423 läst ·
9 svar
423 läst
9 svar
Vad är bästa FTX i ett fritidshus...?
Jag har väldigt dålig erfarenhet av vår FTX anläggning som är en ERU 550 VB EC (och som är en entalpimotströmsvärmeväxlare). Jag funderar nu på att installera en FTX i fritidshuset och skulle gärna vilja ha tips om lämplig modell. Huset är ca 100 m2 i ett plan med (kall)vind. Viktigt är t ex att kunna övervaka den digitalt men framförallt att det inte ska bli svinkallt på vintern (som det blir hemma...)
Har en heru som har funkat finfint, MEN just nätverkskopplingen strular. När det gått några dagar/veckor så tappar den kontakten och man måste starta om den. Funkar sen fint ett tag till.
Östberg är medvetna om buggen men det händer ingenting, de skyller på att google app store tar lång tid att godkänna uppdateringar och har gjort så något år nu. Så hyfsat bra grejor men tafflig utveckling av mjukvaran
Östberg är medvetna om buggen men det händer ingenting, de skyller på att google app store tar lång tid att godkänna uppdateringar och har gjort så något år nu. Så hyfsat bra grejor men tafflig utveckling av mjukvaran
På min kan jag koppla mig mot enheten när jag är hemma men går inte att koppla sig mot den via nätverket på distans. Det ska finnas en cloud funktion men fungerar inte….Tomtom79 skrev:
Har en heru som har funkat finfint, MEN just nätverkskopplingen strular. När det gått några dagar/veckor så tappar den kontakten och man måste starta om den. Funkar sen fint ett tag till.
Efter senaste uppdateringen så har cloudfunktionen fungerat en stund åtminstone.Tomtom79 skrev:
Gjorde uppdateringen för en vecka sedan, så vi får se hur länge molnet fungerar.
Kunde du uppdatera via appen nu äntligen? De har sagt att det går via kontrollern sen vi köpte aggregatet men att uppdateringen snart ska gå vi appen också...A Antemoo skrev:
Nej, jag uppdaterade via datorn.Tomtom79 skrev:
Nu har den inte tappat molnet, så jag kan än så länge styra aggregatet och se status, även om jag befinner mig i ett annat land.
Ladda ner uppdateringen.Tomtom79 skrev:
Koppla kabel mellan dator och display
Displayen hamnar som någon ”unit/disk” i file explorer eller finder, beroende på om du använder Windows eller Mac.
Dra den nerladdade filen till ”displayen”.
Uppdatering startar
Här hittar du nog det du vill ha
https://fsp.ostberg.com/products/4387/firmware-heru-iqc-v108c/?region=se&lang=se
Aha, det är inte displayen jag vill uppdatera, eftersom jag inte har en sådan, utan aggregatet. Via appen har det inte funkat förr åtminstone men kanske kan det funka via datorn. De påstår att det ska gå att hitta en heru fw updater på Windows Store men det finns inte... Ska även kräva att datorn har bluetooth och är tillräckligt nära för att nå enheten och förstås ska man öppna lådan och trycka på en parnings-knapp... Skitkul med stationär datorA Antemoo skrev:
Får se om jag rotar vidare i röran en annan dag.
Aha, jag uppdaterar både aggregat och display.Tomtom79 skrev:
Aha, det är inte displayen jag vill uppdatera, eftersom jag inte har en sådan, utan aggregatet. Via appen har det inte funkat förr åtminstone men kanske kan det funka via datorn. De påstår att det ska gå att hitta en heru fw updater på Windows Store men det finns inte... Ska även kräva att datorn har bluetooth och är tillräckligt nära för att nå enheten och förstås ska man öppna lådan och trycka på en parnings-knapp... Skitkul med stationär dator
Får se om jag rotar vidare i röran en annan dag.
Sedan trodde jag att alla hade åtminstone en laptop.
Tyckte att det var lättast via displayen, så har inte ens försökt med dator - aggregat
Klicka här för att svara