pacman42 pacman42 skrev:
Mammotion har ju skitit i det blå skåpet igen. Fantastiska klippare när de gör det de skall, tyvärr så varar det oftast inte så länge.
Vad har de gjort?

Laxilef Laxilef skrev:
Vad har de gjort?
Eller vad har dom inte gjort

Baba_yaga Baba_yaga skrev:
Eller vad har dom inte gjort
😂 Haha okej

Så nöjd med min Yuka 2, kom hem igår från en vecka borta.

Yukan har jobbat på ostört

• Gilla
Laxilef
  • Laddar…
Laxilef Laxilef skrev:
Vad har de gjort?
De har omvandlat den från gräsklippare till jordfräs för vissa, för andra åker den förbi delar av gräsmattan, osv.

• Gilla
Laxilef
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
De har omvandlat den från gräsklippare till jordfräs för vissa, för andra åker den förbi delar av gräsmattan, osv.
Se det som tecken! Absolut, hjulen har decimerat delar av min gräsmatta också. Men jag har toppsått, gödslat, och förstärkt med bättre gräs. Min gräsmatta har inte fått ett uns av kärlek på 20 år (vi flyttade in i början av juli - så jag är rätt mkt nybörjare på detta). Det var infon vi fick av förra ägaren och mer eller mindre den logiska slutsats jag drog att gräsmattan var svag på sina ställen.

Vissa områden ser ut som skit, men jag planerar att förbättra de med och när sluta klippningen.

Jag har dessutom dragit ned från 2-3 ggr per vecka till 1x per vecka i takt med att gräset blivit gulare, och då har det hjälpt också!

Som sagt, ingen mirakelmaskin, men en stark maskin med grova hjul. Anpassa därefter.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Jag har fått problem med att jag inte kan använda klipparen från jobbtelefonen med min Mammotion-klippare. Säkerhetspolicyn tillåter inte kommunikation med Baidu och Alibaba.

Nu har jag en privat telefon också, så det är den jag använder i huvudsak till klipparen men det är skönt att slippa bära med sig två telefoner på jobbet.

Men en stor del av mina kollegor har ingen privat telefon, så om de har en Mammotionklippare (som jag vet att några har) så får de problem.

Kinesiska sajter har börjat stoppas av många säkerhetspolicies. Jag såg på nätet att Telenors "säker surf-abonnemang" inte fungerar med Mammotions klippare heller.

• Gilla
  • Wow
BigR och 2 till
  • Laddar…
Purre
På tal om det hörde jag en som blev nekad att köra in med sin Tesla på ett skyddsobjekt i Sverige. Så det är inte bara kinesiska produkter som får problem.

• Wow
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.