163 läst ·
2 svar
163 läst
2 svar
Grannes skällande hund
Jag bor i hyreslägenhet (modell radhus) med bakgård. Bredvid mig, vägg-i-vägg och "staket-i-staket", har jag en granne med stor hund (pitbull) som han brukar släppa ut så den får springa lös på hans egen bakgård. Den verkar ha tagit på sig rollen av vakthund över både hans egen och vår bakgård. Så fort något rör sig över vår bakgård flyger den upp mot staketet och står och skäller. (Vi har även katt, som brukar vara ute på vår egen bakgård, så det kan bli ganska ofta.) Den är inga problem när den är inomhus. Då är den alltid tyst. Men när den är ute på hans bakgård går det knappt att gå ut på vår egen bakgård förrän den står där och skäller.
Jag tänker inte acceptera att den fortsätter, men kommer att tala med honom först. Han verkade dock ganska ignorant idag och gav intrycket att han inte tyckte det var något fel i det, så länge den höll sig på deras sida staketet. Vi ser det som ett problem och kommer att gå vidare med det... om det behövs. "Vakthund inkluderas i priset" var inget som stod i hyreskontraktet.
Jag tänker inte acceptera att den fortsätter, men kommer att tala med honom först. Han verkade dock ganska ignorant idag och gav intrycket att han inte tyckte det var något fel i det, så länge den höll sig på deras sida staketet. Vi ser det som ett problem och kommer att gå vidare med det... om det behövs. "Vakthund inkluderas i priset" var inget som stod i hyreskontraktet.
Har själv flera hundar som skäller när någon passerar på gatan, är ju så många hundar fungerar. Bor i villa. Skulle jag klagomål så skulle jag koppla djuren som skäller.M MrSweck skrev:Jag bor i hyreslägenhet (modell radhus) med bakgård. Bredvid mig, vägg-i-vägg och "staket-i-staket", har jag en granne med stor hund (pitbull) som han brukar släppa ut så den får springa lös på hans egen bakgård. Den verkar ha tagit på sig rollen av vakthund över både hans egen och vår bakgård. Så fort något rör sig över vår bakgård flyger den upp mot staketet och står och skäller. (Vi har även katt, som brukar vara ute på vår egen bakgård, så det kan bli ganska ofta.) Den är inga problem när den är inomhus. Då är den alltid tyst. Men när den är ute på hans bakgård går det knappt att gå ut på vår egen bakgård förrän den står där och skäller.
Tala med grannen, ta några andetag före, och säg att du blir störd av skällandet..
Klicka här för att svara