Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A
Annn555 skrev:
Jag vet inte var deras hus finns,
aldrig varit där som du uppger felaktigt.

det ligger i ett snårigt område av radhus utan riktiga vägar, vi körde runt länge igår för att hitta det, pga jag nu ikväll snart ska knacka på och be utanför deras bostad prata 2 min om kontraktet, hur de uppfattar kontraktet

Nu vet jag ungefär vad det ligger,
vi stannade aldrig utanför ett identiskt hus, bara såg uteplats saknades och alla radhus låg 4 m från vägen som var typ ingen mötande trafik, smal som sjutton typ gångväg.
Skadestånd tar 1-2 mån till i TR om de ej kan betala.
Funkar oman kan vänta så länge...i TR,det vill inte jag

A
Annn555 skrev:
Ja ,
Korrekt bättre att ej kunna häva ,
men har ej tid vänta på tvist om.sjafestpnd i TR ifall de ej hittar köpare eller bank ej beviljar lån.den en parten har låg inkomst

Annn555 skrev:
Men vilket framstår då som smidigast av följande alternativ?
A. En drös nya trådar om olika filosofiska scenarion inom samma ämne samt ränna omkring och kolla upp köparna
eller
B. Undvika att göra affären som oroar dig, och sälja till någon annan?

• Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
A
H HJ-C skrev:
Men vilket framstår då som smidigast av följande alternativ?
A. En drös nya trådar om olika filosofiska scenarion inom samma ämne samt ränna omkring och kolla upp köparna
eller
B. Undvika att göra affären som oroar dig, och sälja till någon annan?
Har en budare mäklaren vägrar ge mig tel nr till.

Ville mest höra om.vad folk ansåg om de hade
5 M.och tycker då radhus är mer lockande än villor med stor tomt på 3 minuters avstånd mellan våra bostäder ang få snabbt betalt.
Paret och många andra har hundar, min stora tomt lockar

Annn555 skrev:
Han BÖR inte ge dig numret och det är rätt agerat.

Annn555 skrev:
5 M.och tycker då radhus är mer lockande än villor med stor tomt på 3 minuters avstånd mellan våra bostäder ang få snabbt betalt.
Den hälft av tyckare som du inte tillhör anser att du har fel. Faktum är att det faktiskt rentav finns folk som föredrar hyres-ettor eller husbilar. Kan du tänka dig?
Hur lätt- eller svårsålt deras radhus är, är helt irrelevant.

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
A
Annn555 skrev:

Tacksam få många fina råd här, är osäker, okunnig och frågar om sånt jurister inte kan.
Ni kan bäst, mest i forumet

Har sympati från flera vänner om ang varför jag tvingas ta fram ett visst gynnsamt köpekontrakt ang de behov jag har ang sälja mitt hus utan att kunna vänta på att skadestånd uppstår ifall köparen hibte hitta en egen köpare till radhuset

Fairlane
Annn555 skrev:
Hur kan de betala mig 5M senast den 1 nov tex, ifall de ej hittat köpare ang brygglån om jag vill ha betalt senast tex 28 okt eller annat datum?
Om de inte kan betala så blir det en tvist ja. Då kan du sälja till någon annan och om du då bara hittar en köpare som vill ge 4,5 miljoner så är den köpare som bröt kontraktet skyldig dig 0,5 miljoner.

Hur tänkte du få pengar 1 november om du har ett kontrakt som kör att affären hävs automatiskt 2 veckor innan?
Annn555 skrev:
Ledsen mäklare ej vill ge mig annan bisarra tel nr när jag frågat flera gånger, budet Hanna ej läggas in på sajten , de besökte huset.
Varför vill du ha bisarra tel nr från mäklaren?

Eller menar du att mäklaren inte vill ge dig telefonnummer till en annan budgivare?
Frågan är om mäklaren ens får ge dig det telefonnumret.

