Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A
Det känns fruktansvärt att märka
att mäklaren är med i stor framchisekedja,
men på köpekontraktet står även hans privatmäklerifirmas namn adress längst ned på kontraktet -
men jobbigast är att under 2 veckor per mail och ringt bett honom kontakta nån som erbjudit lite mindre , men han har aldrig gjort det.. viker undan.

Hade han agerat på sätt att han lyssnade hjälpte mig, mäklare har omsorgsplikt berätta om att tex försäljnings klausuler finns enl beslut HD, Hovrätten ifall tex byggnadslpn finns - så hade jag struntat i att han har 2 mäklarfirmor samtidigt menjag uppfattar han fått denna köpare vid hans andra mäklarfirma och gynnar dom , inte mig.

Sålt förut 2 ggr, aldrig upplevt denna situation förut, mäklare. har alltid gynnat mig som köpare, inga problem.

Köparna jag ska besöka hade gjort annons foton på sitt hus , förra tisdagen , och mäklarren .lät så besviken, personligt besviken på att jag ville ta en dag läsa på kontraktets innebörd med jurist som sedan sa det inte var gynnsamt för mig -
då lät mäklaren som har personligen lagt ut pengar på fotograf som var bortkastat via sin sin andra privataäklerifirma, som man inte kan se vilka objekt han säljer.

Jag känner på något sätt han gynnar detta par samtidigt som mig och han hjälper dem nu säljs sin bostad, via sin andra mäklarfirma som man ej kan se objekt på nätet, hemsidan är låst för spekulanter som mig.

De vet inte om jag tvingats neka deras bud pga mäklaren inte vill ändra på kontraktet redan när jag fick det i handen av.honom och nyss då kollar med jurist det var ett dumt kontrakt för mig.
Att han kallar Villaägarnas jurist din i huvudet typ, talar för sig själv.

Hoppas nu de säger tex vi kan träffas valfri dag då mäklaren är ledig denna vecka eller att de fått vidare med annat ..

A
H HJ-C skrev:
Han BÖR inte ge dig numret och det är rätt agerat.

Den hälft av tyckare som du inte tillhör anser att du har fel. Faktum är att det faktiskt rentav finns folk som föredrar hyres-ettor eller husbilar. Kan du tänka dig?
Hur lätt- eller svårsålt deras radhus är, är helt irrelevant.
Ja du har rätt,
minns endast efter försäljning får jag ut telefon nummer , men paret som.var här har endast muntligen Getty mindre bud, det finns inte registrerat på sajten med bank id.

Oavsett vill han 3 gånger jag bett, ringa upp dom trots att han säger de bor i X kommun, han har aldrig deras tro nummer tillgängligt att ringa dom direkt. Hade tagit dom som.köoare ev. .

A
Annn555 skrev:
Ja du har rätt,
minns endast efter försäljning får jag ut telefon nummer , men paret som.var här har endast muntligen Getty mindre bud, det finns inte registrerat på sajten med bank id.

Oavsett vill han 3 gånger jag bett, ringa upp dom trots att han säger de bor i X kommun, han har aldrig deras tro nummer tillgängligt att ringa dom direkt. Hade tagit dom som.köoare ev. .
Han vill ej vid 3 tillfällen ringa upp annan budgivare som jag bett om i tal och mail.

Fairlane
Annn555 skrev:
Jag knackar på och frågar om de har tid prata
2 miin om kontraktets finansiering hur de uppfattar det., eller om.de hellre vill bestämma annan tid för diskussion - utan mäklare.
Jag hade som köpare sagt att vill du diskutera kontraktet så gör vi det tillsammans med mäklaren, inte utan.

'
Annn555 skrev:
Hade han agerat på sätt att han lyssnade hjälpte mig, mäklare har omsorgsplikt berätta om att tex försäljnings klausuler finns enl beslut HD, Hovrätten ifall tex byggnadslpn finns - så hade jag struntat i att han har 2 mäklarfirmor samtidigt menjag uppfattar han fått denna köpare vid hans andra mäklarfirma och gynnar dom , inte mig.
Mäklaren har skyldighet att hjälpa er båda, men ingen förstår varför du vill ha in en klausul som är sämre för dig än att vara utan.

