D degi skrev:
Hallå!
Kan uppdatera er att vi gjort besiktning med förstörande ingrepp och det är ett fullt besiktningsprotokoll som är ifyllt.

Så nu går diskussioner med entreprenör. Troligen behöver allt göras om.
Trist! Se det som läropengar. Skriv avtal och ta med besiktning man från start. Det enda sättet om du inte vet att de du anlitar kan sin sak.

För de intresserade så är det case-closed nu.

Vi hamnade i rätten med Badrums-entreprenören och hamnade på en förlikning och Entreprenaden betalade halva det nya badrummet. (Vi har byggt upp en nytt med annan entreprenör.

Jag kortfattar det hela.
Vi hade 3 Besiktningar var av en med förstörande ingrepp där det också hittades massor av fel.
Att vi inte gick hela väga till rättegång och istället tog en förlikning var:

1. Vi kan ju förlora och bli av med ännu mer pengar.
2. Yttligare 1-2 år till av detta som aldrig verkade ta slut.
3. Entreprenören kan konka och vi får inget.

Så vårt badrum på 2,5 kvadrat kostade totalt med allt inklusive de pengar som vi vart återbetalde:
- Huvudvärk i 3 år
- 450.000:- (närmre 600.000:- innan vi fick en peng tillbaka)

Läropengar kallar man det va?

Kände ansvar att meddela om avslutandet när det ändå var så många som engagerat sig.

Over and out!

• Gilla
  • Ledsen
SvanteC och 16 till
  • Laddar…
H
S Stefan1972 skrev:
Inte för att jag vet exakt hur det fungerar men jag tror ju ärligt talat att det är lite sent att börja klaga nu.........och det vet utföraren troligen om och därför skiter de i det.
Hantverkarna har väl ansvaret i 10 år? Frågan är väl snarare finns företaget kvar?

BirgitS
D degi skrev:
Vi hamnade i rätten med Badrums-entreprenören och hamnade på en förlikning och Entreprenaden betalade halva det nya badrummet.
Kan du namnge företaget så att andra får reda på vilket företag de inte ska anlita?

• Gilla
Bombus pratorum och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Härligt, nästan en halv mille, det får man en hel fastighet för i stora delar av Sverige...

Tänk vad ett hus på ynka 80 kvm skulle kostat att renovera.... Med denna prissättning.

Rent bedrägeri kan man tycka.

Men så länge det finns folk som betalar....

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.