Hur gick det sen? :confused:

Ja det är svårt att svara på faktiskt... iallafall ännu!

Jag tänkte faktiskt se om hon självmant betalar nu när det är den 25:e september. Därför har jag inte hört av mig till henne överhuvudtaget. Skule inte andra halvan av betalningen inkomma så kommer jag tak ontakt med kronofogden. Ja jag är kanske för snäll men jag håller med om det Shieldfire skriver att det ju faktiskt kan vara så att hon verkligen har riktigt fåligt med pengar och visst kan man tycka att hon kunde handlat annorlunda, sålt sina hästar och en massa annat men jag vill itne vara den som driver henne till kronofogden för under 1000 kr...

Jag återkommer efter den 25.e när jag vet hur hon gör!

Vi hyr bla ut lager och förråd i vår verksamhet och känner sååå väl igen detta betende.
Har börjat med att vända på det hela lite och svara med samma mynt, dvs kunden vill hyra ett förråd för tex 350kr/mån men har inte pengar fören nästa månad då han självklart ska betala och bla bla bla.
Säger då ok det kanvi lösa men eftersom vi ska lita så på varandra direkt så har du väl inget emot ett kontrakt där du ger oss äganderätten på alla dina prylar om du nu inte skulle betala nästa månad?
Har visat sig vara verkligt avskräckande för ofta har ju folk dyra saker fast dom tydligen inte har 350kr, tänk om du hade skrivit det i kontraktet, hästarna återfås vid erlagd hyra ;)

Hur gick det denna månaden då?

Så vad hände, kom det pengar?
Är själv hästägare och det är personer som denna som ger oss andra dåligt rykte!

Hästar är också "ryktbara" ...

( kunde inte låta bli :D )

:) ha ha ha!

Ja faktum är att det inte dykt upp några pengar. Jag sitter och funderar på om jag ens ska orka dra igång en vända till. Jag har ärligt ingen lust att hålla på och tjafsa med henne över 750 kr. Tyvärr verkar hon inte kunna sköt sina affärer och jag har fått lära mig det den trista vägen...men det ger bara så mycket extra jobb och tar energi att bråka med henne att det inte känns värt det.

Just nu lägger jag nog ner. Hon får väl behålla sina pengar eller betala när hon känner för det om hon nu överhuvudtaget tänker göra det... Det känns inte så kul egentligen att "låta henne vinna" men eftersom det drar så sjukt mycket jobbigt med sig att ideligen försöka få henne att betala så får det vara. Kanske ändrar jag mig senare igen men just nu är det för mycket annat som jag hellre vill ägna mig åt än jaga henne och tjata och få en massa otrevligt bemötande fast jag har rätten på min sida.

Det tar tio minuter att fylla i blanketten till Kronofogden. Stå på dig - låt henne inte vinna - hon kanske sätter det i system och lurar fler...

Myndigheter låter mindre belopp än så gå till kronofogden. Blir hon otrevlig och kommer med konkreta hot så är det bara att polisanmäla. Man vinner inget på att vara snäll med någon som uppenbarligen gör sitt bästa för att vara ovän med dig.

/Henrik

Håller fullständigt med, ge icket upp! Fyll i en blankett och sen är det bara njuta när fogden bär iväg hästarna till skinkfabriken! Förbaskat dyrt pålägg för henne är vad det slutar som om hon inte betalar. :)

Sophie skrev:
:) ha ha ha!

Ja faktum är att det inte dykt upp några pengar. Jag sitter och funderar på om jag ens ska orka dra igång en vända till. Jag har ärligt ingen lust att hålla på och tjafsa med henne över 750 kr. Tyvärr verkar hon inte kunna sköt sina affärer och jag har fått lära mig det den trista vägen...men det ger bara så mycket extra jobb och tar energi att bråka med henne att det inte känns värt det.

Just nu lägger jag nog ner. Hon får väl behålla sina pengar eller betala när hon känner för det om hon nu överhuvudtaget tänker göra det... Det känns inte så kul egentligen att "låta henne vinna" men eftersom det drar så sjukt mycket jobbigt med sig att ideligen försöka få henne att betala så får det vara. Kanske ändrar jag mig senare igen men just nu är det för mycket annat som jag hellre vill ägna mig åt än jaga henne och tjata och få en massa otrevligt bemötande fast jag har rätten på min sida.
Hon kommer ju göra samma sak igen med någon annan stackare. Det är inte summan som är det viktiga. Se till att få iväg kravet nu!!!

Håller med inlägget innan. En person som lever för att slippa betala kan drabba din nästa. Känner ijen detta fenomen.

+1
///j

Alla kunder är inte bra kunder, jag skulle ha släppt 750:-

tallmilan skrev:
Alla kunder är inte bra kunder, jag skulle ha släppt 750:-
Varför??? :confused:

Varför ska denna människa kunna komma undan? Som sagt - det tar 10 minuter att fylla i ansökan hos KF. Sen är det bara att sitta å vänta på pengarna, visst - dom kommer säkert inte på en gång men dom kommer - jag lovar.

750 kr (plus ev ränta) för 10 minuters jobb - skulle jag tjäna sådana pengar på något jag gör så skulle jag inte göra annat...

Du har iofs rätt i att alla kunder inte är bra kunder men sådnan där kunder vill man inte ha tillbaka så då behöver man inte heller vara vänlig mot dem...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.