Vill du vara säker på att få pengar ett visst datum så får du säga tydligt till mäklaren att du vill sälja till någon som har allt klart, inte har behov av att sälja sin bostad nu och att du är beredd att gå ner rejält i pris om så krävs.

Jag vet inte vad du arbetar med, om du arbetar eller har arbetat, men försök att förstå hur krånglig då är för mäklaren. Du anlitar mäklaren som du har förtroende för och sen ifrågasätter du allt denne gör. Hade någon av mina kunder betett sig på det viset hade jag blivit vansinnig. Det är möjligt att mäklaren inte förklarar tydligt, men det verkar å andra sidan inte helt lätt.

Om köparen säger att de vill träffas innan kontraktsskrivning så skulle jag tolka det som att de troligen vill ses i huset alternativt hos mäklaren, för att de har speciella frågor, kanske hur värmesystemet fungerar eller liknande. Jag skulle inte tolka det som att de vill att någon plötsligt ringer på dörren och vill prata kontrakt utan mäklaren.

• Gilla
Satsuki och 2 till
  • Laddar…
A
Fairlane Fairlane skrev:
Om de inte kan betala så blir det en tvist ja. Då kan du sälja till någon annan och om du då bara hittar en köpare som vill ge 4,5 miljoner så är den köpare som bröt kontraktet skyldig dig 0,5 miljoner.

Hur tänkte du få pengar 1 november om du har ett kontrakt som kör att affären hävs automatiskt 2 veckor innan?

Varför vill du ha bisarra tel nr från mäklaren?

Eller menar du att mäklaren inte vill ge dig telefonnummer till en annan budgivare?
Frågan är om mäklaren ens får ge dig det telefonnumret.

Vill du vara säker på att få pengar ett visst datum så får du säga tydligt till mäklaren att du vill sälja till någon som har allt klart, inte har behov av att sälja sin bostad nu och att du är beredd att gå ner rejält i pris om så krävs.

Jag vet inte vad du arbetar med, om du arbetar eller har arbetat, men försök att förstå hur krånglig då är för mäklaren. Du anlitar mäklaren som du har förtroende för och sen ifrågasätter du allt denne gör. Hade någon av mina kunder betett sig på det viset hade jag blivit vansinnig. Det är möjligt att mäklaren inte förklarar tydligt, men det verkar å andra sidan inte helt lätt.

Om köparen säger att de vill träffas innan kontraktsskrivning så skulle jag tolka det som att de troligen vill ses i huset alternativt hos mäklaren, för att de har speciella frågor, kanske hur värmesystemet fungerar eller liknande. Jag skulle inte tolka det som att de vill att någon plötsligt ringer på dörren och vill prata kontrakt utan mäklaren.
Korrekt.

Kan ej tyvärr dröja vid kontraktsbrott vänta,
hitta ny köpare, många hittar andra objekt ...snabbt . Det tar minst 2 mån till hitta ny köpare, märket många hittar andra bostäder , mitt är inte bäst.

Har flera gånger från star sagt jag t söker likvid köpare, av typ som knackade på hos mig, trots det formuleras kontrakt inte efter mina behov krav

A
Annn555 skrev:
Korrekt.

hitta ny köpare, många hittar andra objekt ...snabbt . Det tar minst 2 mån till hitta ny köpare, märket många hittar andra bostäder , mitt är inte bäst.

Har flera gånger från star sagt jag t söker likvid köpare, av typ som knackade på hos mig, trots det formuleras kontrakt inte efter mina behov krav
Har länge arbetat inom många yrken inom kundnära yrken och inte rädd gå förbi köparna.
Återkommer senare.

Sökt nå samfund ang min rätt få tel nr till annan vidare som.tullhör mäklaren .

A
Annn555 skrev:
Har länge arbetat inom många yrken inom kundnära yrken och inte rädd gå förbi köparna.
Återkommer senare.

