni riktigt märkliga poliser i landsorten eller också undrar man varför ni är så rädda

• Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Gällande advokat trodde jag fram tills för några år sedan att de alla var av kalibern man ser i "Suits" eller andra liknande tv-serier. Blev därför väldigt överraskad när jag var med en familjemedlem som hade ett familjeärende där motparten var socialen. Den advokaten hon fick var i mitt tycke en riktig mes. Jag ställde massor med frågor till henne typ "har du tänkt på detta" eller "men det går ju inte att bevisa si eller så". och "har man inte ställt de här och de där frågorna till anmälaren eller personalen på soc". Hon satt mest och funderade och kom med väldigt släpande och fundersamma svar och i första omgången hos förvaltningsrätten var det en smärre katastrof. Till slut fick vi nog och jag ringde upp en advokatfirma i Stockholm som vår egen firma har haft att göra med. Pang och bom så kom en "riktig" advokat och saken avgjordes enkelt i förvaltningsrättens andra runda till min bekantas fördel.

Summan av kardemumman: Hamnar du någon gång i käbbel med rättvisan, välj för guds skull en bra advokat.

/S

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.