Du säger att om de inte sålt vid ett visst datum så kommer de inte ha råd att betala dig och då kommer du få vänta på en seg process och det har du inte tid med. Två frågor blir rätt tydliga
1. Hur vet du att de inte kan lösa det ändå? De kanske har en annan finansiering?
2. Om du får med en klausul att köpet hävs om deras bostad inte säljs, var får du då tiden ifrån att hitta en ny köpare och börja om processen, den tiden hade du ju inte?
Annn555 skrev:
Sålt förut 2 ggr, aldrig upplevt denna situation förut, mäklare. har alltid gynnat mig som köpare, inga problem.
Dels så är det nog andra tider nu. Förr köpte många först och sålde sen, medan bankerna är mer restriktiva med det nu, dels så är väl inte mäklare vana med att folk vill ha in saker som är sämre för dem i avtalet.
Annn555 skrev:
De vet inte om jag tvingats neka deras bud pga mäklaren inte vill ändra på kontraktet redan när jag fick det i handen av.honom och nyss då kollar med jurist det var ett dumt kontrakt för mig.
Det är jag övertygad om att de vet isåfall. Mäklaren kommer förklara för dem "säljaren gick vidare med en annan intressent som inte hade krav på att få sin bostad såld först".

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A
Fairlane Fairlane skrev:
Jag hade som köpare sagt att vill du diskutera kontraktet så gör vi det tillsammans med mäklaren, inte utan.

'

Mäklaren har skyldighet att hjälpa er båda, men ingen förstår varför du vill ha in en klausul som är sämre för dig än att vara utan.

Du säger att om de inte sålt vid ett visst datum så kommer de inte ha råd att betala dig och då kommer du få vänta på en seg process och det har du inte tid med. Två frågor blir rätt tydliga
1. Hur vet du att de inte kan lösa det ändå? De kanske har en annan finansiering?
2. Om du får med en klausul att köpet hävs om deras bostad inte säljs, var får du då tiden ifrån att hitta en ny köpare och börja om processen, den tiden hade du ju inte?

Dels så är det nog andra tider nu. Förr köpte många först och sålde sen, medan bankerna är mer restriktiva med det nu, dels så är väl inte mäklare vana med att folk vill ha in saker som är sämre för dem i avtalet.

Det är jag övertygad om att de vet isåfall. Mäklaren kommer förklara för dem "säljaren gick vidare med en annan intressent som inte hade krav på att få sin bostad såld först".
Uppskattar ditt svar..
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Även om du inte får med en försäljningsklausul i kontraktet, så är du inte rättslös. Om köparna betalar på tillträdesdagen är allt solsken och fågelsång. Om de inte kan betala, så är det ett kontraktsbrott från deras sida. I de allra flesta köpekontrakt finns paragrafer som reglerar hur du och dina intressen skyddas vid köparens kontraktsbrott, det är standard.

Nej, du ska inte knacka på hemma hos spekulanterna!!! Varken för att pruta eller prata!!!

Som jag tidigare skrivit verkar det som om du inte vill sälja huset med den här mäklaren och inte sälja till dessa spekulanter. Måste du verkligen sälja? Ditt handlande tyder på att du verkligen inte vill det. Om du måste sälja, men inte vill sälja, får du bita ihop och sälja ändå. Vi är många som suttit i den sitsen.
Jag måste säljja
Inom helst 2 mån.

Hur kan jag ha en mäklare,
som trots att jag bett honom 3 ggr kontakta någon som erbjudit lite mindre inte gjort det ?

Jag inser måste hitta köpare som har objektivt attraktivt objekt, även om de erbjuder mindre bud, så får de sitt hus sålt snabbare, hoppas vi .det finns populära radhus där jag bor, ej trångt placerade som den jag tänkte besöka, men lyssnar på era förslag - mäklaren är på semester hela veckan, igen ... Han var nyss borta 4 veckor så inga visningar kunnat ske .. har bett om nya visningar men han stretar emot

Flera fina villor här till bra pris, bra läge, har ej sålts, fått bud på 3 mån. Inget är 'lättsålt"som mäklare uppger på förhand ang paret som vill köpa

A
Fairlane Fairlane skrev:

'

Du har rätt i att-
Läs nya svar nyss skrivna som besvarar ditt även.

Jag måste sälja pga tmycket ledsamma omständigheter.

Inte för att jag vill.