Samfund ringer bara upp ang min rätt få ut tel nr från mäklaren.

Fairlane
Annn555 skrev:
Korrekt.

Har du inte tid att vänta in en ny försäljning och ett skadestånd så har du inte tid att kontraktet hävs heller, då då ska du verkligen inte ha en sådan klausul som du kämpar för att få med.
Annn555 skrev:
Har du sagt till mäklaren, eller har du skrivit till mäklaren? Anledningen till frågan är för att din skrift många gånger är mer eller mindre obegriplig.

Du har ju vänner, smarta sådana, kan inte en av dem hjälpa dig?
Säg till mäklaren att du vill han kontrollerar med alla budgivare som kan skriva kontrakt direkt och om de har några förbehåll. Stryk alla som har förbehåll om att de måste sälja sitt hus först och säljs sen till den som har högst bud av de kvarvarande. Du kanske får en miljon mindre, men det är som det är.

• Gilla
abbe_ och 2 till
  • Laddar…
A
Fairlane Fairlane skrev:
Har du inte tid att vänta in en ny försäljning och ett skadestånd så har du inte tid att kontraktet hävs heller, då då ska du verkligen inte ha en sådan klausul som du kämpar för att få med.

Har du sagt till mäklaren, eller har du skrivit till mäklaren? Anledningen till frågan är för att din skrift många gånger är mer eller mindre obegriplig.

Du har ju vänner, smarta sådana, kan inte en av dem hjälpa dig?
Säg till mäklaren att du vill han kontrollerar med alla budgivare som kan skriva kontrakt direkt och om de har några förbehåll. Stryk alla som har förbehåll om att de måste sälja sitt hus först och säljs sen till den som har högst bud av de kvarvarande. Du kanske får en miljon mindre, men det är som det är.
Jag skriver på mobil under tidspress varje dag med er .

När jag pratat med mäklaren kan jag uttrycka mig, har upprepat per mail och tal sagt vill ha likvid köpare - helst

Hade köpare aft villa, hade jag inte krävt klausul, de är oftare mer lättsålda.

Här där jag bor, är grannar alltid vänliga pratsamma när frågade knackade på ang vilka 3 att grannar som sålt till högt pris, vilken mäklare de hade. På landet är alla vänliga, alltid.

Mäklaren sa tydligt första gången, han
har 'EJ TID'. justera kontrakt första gången jag frågade

Ska nu planera besöka paret.

Har jobbat på flera banker, har akademisk examen och kan uttrycka mig i tal.

Är skitdålig på mobilen skriver ofta på bussen med stavfel.

.

Fairlane
Annn555 skrev:
Återkommer senare.
Att du inte är rädd att gå dit är tydligt för oss.
Är det lika tydligt för dig att många inte vill ha det besöket?

Förstår inte heller varför du vill övertyga köparna om att de bör få med en klausul som du inte har tid med...
Annn555 skrev:
Jag hoppas och tror att du inte har rätt till budgivningslistan förrän vid tillträde.

• Gilla
A555 och 2 till
  • Laddar…
Annn555 skrev:
Hade köpare aft villa, hade jag inte krävt klausul, de är oftare mer lättsålda.
Sluta nu med det där. Det är fortfarande inte relevant eller på minsta vis upp till dig och snart har du retat upp någon som har anledning att inte vilja ha en villa på allvar.

A
Fairlane Fairlane skrev:
Att du inte är rädd att gå dit är tydligt för oss.
Är det lika tydligt för dig att många inte vill ha det besöket?

Förstår inte heller varför du vill övertyga köparna om att de bör få med en klausul som du inte har tid med...

Jag hoppas och tror att du inte har rätt till budgivningslistan förrän vid tillträde.
Jag knackar på och frågar om de har tid prata
2 miin om kontraktets finansiering hur de uppfattar det., eller om.de hellre vill bestämma annan tid för diskussion - utan mäklare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.