JoLi81 JoLi81 skrev:
Vilken lycka! Oskrivet ark med oändliga möjligheter! Det blir ingen expanderbar trailer? 🥶 A la [länk]
Aha, näh men det kanske blir en till eller skåp-lastbil.

Lite beroende på vilken kombo som jag vill använda men idag kopplar man ihop lite olikare än för 5 år sedan tack vare man ändrat litegrann inom transportmarknaden

Den här trailern går att häkta på en dolly-link som dras av vanlig lastbil med bygel-koppling. Eller så kan man också på något vänster koppla ihop två trailers så hela ekipaget blir 30m + men det är lite svårt att svänga runt då så jag tror mera på det förstnämnda för då snackar vi "bara" 25,25 meter.

Det är roliga idéer som jag spånar på men först måste detta projekt landa och bli bobart så jag kan bli en ny människa utan arbetsgivare =)

Cheesen
M Mathias Eke skrev:
Tack för svar alla.

De senaste två veckorna har inte bara jobbet brunnit ned utan även romansen som jag hade där också men vi gör det till något gott och självförverkligar mina livsplaner till att som jag velat i flera år nu och överge hyres-livet och sluta förvärvs-arbeta.

Jag startade en eller flera verksamheter för flera år sedan och nu har en av de kommit ut i blom så att under 2027 ska jag inte försöka sätta in min fot på en arbetsplats i det här landet. Det har blivit så fruktansvärt dåligt i det här landet med en svensk arbetskultur som tynat bort för nya influenser som bara förstört sig framåt i näringslivet.

Planen är också att söka sig utomlands över vinterhalvåret för jag mår inte alls något vidare under vinterhalvåret men initialt måste jag ändå isolera på ordentligt för jag är inte där än att jag kan lämna för 6 månader ekonomiskt.

Men ja ska ut imorgon till henne för situationen nu är att det friska stödbenet har begravt sig och jag vill lyfta upp henne på träreglar. I nuläget kan ingen trailerdragare ta upp henne eftersom hon är för långt ned mot marken.
Jag vet inte riktigt om jag förstår hur du tänker.. I ena meningen så klagar du på att den svenska arbetskulturen tynar bort och i nästa så tänker du flytta utomlands.. Hur tänker du att den svenska arbetskulturen ska vara bättre utomlands?

• Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
M Mathias Eke skrev:
Aha, näh men det kanske blir en till eller skåp-lastbil.

Lite beroende på vilken kombo som jag vill använda men idag kopplar man ihop lite olikare än för 5 år sedan tack vare man ändrat litegrann inom transportmarknaden

Den här trailern går att häkta på en dolly-link som dras av vanlig lastbil med bygel-koppling. Eller så kan man också på något vänster koppla ihop två trailers så hela ekipaget blir 30m + men det är lite svårt att svänga runt då så jag tror mera på det förstnämnda för då snackar vi "bara" 25,25 meter.

Det är roliga idéer som jag spånar på men först måste detta projekt landa och bli bobart så jag kan bli en ny människa utan arbetsgivare =)
Att dra över 25,25 meter - det får du ju inte göra annat än på vissa vägar, så det kan ju blir lite klurigt att köra runt med ?

Vad har du för dragbil ?

M Mathias Eke skrev:
Njae, vi är inte helt exalterade över det. Det är ganska ordentligt uppfläkt.
Stödbenen är väl skruvade så det går att byta hela installationen med ben + hylsa...?

/M

• Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
M mgranbom skrev:
Stödbenen är väl skruvade så det går att byta hela installationen med ben + hylsa...?

/M
Ja...bultade.

Men rätt så grova saker. Jag vill inte göra fel.

M Mathias Eke skrev:
Ja...bultade.

Men rätt så grova saker. Jag vill inte göra fel.
Inte för att vara spydig på något sätt , men är du orolig för att göra fel med något som att byta ett stödben på en trailer.

Har du verkligen kunskap att bygga om den till bostad? El , ventilation värme etc..

• Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Att dra över 25,25 meter - det får du ju inte göra annat än på vissa vägar, så det kan ju blir lite klurigt att köra runt med ?

Vad har du för dragbil ?
Näh, det ser ut att vara det nya i det här landet.

Standardlängd: Vanliga fordonståg får vara upp till 24,0 meter, medan modulsystem tillåts upp till 25,25 meter.

Eftersom tunga fordon har så höga skatteklasser så väntar jag med det nu eftersom ändå vintern kommer och jag planerar ju för att röra mig utåt från Sverige på vinter-halvåren.

Nu har jag precis köpt det här ekipaget och har nog så mycket att stå i med mina verksamheter som jag försöker förvalta så bra som möjligt.

När stunden är inne, troligt 2027 så kommer det nog att existera dragbilar eller skåp-lastbilar så det räcker o blir över.

S Simonstahl skrev:
Inte för att vara spydig på något sätt , men är du orolig för att göra fel med något som att byta ett stödben på en trailer.

Har du verkligen kunskap att bygga om den till bostad? El , ventilation värme etc..
Precis. Jag hade lite samma attityd ifrån flygar-gubbarna på flygklubben när jag dök för att ta flygcertifikat.

Visste inte ett skit om flygplan och att flyga men sedan började jag och det hann bli tre år i luften i Sverige och Malta även. Jag ägde egen flygmaskin via delägarskap(SE-XNS(Förolyckad)) flög sightseeing från Bromma flygplats kvällstid med kamrater och 200 h senare och 600 landningar och en flygbegravning(SE-XNS) senare såg jag inte röken av samma gubbar i början som rynkade på näsan åt den unga stockholmaren som var 28 år(alla under 35 år ansågs vara ligister)

🙌😉

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Jag vet inte riktigt om jag förstår hur du tänker.. I ena meningen så klagar du på att den svenska arbetskulturen tynar bort och i nästa så tänker du flytta utomlands.. Hur tänker du att den svenska arbetskulturen ska vara bättre utomlands?
Mera då tänker jag att det svenska arbetslivet har förändrats så pass mycket att jag ska försöka söka mig utomlands över vintern, detta för att få sol och Nej inte att jag förväntar mig det som jag saknat här ska få "därborta"
Det kanske klargör lite.

Rödmetallisk strålkonstruktion över jord med domkraft placerad vid stödbenen, marken runt är fylld med grus och jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hon kommer upp ifrån marken nu med domkrafter. Är det någon som vet hur pass känslig mittenbalken är emellan stödbenen?
Nu har jag placerat domkraften så mycket åt stödbenen som möjligt.

Att avlasta på brädor är väl att föredra under dessa längsgående balkar?

Någorlunda högt men det är väl så tänker jag.

• Röd balk med skruvar monterad vertikalt i byggkonstruktion ovanför jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.