Om mäklaren inte vill justera kontraktet sedan jag fick det i handen och utan han frågat vad jag vill ska stå, utifrån mina säljarbehov kan han vid möte med köpare styra emot vid möte med dom att kontrakt ändras. Hade en vän som skulle följa med som stöd i nåt helt annat, och min vän satt och höll med den vi skulle prata med,. det gällde ej hus i ett viktigt ärende
Om mäklaren är med vid mötet och intalar paret det är fint ändra kontraktet för han anser redan han ej vill ändra det, så får jag ingen chans påverka paret att vilja ändra kontraktet, oavsett vilket par jag väljer nu eller senare ifall de är okunniga , veliga ev

Mäklaren har redan sagt att kontraktet är helt korrekt, trots han förstått jag ivill ha en hävningsmljlighet ifall min köpare inte hittar sin köpare vid bryggnadslån.

Han har sagt cittat' jag vet bäst' ' ang vad som ska stå i kontraktet
'om du inte godtar kontraktet , blir det ingen afffär' slut ciitat i en hotfull ton.
Han avfärdar jag kommer med förslag från jurist, innan han vet vad juristen anser ska skruvas in , för hon är din i huvudet

Hur ska jag kunna ha med honom vid ett möte med köparparet då, nu eller senare ang en dialog om hur dom eller jag vill ändra kontraktet and bryggnadslån?

Vi har alltså inte skrivit på utkast till köparkobteakt och mäklaren har aldrig frågat mig innan han skrev ut ett utkast vad mina behov är som säljare,har hela tiden stressat på honom att huset visas snabbt pga han varit på semester sedan huset sattes på annons i juni , typ .

Köparen lider inten skada om de ej hittar köpare åt sin bostad- det gör jag.

Jag upplever honom som manipulativ -
han sa köparen hade ett parhus,
vid min koll är radhuset de har något helt annat, han borde inte som mäklare bytt ut som orden parhus när de var ett radhus som var enl honom 'lättsålt'. Vi har parhus , superfina 'lyxiga med stora tomter nära. Lättsålda enl mig

Kom ej iväg till paret.

Hade13 besökare första visningen.
5 st bevakar budgivningen
82 har annonsen som favorit

Men vet ej varför 12 pers nobbade huset,
Mäklaren har ej uppgett varför.

Pga jag tvingas sälja huset är jag ytterst ledsen,
då sålt 2 ggr förut, lägenheter med olika bra mäklare.

@Annn555 Kan du förtydliga.

Du vill att det står i kontraktet att köparna måste sälja sitt hus inom t.ex. 2 månader?

Köparna och mäklaren vill inte ta med något i kontraktet om försäljning av köparnas befintliga boende?

Fairlane
Annn555 skrev:
Hade13 besökare första visningen.
5 st bevakar budgivningen
82 har annonsen som favorit

Men vet ej varför 12 pers nobbade huset,
Mäklaren har ej uppgett varför.
Av de 13 så är det nog flera som helt enkelt inte föll för huset. Samma sak som du känner för radhuset, kanske de känner för ditt, att det är något de inte uppskattar fullt ut. Det kan vara vad som helst, för stor trädgård, för liten trädgård, fel utformad trädgård, dålig planlösning, fel avstånd till kommunikationer, för mycket jobb etc etc.

Om 12 har nobbat så har du alltså bara en budgivare?

Annn555 skrev:
Pga jag tvingas sälja huset är jag ytterst ledsen,
då sålt 2 ggr förut, lägenheter med olika bra mäklare.
Jag misstänkte att du inte vill sälja egentligen, och jag förstår att det är jobbigt för dig. Har själv varit i den situationen.

Har mäklaren hela tiden vetat om att du i princip måste ha huset sålt och köparna måste tillträda ett visst datum? Förstår han att det finns en tidspress?

För din del tror jag att det bästa är att du lägger energin på att hitta en ny bostad (om du inte redan har en), samt röja ur huset inför flytten. Lägg ingen mer energi på att forska om köparna och deras liv, du har inte tid med det nu!
Enligt mäklaren kan köparna betala dig på tillträdesdagen, utan att sälja sitt eget hus först, och står det också så i kontraktet ni snart ska skriva på, så får du lita på det. Det verkar ju inte finnas någon annan seriös spekulant att välja på.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A
Fairlane Fairlane skrev:
Av de 13 så är det nog flera som helt enkelt inte föll för huset. Samma sak som du känner för radhuset, kanske de känner för ditt, att det är något de inte uppskattar fullt ut. Det kan vara vad som helst, för stor trädgård, för liten trädgård, fel utformad trädgård, dålig planlösning, fel avstånd till kommunikationer, för mycket jobb etc etc.

Om 12 har nobbat så har du alltså bara en budgivare?
Uppskattar alla fina råd här,verkligen, betyttyckey för mig.

Har en 4.5 M som.erbjudit 4.5 innan midsommar, ej bank id reggat på sajten

4.7 anser franchisetagare .i stora kedjan huset är värt

Problemet är från början attäklaren är med i 2 mäklarfirmor, en låst privat mäklarfirma som tjänar flera miljoner enl Skatteverket och hans privata mäklerifurma firma XCX står längst ned på mitt köpekontrakt, och ett annat mäkleri företag står överst på kontraktet
Dvs 2 olika mäklerifirmors namn står på kontraktet.

Han agerar som mäklare åt paret, för att sälja deras hus då de betalat fotograf för husbil det innan jag ens läst igenom.klntraktet.
Om mäklaren inte gynnade dom, skulle han ej blivit arg över att de kastat bort pengar på hus foton innan jag ens läst igenom kontraktet.

Trots jag sagt 4 ggr att jag ej vill ha 5 M.paret Stina , och sa i fredags jag sänker priset till 4.5 kl 17 en fredag , så kontaktar han mot mitt samtycke 5M paret Stina , skvallrar jag sänkt priset och han mailar mig då 17 en fredag Stina paret nu sänker sitt pris från 5M till 4.2, trots jag aldrig bett honom.kontsk5a dom och 4 ggr sagt jag vill ej de köper huset
2 dagar innan jag jag 2 gånger bett honom per mail kontakta 4.5 M vidare som.rtbjudits 2 mån innan innan jag ringde honom i fredags men han har aldrig kontaktar paret som erbjöd 4.5 vid midsommar. Han vet de bor i Haninge direkt, när vi pratade men citat 'har ej deras tel nr:'
Jag vet ej om de redan sålt, som ett par som.knacksde på hos mig som var likvida under juli då han var borta 4 mån. Det finns likvida vidare, svårt hitta.

Problemet är-
tror han är deras mäklare via sin andra låsta mäklarfirma , kan ej se hans annonser på hans sajt för objekt han säljer, men han har mäklaranställda och tjänst bra på din andra mäklerifirma.

Om de tagit husfoton innan jag godkände kontraktet skulle han ej behövt bli att besviken över att paret bekostat fotograf i onödan ifall han inte var deras egna mäklare utan haft extern annan mäklare som bekostat husfotona.

Mäklaren har ej förklarat varför de 12 nobbat huset men vid visning , gav typ 250 I bud, det kan ha avskräckt dom 12.

Vet mäklaren sa priset 4.7 ej skrämt bort kunder, vet jag bor lite trafikstört huset litet, inga garderober får plats mm.

Problemet är-
han har 5 ggr sökt övertala mig att välja paret, när jag vill ha ny visning som han sitt sa , typ jag har möte nu, good bye , vill ej boka ny visning med nya kunder.

Allt talar för han är mäklare åt dom.. och rädd han då inte ärligt vill kontakta , hjälpa mig vadkz fram andra kunder, det har varit svårt boka ny visning ens, han blev trilsk

Har bara haft 2 visningar förra helgen.

Som jag skrev , förut sa han citat:
'affären blir inte av då' när jag bad första gången justera kontraktet efter mina behov.

Han har aldrig nämnt att budar paret iINTE vill skriva in hövningsmöjlughet i kontrakte

Han har aldrig frågat mig vad mina behov är, 8 kontraktet innan han skrev ut det

Han sa bara ',jag har ej TID att ändra kontraktet när jag frågade första gången då jag nämnde jurist ansåg vad som bör stå. Han visste inte VAD jag ville ändra, han sa kontraktet är KORREKT.

.pratade med samfundet nu, som ni sa har ej rätt få tel nr till annan vidare, förrän 3 mån gått.

Glad nu vad mig gå ej över och knacka, hos paret 3 min bort
mäklaren borta denna vecka, igen...

Status-

Paret på 5 M.som.mäklaren aktivt mot mitt samtycke kontaktat efyet jag sagt vill ej välja dom, dvs 4 ggr har jag sagt vill ej ha paret Stina med 5 M radhus, har han aktivt,
Kl 17 i fredags,
bett dom kontakta din bank så de kan sänka sitt bud med 800 000 krtull 4.2 M.
Han mailade mig detta kl 17 i fredags.
Han var alltså pushing for them.to contact their bank för 4.2 , , rnl hans mailkopia trots att jag sagt jag vill inte ha dom i fredags

Jag misstänker därför hand konstanta övertalande att jag ska välja din och han blev akut sur över de betalt fotograf för deras hus annons innan jag ens läst kontraktet, att han är deras egen mäklare. Även pga han vägrat kontaktar annan budgivare som bjudit lägre , muntligt, men ej reggat det budet på 4.5 på sajten pga jag avslog det vid midsommar då huset är värt 4.7 M enl franchisetagaren dator.

Köparen kanske vill häva ?

Svårt dilemma nu:

Pga mäklaren skvallrade att jag sänkt priset, till paret jag sagt jag inte vill, upprepade gånger nekat, med bud på 5 M , - så pga hans skvallrade inom en timme efter pratat med mig, så har de sänkt med 800 000 kr till 4.2.

Jag kommer kräva minst 4.7M,
rnl dator kalkyl hos franchisetagar mäklare.

Tog bort annonsen i tisdags, tillsv.

Viilig även mot dubbel provision byta mäklare.
Men vet ej få vilket skadestånd kan uppstå, så kommer därför ej göra kontraktsbrott, byta mäklare nu

Om jag frågar paret vem som tog deras hus bilder får jag ev reda på om det var han, men tror han ej bågar riskera bli anmäld
Han kan vara kund hos honom förut och han vill gynna dem som tack att de sålt via honom förut - oavsett beter han sig som.han inte gynnar mig på nåt sätt. Haft 2 mäklare i stan förut, no problems.

Jag kan pga ledsamma omständigheter inte dröja sälja huset.

Att köpet hävs enl klausul medför ny säljare med
dröjning 2 mån till att de ska hitta köpare.

Även finare lyx hus 8 milj till bra pris har ej sålts fått bud enl sajter jag kollat i området nära, vem.avgör om något är lättsmält?

Vet ej vad jag ska göra, men vet köparenåste frågas om de godtar Hävning om de ej följer inom 2 mån och sedan fundera på det.
Fattar att inte erbjuda Hävning är bättre

• Haha
RoAd
  • Laddar…
A
Annn555 skrev:
Uppskattar alla fina råd här,verkligen, betyttyckey för mig.

Har en 4.5 M som.erbjudit 4.5 innan midsommar, ej bank id reggat på sajten

4.7 anser franchisetagare .i stora kedjan huset är värt

Problemet är från början attäklaren är med i 2 mäklarfirmor, en låst privat mäklarfirma som tjänar flera miljoner enl Skatteverket och hans privata mäklerifurma firma XCX står längst ned på mitt köpekontrakt, och ett annat mäkleri företag står överst på kontraktet
Dvs 2 olika mäklerifirmors namn står på kontraktet.

Han agerar som mäklare åt paret, för att sälja deras hus då de betalat fotograf för husbil det innan jag ens läst igenom.klntraktet.
Om mäklaren inte gynnade dom, skulle han ej blivit arg över att de kastat bort pengar på hus foton innan jag ens läst igenom kontraktet.

Trots jag sagt 4 ggr att jag ej vill ha 5 M.paret Stina , och sa i fredags jag sänker priset till 4.5 kl 17 en fredag , så kontaktar han mot mitt samtycke 5M paret Stina , skvallrar jag sänkt priset och han mailar mig då 17 en fredag Stina paret nu sänker sitt pris från 5M till 4.2, trots jag aldrig bett honom.kontsk5a dom och 4 ggr sagt jag vill ej de köper huset
2 dagar innan jag jag 2 gånger bett honom per mail kontakta 4.5 M vidare som.rtbjudits 2 mån innan innan jag ringde honom i fredags men han har aldrig kontaktar paret som erbjöd 4.5 vid midsommar. Han vet de bor i Haninge direkt, när vi pratade men citat 'har ej deras tel nr:'
Jag vet ej om de redan sålt, som ett par som.knacksde på hos mig som var likvida under juli då han var borta 4 mån. Det finns likvida vidare, svårt hitta.

Problemet är-
tror han är deras mäklare via sin andra låsta mäklarfirma , kan ej se hans annonser på hans sajt för objekt han säljer, men han har mäklaranställda och tjänst bra på din andra mäklerifirma.

Om de tagit husfoton innan jag godkände kontraktet skulle han ej behövt bli att besviken över att paret bekostat fotograf i onödan ifall han inte var deras egna mäklare utan haft extern annan mäklare som bekostat husfotona.

