83 180 läst ·
670 svar
83k läst
670 svar
Beredd på ett strömlöst land?
Vad ska du ha en synkronkompensator till?
Än vet vi inte vad som är problemet.
Men det låter som att det är svängmassa du pratar om. En synkronkompensator har inte så mycket massa. Den används för att hantera fasvridning.
Men det låter som att det är svängmassa du pratar om. En synkronkompensator har inte så mycket massa. Den används för att hantera fasvridning.
Prepping brukar oftast syfta på enskilda personers (eller små gruppers) förberedelser för kunna klarar sig om de blir mer eller mindre avskurna från omvärlden (åtminstone avskurna försörjningsmässigt).L Liljeros skrev:
För att elbilar ska kunna vara robusta ur ett preppingperspektiv, enligt ovan, behöver man då som solpanelsägare kunna producera el även om man blir bortkopplad från elnätet. Jag tror inte att den sortens solpanelinstallationr är jättevanliga, men eftersom jag inte vet så är jag nyfiken på om någon här känner till om det finns sådan statistik nånstans.
En händelse är inte ofta. Poängen är väl att det är bra att ha hyfsat många kraftkällor som är stabiliserande som bonus?D Daniel 109 skrev:
Det är väl även ett problem för producenter av storskalig baskraft ett de inte får så bra avsättning för sin elektricitet under den tid på året då småskalig elproduktion producerar som mest?D Daniel 109 skrev:
Jag har själv köpt solpaneler eftersom det såg ut som en privatekonomisk bra idé, men privatekonomiskt bra står ibland i motsats till samhällsekonomiskt bra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden