54 184 läst ·
80 svar
54k läst
80 svar
Beställt nytt badrum, utförandet ser ut som skit.
Sättet som vattnet till wc är kopplat vittnar om att det antagligen inte är en professionell rörmokare som gjort det. Det är kanske inte fel, men det är onödigt och ser fult ut. Hade gått att göra snyggare med rätt kopplingar.
I kombination med de andra sakerna så får det en att undra hur bra jobbet med tex tätskiktet gjordes.
I kombination med de andra sakerna så får det en att undra hur bra jobbet med tex tätskiktet gjordes.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Undrar hur fixen ser ut under med tanke på hur ojämnt plattorna sitter eller är det meningen enligt företaget att det ska se ut så där?
Kakelet behöver inte sättas med någon typ av droppkant. Det har ingen betydelse om det samlas vatten i en fog. Fogar är ändå inte täta, så fuktigt blir det alltid under kaklet. Det fuktspärren som måste vara tät.H Hybro skrev:Kan inte se enda kakelskiva som i nederkant ligger innanför nederliggande skivas ovankant på något ställe. Jäms med eller utanför i samtliga fall.
Droppkant eller i plan, så att vatten kan rinna direkt nedåt. Inte samlas i fogarna.
Oavsett om det är rätt eller fel kakel för våtrum, så verkar det som om den som kaklat bemödat sig om just detta.
Likaså möts kakelskivorna i hörnet riktigt bra vad, jag kan se. Eller hur?
Undras just jag, som nu ska kakla för första gången, om inte detta är skivor som ska monteras just så?
Vad kallas de i så fall?
Stora frågan: Vem valde kaklet, kanske TS själv?
Enligt dom flesta tillverkare rekommenderas rak läggning, alltså inget förband överhuvudtaget!D Drburr skrev:
Kvalitetsdokument? Ansluten till Bkr, Gvk eller Säker Vatten?D degi skrev:Hej!
Har beställt en total badrumsrenovering och resultatet blev riktigt dåligt.
3kvadrat pris för arbete 150.000:-
Material 60.000:-
Det ser riktigt illa ut, företaget säger att allt är godkänt och tänker inre göra något.
Blir förbannad varje gång jag ’besöker’ vill hitta allvarliga fel så de behöver göra om.
Är allvarligt sugen på att riva allt igen och ta in ny firma som gör det.
Men skulle bli tot ca 400.000:- för 3kv2 badrum vore sinnesjukt.
Något som vet vad jag kan göra?
här kommer lite bilder.
fukten vid toaletten kommer när jag städar (skjuter vatten) och ligger kvar i föera dagar efteråt.
Och varför betalade du, för ett sådant dåligt utfört arbete? Det är för mig nästan lika obegripligt som jobbet är utfört. Och badrummet färdigställdes för nästan ett år sedan, varför klaga nu så här långt senare?D degi skrev:
Vill inte skuldbelägga dig, badrummet ser ju ut som skit, men förstår inte heller ditt agerande.
Hej,
det ser ut som skit helt enkelt, tråkigt med skojare som inte lämnar en bra produkt efter sig.
Har TS möjligen fått ett BKR eller GVK intyg? Inom dessa branschorganisationer finns riktlinjer och toleranser på tex fogsprång. Tillåtet fogsprång beror på plattans storlek men detta ser ut att överstiga detta med marginal. Badrummet bör ha dokumentation och ev avikelser ska då tas upp i egenkontrollen av entreprenören.
30x60 granitkeramik med rektifierad kant kräver mycket mer avancerat montage vilket det inte ser ut som berörd montör känna till….
hoppas det löser dig, reklamera och ta in oberoende besiktningsman som har vana att besiktiga badrum med keramik.
lycka till!
det ser ut som skit helt enkelt, tråkigt med skojare som inte lämnar en bra produkt efter sig.
Har TS möjligen fått ett BKR eller GVK intyg? Inom dessa branschorganisationer finns riktlinjer och toleranser på tex fogsprång. Tillåtet fogsprång beror på plattans storlek men detta ser ut att överstiga detta med marginal. Badrummet bör ha dokumentation och ev avikelser ska då tas upp i egenkontrollen av entreprenören.
30x60 granitkeramik med rektifierad kant kräver mycket mer avancerat montage vilket det inte ser ut som berörd montör känna till….
hoppas det löser dig, reklamera och ta in oberoende besiktningsman som har vana att besiktiga badrum med keramik.
lycka till!
Funderar även på om underliggande vägg är rak etc. Vi satte 30x60 på gästtoaletten nere. Innan var det putsad betonghålstebn från byggåret 1968. Kan säga att då plattsättaren satte långpasset mot vägen diffade det fler centimeter över en vägg på 1,5m var vågigt å ojämnt. Alla väggar behövde spacklas innan plattsättningen. Nu kanske det iofs är gips under dessa men om inte kan det ju vara så att väggen inte är slät/rak vilket ger dessa förskjutningar. Tänker på listen runt fönstret som antyder att väggen är skev/ej slät