Mäklaren har ej förklarat varför de 12 nobbat huset men vid visning , gav typ 250 I bud, det kan ha avskräckt dom 12.

Vet mäklaren sa priset 4.7 ej skrämt bort kunder, vet jag bor lite trafikstört huset litet, inga garderober får plats mm.

Problemet är-
han har 5 ggr sökt övertala mig att välja paret, när jag vill ha ny visning som han sitt sa , typ jag har möte nu, good bye , vill ej boka ny visning med nya kunder.

Allt talar för han är mäklare åt dom.. och rädd han då inte ärligt vill kontakta , hjälpa mig vadkz fram andra kunder, det har varit svårt boka ny visning ens, han blev trilsk

Har bara haft 2 visningar förra helgen.

Som jag skrev , förut sa han citat:
'affären blir inte av då' när jag bad första gången justera kontraktet efter mina behov.

Han har aldrig nämnt att budar paret iINTE vill skriva in hövningsmöjlughet i kontrakte

Han har aldrig frågat mig vad mina behov är, 8 kontraktet innan han skrev ut det

Han sa bara ',jag har ej TID att ändra kontraktet när jag frågade första gången då jag nämnde jurist ansåg vad som bör stå. Han visste inte VAD jag ville ändra, han sa kontraktet är KORREKT.

.pratade med samfundet nu, som ni sa har ej rätt få tel nr till annan vidare, förrän 3 mån gått.

Glad nu vad mig gå ej över och knacka, hos paret 3 min bort
mäklaren borta denna vecka, igen...

Status-

Paret på 5 M.som.mäklaren aktivt mot mitt samtycke kontaktat efyet jag sagt vill ej välja dom, dvs 4 ggr har jag sagt vill ej ha paret Stina med 5 M radhus, har han aktivt,
Kl 17 i fredags,
bett dom kontakta din bank så de kan sänka sitt bud med 800 000 krtull 4.2 M.
Han mailade mig detta kl 17 i fredags.
Han var alltså pushing for them.to contact their bank för 4.2 , , rnl hans mailkopia trots att jag sagt jag vill inte ha dom i fredags

Jag misstänker därför hand konstanta övertalande att jag ska välja din och han blev akut sur över de betalt fotograf för deras hus annons innan jag ens läst kontraktet, att han är deras egen mäklare. Även pga han vägrat kontaktar annan budgivare som bjudit lägre , muntligt, men ej reggat det budet på 4.5 på sajten pga jag avslog det vid midsommar då huset är värt 4.7 M enl franchisetagaren dator.

Köparen kanske vill häva ?

Svårt dilemma nu:

Pga mäklaren skvallrade att jag sänkt priset, till paret jag sagt jag inte vill, upprepade gånger nekat, med bud på 5 M , - så pga hans skvallrade inom en timme efter pratat med mig, så har de sänkt med 800 000 kr till 4.2.

Jag kommer kräva minst 4.7M,
rnl dator kalkyl hos franchisetagar mäklare.

Tog bort annonsen i tisdags, tillsv.

Viilig även mot dubbel provision byta mäklare.
Men vet ej få vilket skadestånd kan uppstå, så kommer därför ej göra kontraktsbrott, byta mäklare nu

Om jag frågar paret vem som tog deras hus bilder får jag ev reda på om det var han, men tror han ej bågar riskera bli anmäld
Han kan vara kund hos honom förut och han vill gynna dem som tack att de sålt via honom förut - oavsett beter han sig som.han inte gynnar mig på nåt sätt. Haft 2 mäklare i stan förut, no problems.

Jag kan pga ledsamma omständigheter inte dröja sälja huset.

Att köpet hävs enl klausul medför ny säljare med
dröjning 2 mån till att de ska hitta köpare.

Även finare lyx hus 8 milj till bra pris har ej sålts fått bud enl sajter jag kollat i området nära, vem.avgör om något är lättsmält?

Vet ej vad jag ska göra, men vet köparenåste frågas om de godtar Hävning om de ej följer inom 2 mån och sedan fundera på det.
Fattar att inte erbjuda Hävning är bättre
Skriver på.mobilen.

Måste sälja snarast vilket
skapar problem för mig .

Även att dröja 1 mån,
medför stor personlig skada.
för mig

Alla råd har varit mycket värdefulla
då saknar smarta erfarna folk som
sålt hus omkring mig.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.