Sonen är misstänkt för grov olovlig körning med A-traktor och jag är misstänkt för tillåtande av grov olovlig körning. Polisen säger sig ha ett vittne som har sett sonen köra om 3st bilar på en 70väg på väg till skolan, så polisen åkte till skolan och beslagtog A-traktor och körkort på plats trots att dom inte har sett honom köra.
Dock stämmer inte vittnesuppgifterna, han har inte kört om tre bilar på 70 väg, han har tidigare blivit stannad av polisen och fått en utskällning om bla hög ljudnivå, vilket också var en annan A-traktor som har gasat runt i stan utan avgasrör.
Väljer att tro på sonen, han ljuger inte för oss och när han åkte dit med trimmad moped i höstas var det inget snack utan erkände till polisen på på plats och blev av med körkortet i 4 månader, då hade dom inte heller sett honom köra.
Eftersom det är andra gången inom 2 år blir det grovt vilket får rätt jobbiga konsekvenser, 4 månader är inte värt rättegång och en massa tid, men nu blir det minst ett år för sonen och kanske indraget körkort för mig.
Så är det någon som har ett tips på en bra advokat tar jag gärna emot det.
Dock stämmer inte vittnesuppgifterna, han har inte kört om tre bilar på 70 väg, han har tidigare blivit stannad av polisen och fått en utskällning om bla hög ljudnivå, vilket också var en annan A-traktor som har gasat runt i stan utan avgasrör.
Väljer att tro på sonen, han ljuger inte för oss och när han åkte dit med trimmad moped i höstas var det inget snack utan erkände till polisen på på plats och blev av med körkortet i 4 månader, då hade dom inte heller sett honom köra.
Eftersom det är andra gången inom 2 år blir det grovt vilket får rätt jobbiga konsekvenser, 4 månader är inte värt rättegång och en massa tid, men nu blir det minst ett år för sonen och kanske indraget körkort för mig.
Så är det någon som har ett tips på en bra advokat tar jag gärna emot det.
Lite så jag tänker med. Polisen har ju bilen, kan dom bara bevisa att den går snabbare än 30 så kvittar det ju liiite vad vittnet säger, han är fortfarande körd. Sen kanske polisen vill lägga på lite farlig körning också och så och då behövs ju vittnen.P Prodigys skrev:
Det får vi se efter den tekniska analysen, men risken är att det polisen säger stämmer, sist jag körde den i tisdags gick den verkligen 30 dock, dessutom ljuger vittnet. Köra om 3st bilar på den rakan är verkligen en bedrigt om den "bara" går 80Jonatan79 skrev:
Oavsett vad dom kommer fram till finns fängelse med på straffskalan för oss båda så jag vill försäkra mig om att få till en rättegång så bra som möjligt.
Varför är han körd ?? Kan den inringande under ed svära på att det var just sonen som körde, eller var det bara sonens Epa vederbörande såg ??
Själva Epan är körd, men är föraren det ??
Vi hör dagligen att mördare, knarklangare mfl går fria i brist på bevis, om det inte finns bevis ska man ju inte bli dömd i Sverige.
Det är ju sådana saker som en advokat släpar upp.
Själva Epan är körd, men är föraren det ??
Vi hör dagligen att mördare, knarklangare mfl går fria i brist på bevis, om det inte finns bevis ska man ju inte bli dömd i Sverige.
Det är ju sådana saker som en advokat släpar upp.