22 482 läst ·
127 svar
22k läst
127 svar
Bästa slinglösa robotgräsklipparen 2026 - Vilken rekommenderas idag?
Renoverare
· Stockholm
· 21 115 inlägg
Så nöjd med min Yuka 2, kom hem igår från en vecka borta.
Yukan har jobbat på ostört
Yukan har jobbat på ostört
Se det som tecken! Absolut, hjulen har decimerat delar av min gräsmatta också. Men jag har toppsått, gödslat, och förstärkt med bättre gräs. Min gräsmatta har inte fått ett uns av kärlek på 20 år (vi flyttade in i början av juli - så jag är rätt mkt nybörjare på detta). Det var infon vi fick av förra ägaren och mer eller mindre den logiska slutsats jag drog att gräsmattan var svag på sina ställen.pacman42 skrev:
Vissa områden ser ut som skit, men jag planerar att förbättra de med och när sluta klippningen.
Jag har dessutom dragit ned från 2-3 ggr per vecka till 1x per vecka i takt med att gräset blivit gulare, och då har det hjälpt också!
Som sagt, ingen mirakelmaskin, men en stark maskin med grova hjul. Anpassa därefter.
Jag har fått problem med att jag inte kan använda klipparen från jobbtelefonen med min Mammotion-klippare. Säkerhetspolicyn tillåter inte kommunikation med Baidu och Alibaba.
Nu har jag en privat telefon också, så det är den jag använder i huvudsak till klipparen men det är skönt att slippa bära med sig två telefoner på jobbet.
Men en stor del av mina kollegor har ingen privat telefon, så om de har en Mammotionklippare (som jag vet att några har) så får de problem.
Kinesiska sajter har börjat stoppas av många säkerhetspolicies. Jag såg på nätet att Telenors "säker surf-abonnemang" inte fungerar med Mammotions klippare heller.
Nu har jag en privat telefon också, så det är den jag använder i huvudsak till klipparen men det är skönt att slippa bära med sig två telefoner på jobbet.
Men en stor del av mina kollegor har ingen privat telefon, så om de har en Mammotionklippare (som jag vet att några har) så får de problem.
Kinesiska sajter har börjat stoppas av många säkerhetspolicies. Jag såg på nätet att Telenors "säker surf-abonnemang" inte fungerar med Mammotions klippare heller.
Klicka här för att svara