D Daniel__s skrev:
jag ser en vinning även på vintern, då slår jag på ai läget så köper den när det är billigt och förbrukar när det är dyrt, kapar topparna o
D Daniel__s skrev:
jag ser en vinning även på vintern, då slår jag på ai läget så köper den när det är billigt och förbrukar när det är dyrt, kapar topparna osv
Såklart vilket är jättebra. Jag menar att han som började i April med solpaneler skulle se, som han sa, sin egen utvärdering under hela året.
Men panelerna ger inget en del av året och väldigt lite en del av året.
När man som mest behöver, på vintern.
Man kan självklart bara ha batteri vilket ger vinning även då.Sen också tänka på, att det tar ett tag innan investeringen/kostnaden tar ett tag att betala sig.
Men jag ser fram emot njutningen att slippa betala den dyra överföringsavgiften.
Då elen övrig del av året produceras av panelerna.

D Daniel__s skrev:
jag ser en vinning även på vintern, då slår jag på ai läget så köper den när det är billigt och förbrukar när det är dyrt, kapar topparna osv
Man får på köpet bättre (ironisk) ventilation också!

• DSC_1079~2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_1087~2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Alfredo Alfredo skrev:
Är det verkligen otroligt lågt sommartid?
I min värld är det, speciellt med billaddning hemma.

Men det är ju klart att om man inte använder el så ska man ju inte producera el, ungefär som att man inte ska odla tomater om man inte äter det.

D djac skrev:
I min värld är det, speciellt med billaddning hemma.
Fast de flesta laddar ingen bil hemma. Men för all del, räknar du med såna speciella storförbrukare är det naturligtvis väldigt lågt eller till och med otroligt lågt. Jag såg mer genomsnittsvillan, med avstängd uppvärmning sommartid, framför mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.