Inte för att jag vet exakt hur det fungerar men jag tror ju ärligt talat att det är lite sent att börja klaga nu.........och det vet utföraren troligen om och därför skiter de i det.

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Ser ut som skit.

Men kom ihåg att 30x60 plattor i förband aldrig blir helt 100 då de alltid har en liten krökning som syns i släpljus.

Dock ser detta ut att vara det minsta av dina problem.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Får man fråga varför du valde att betala för detta badrum? Det är ju riktigt dåligt gjort.
Nu får du väl ta in en besiktningsman och sen med det utlåtandet sätta press på företaget.
Jobbigare att få dom att göra något när du redan betalt. Är man inte nöjd ska man inte godkänna det direkt och betala.

Vill dom inte fixa så är det ju att stämma dom, men det kommer kosta pengar det med.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Tyvärr, så fort du betalar är det antagligen kört. Det där hade jag inte betalat en krona för. Materialet är ju förbrukat det också, går inte att återanvända.

Har du inte varit hemma under tiden de jobbat?

När du betalar kan man ju säga att du "godkänner" jobbet. Normalt om du kör ABS05-kontrakt ska det ju stå hur betalning ska skötas. För mindre jobb som dessa är det ju vettigast att "betalning i fullo erhålles efter godkänd besiktning av en oberoende besiktningsman". Ett företag har ju kredit och kan utan problem ligga ute med kostnad för material i 30 dagar. Detta badrum tar kanske en vecka att göra.... sen besiktning och sen 10 dagars tid för dig att betala. Borde vara hur enkelt som helst.

/S

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Inte för att jag vet exakt hur det fungerar men jag tror ju ärligt talat att det är lite sent att börja klaga nu.........och det vet utföraren troligen om och därför skiter de i det.
Skulle tyvärr också tro att detta är det troligaste utfallet.

*** vad det såg illa ut.. första bilden med plattorna är ju katastrof.. blir arg när jag ser sånt här där folk levererar skit till folk som litar på en vettig hantverkare.. häng ut bolaget?

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Det jag inte förstår är hur man kan betala när det ser ut så här.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Ojoj, dom fogsprången ser ut att kunna klassa in som bland de värsta man sett här på Byggahus.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Är det vanliga kakelplattor? Det finns kakel med ojämn tjocklek för att få ungefär det utseendet som på dina väggar. Dock tycker jag inte att det stömmer riktigt. Men å andra sidan får jag absolut inte ihop hur man lyckats kakla så där. Även om man verkligen gick in för det så skulle det vara svårt.
Men sen förstår jag inte hur du kan ha godkännt 210.000 kr för 3 m2, om inte inredningen var av guld. Likaså förstår jag inte varför du klagar nu, efter nästan ett år. Ännu mindre förstår jag varför du har betalat.

• Gilla
Gazz och 11 till
  • Laddar…
Det ser självfallet inte bra ut objektivt sett, men jag skulle vilja se en rätskiva ligga jämte en platta. För visst svänger plattorna lite vad jag kan uppfatta med förvisso kanske skela ögon. Om man tittar på hörnet 6 så ser det rakt ut där, och om alla alla plattor.r skulle vara helt platta så skulle det också märkas på mötena som finns emellan dessa också. Men är plattorna skeva och "oformliga" så blir också resultatet därefter. Jag tycker det verkar som att det är plattor som kan göra sig bättre utomhus. Speciellt då det ser ut att vara natursten.
Linje 1 ser ut att vara rak
2 ser också ut att vara rak
3 gör en avstickare ner till högra hörnet
4 på samma platta gör ett bra möte i övre hörnet
5 ser hyfsat ut mot hörnet på väggen
6 som är vägghörnet borde vara ojämnare ifall det skulle vara helt platta plattor. Så kontentan som jag ser är att det ÄR ojämna plattor och detta definitivt utifrån hur det ser ut med mötande vägg.
Det skulle vara intressant att se en större helhet på väggarna kan jag tycka. Annars så tycker jag att det ser lite mera levande ut, vilket inte är helt galet ändå. Tycker helt klart att det ser bättre ut än då det är "mönstrade" plattor med återkommande samma mönster även om de ligger åt olika håll:sick:
Modernt badrum med kakelväggar, duschstång och reglaget synligt, numrerade linjer möjligen för konstruktion eller mätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
UrsäktaRöran och 2 till
  • Laddar…
D degi skrev:
Hallå, färdigt april 2022, som jag förstått så tittar besiktningsman på funktion och inte på det estetiska, men om något är kunnig i området så meddela gärna. Jag har ju tyvärr hunnit betala badrummet.
FEL! En besiktningsman mäter fogsprånget, och toleranserna finns framtagna i branschreglerna. En riktig seriös besiktningsman kollar fall mot golvbrunn med kula osv. Det där kommer de behöva göra om, finns inte en suck att det är godkänt. Ta in en besiktningsman, åtgärdar de inte så är det solklart ARN som gäller.

Dock kan du förverkat möjligheten i.om tiden som gått. Kan ju anses som du accepterat felet, i.om att du också betalat.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
lärjungen
Varför betalade du om du inte var nöjd? :cry:Tyvärr har du nog inget att hämta i och med det.

EDIT: Tycker det i ett sånt här läge kan vara berättigat att outa företaget så att inte andra råkar ut för dem. De som gjort det har naturligtvis ingen yrkesheder med tanke på resultatet och deras ovilja att göra sin kund nöjd.

Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Ganska häftigt och oväntat med fjällpanel i duschen.

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 16 till
  • Laddar…
Kan inte se enda kakelskiva som i nederkant ligger innanför nederliggande skivas ovankant på något ställe. Jäms med eller utanför i samtliga fall.
Droppkant eller i plan, så att vatten kan rinna direkt nedåt. Inte samlas i fogarna.
Oavsett om det är rätt eller fel kakel för våtrum, så verkar det som om den som kaklat bemödat sig om just detta.
Likaså möts kakelskivorna i hörnet riktigt bra vad, jag kan se. Eller hur?

Undras just jag, som nu ska kakla för första gången, om inte detta är skivor som ska monteras just så?
Vad kallas de i så fall?

Stora frågan: Vem valde kaklet, kanske TS själv?

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T
Det måste ju vara ojämna plattor med avsikt att få detta utseende ? Vad har du beställt TS?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.