D degi skrev:
Hej!
Har beställt en total badrumsrenovering och resultatet blev riktigt dåligt.
3kvadrat pris för arbete 150.000:-
Material 60.000:-

Det ser riktigt illa ut, företaget säger att allt är godkänt och tänker inre göra något.

Blir förbannad varje gång jag ’besöker’ vill hitta allvarliga fel så de behöver göra om.
Är allvarligt sugen på att riva allt igen och ta in ny firma som gör det.
Men skulle bli tot ca 400.000:- för 3kv2 badrum vore sinnesjukt.

Något som vet vad jag kan göra?

här kommer lite bilder.

fukten vid toaletten kommer när jag städar (skjuter vatten) och ligger kvar i föera dagar efteråt.
Definitivt inte fackmannamässigt utfört.
Ta hjälp av besiktningsman och reklamera "hela skiten"

Ja, nog skulle jag vilja se fler foton

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Fy fan, kan vara bland det sämsta utförandet på ett badrum jag någonsin har sett:crysmile::surprised:

Fattar inte mig på sådana jävlar som sysslar med dessa undermåliga jobb, sover dom verkligen gott om nätterna. Är väl bättre att dom jobbar som städare eller sitter i kassan på ICA fast troligtvis klarar dom inte av detta heller.
Tror du dom städar bättre eller gör ett bra kassajobb. Nej tack för sådana slarvare.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
De måste ha blivit chockade själva att du accepterade 210.000kr för detta.

• Gilla
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
D degi skrev:
Hej!

Det ser riktigt illa ut, företaget säger att allt är godkänt och tänker inre göra något.

Blir förbannad varje gång jag ’besöker’ vill hitta allvarliga fel så de behöver göra om.

här kommer lite bilder.

fukten vid toaletten kommer när jag städar (skjuter vatten) och ligger kvar i föera dagar efteråt.
Men hur gick det såhär långt?
Alltså, jag förstår om du inte satt och vaktade dem när de jobbade - men du måste ju ha sett arbetet någon gång.. innan du betalade?

Även om det var ”färdigt” då?

Det är inte direkt ett ”dolt fel”.. det syns ju direkt om man tittar på väggen att det är något som inte stämmer..

På något vis godkänner man ju arbetet när man inte säger/gör något och ju längre man väntar desto svårare blir det att få rätsida på..

Varför sa du inte ifrån tidigare? :confused:

Skulle också störa mig, både på mig själv.. badrummet och hantverkarna!

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Men hur gick det såhär långt?
Alltså, jag förstår om du inte satt och vaktade dem när de jobbade - men du måste ju ha sett arbetet någon gång.. innan du betalade?

Även om det var ”färdigt” då?

Det är inte direkt ett ”dolt fel”.. det syns ju direkt om man tittar på väggen att det är något som inte stämmer..

På något vis godkänner man ju arbetet när man inte säger/gör något och ju längre man väntar desto svårare blir det att få rätsida på..

Varför sa du inte ifrån tidigare? :confused:

Skulle också störa mig, både på mig själv.. badrummet och hantverkarna!
Alla har inte fackkunskap och det "drivet" som du förväntar dig.
TS har redovisat problemet och vill ha råd.
Ditt inlägg ger ingen rådgivning. Skapar enbart skuldkänsla.
Enda rätta är att TS konsultera en besiktningsman och utifrån vad som framkommer vid besiktningen reklamerar utfört arbete.
Det är definitivt inte fackmanamäsdigt utfört.
Beträffande reklamationer inom "skälig tid" är det kanske av betydelse när TS framförde de synpunkter som avvisades.
Generellt är 2 månader alltid inom skälig tid, reklamationer av synliga felaktigheter inom några år kan även de var inom "skälig tid".
Dolda fel kan reklameras upp till 10 år.
Hur ser tätskikten ut?

• Gilla
sve84 och 1 till
  • Laddar…
Var är TS?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
D degi skrev:
Hej!
Material 60.000:ser riktigt illa ut, företaget säger att allt är godkänt och tänker inre göra något
Varför beställa dessa plattor? Helt omöjliga att sätta snyggt, är det skiffer? Satt sådana också, enormt svårt att få fint, alla plattor måste slipas in, en efter en

här kommer lite bilder.

Alfredo Alfredo skrev:
Var är TS?
Jag tror TS driver med oss.

• Gilla
Fredandel och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Var är TS?
Han har väl kört ända in i kaklet, eller bakom kaklet med tanke på att det är ojämnt som det är med skräpet som är sopat under mattan.

• Gilla
Marie Beliaev
  • Laddar…
D degi skrev:
Hej!

här kommer lite bilder.

Det är samma visa alltid, varför ens tänka på att betala för sånt skitjobb. Det är sådana skitstövlar som drar ner förtroendet för riktiga hantverkare.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag tror TS driver med oss.
Användaren gick med den 23/1, har gjort två inlägg (ts och ett till i tråden), men är inne och läser regelbundet (senast för tre timmar sedan)
Så ja - det är troligen ett troll som sitter under sin sten och garvar läppen av sig.

• Gilla
tank77 och 4 till
  • Laddar…
jag är inte hantverkare men jag satte själv 20x40 plattor på vägg och inte fan ser de ut sådär! Måste varit dragen eller något.

D degi skrev:
Hallå, färdigt april 2022, som jag förstått så tittar besiktningsman på funktion och inte på det estetiska, men om något är kunnig i området så meddela gärna. Jag har ju tyvärr hunnit betala badrummet.
En seriös entreprenadbesiktningsman bedömer funktion och fackmässighet. Det där är inte fackmässigt utfört med dessa fogsprång och tandningar.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
D degi skrev:
Hej!

här kommer lite bilder.

S steve5432 skrev:
Tyvärr, så fort du betalar är det antagligen kört. Det där hade jag inte betalat en krona för. Materialet är ju förbrukat det också, går inte att återanvända.

Har du inte varit hemma under tiden de jobbat?

När du betalar kan man ju säga att du "godkänner" jobbet. Normalt om du kör ABS05-kontrakt ska det ju stå hur betalning ska skötas. För mindre jobb som dessa är det ju vettigast att "betalning i fullo erhålles efter godkänd besiktning av en oberoende besiktningsman". Ett företag har ju kredit och kan utan problem ligga ute med kostnad för material i 30 dagar. Detta badrum tar kanske en vecka att göra.... sen besiktning och sen 10 dagars tid för dig att betala. Borde vara hur enkelt som helst.

/S
D degi skrev:
Hej!

här kommer lite bilder.

Reklamera omgående och ta in en besiktningsman så du får ett utlåtande från en sakkunnig. Så länge du reklamerar inom 2 månader enl konsumenttjänstlagen 17 paragrafen har du mycket vunnet. Dock har du så länge som 3 år på dig. Men vänta inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.