Är det nu alla ska leta fel på era badrum och klaga?
Riktigt trist attityd i denna tråden.

• Gilla
Byggaren Bengt och 3 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Jag skippade också ”vågen” och la ett korrekt fall ist.
Snyggt jobb.👍
Utan våg också.👌

• Haha
Byggaren Bengt
  • Laddar…
T Tommy Widström skrev:
Snyggt jobb.👍
Utan våg också.👌
Det kommer aldrig göras en våg eller sarg etc, ett fall ska vara felfritt. Då behövs det ju inte :)

• Haha
Byggaren Bengt
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Det kommer aldrig göras en våg eller sarg etc, ett fall ska vara felfritt. Då behövs det ju inte :)
Så är det ju. Det gjordes ofta på 80-talet.
Oftast när det var matta på golvet, men har även sett inklädda med plattor.

• Gilla
Fjonken
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Jag skippade också ”vågen” och la ett korrekt fall ist.
Snygg kuvertskärning vid golvbrunnen!

J
M Mortsken skrev:
Inbördes beundran när någon stolt visade en annorlunda och snygg lösning så ska den dömas ut till varje pris😢
Riktigt tråkig bemötande..

• Gilla
  • Älska
JonasSun och 3 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Inbördes beundran när någon stolt visade en annorlunda och snygg lösning så ska den dömas ut till varje pris😢
Riktigt tråkig bemötande..
Hade det varit en snygg lösning hade den inte dömts ut

• Haha
Byggaren Bengt
  • Laddar…
J
F Fjonken skrev:
Hade det varit en snygg lösning hade den inte dömts ut
Ni är några fåniga som fortsätter att trycka ned en enskilds arbete det är en sak att påvisa om att det kan vara fel om man inte har tänkt till med tätskiktet men när personen redogör att dom har löst det på ett bra sätt så fortsätter ni, med ni är det bara egentligen 3 individer som synligt och medvetet fortsätter..

• Älska
  • Gilla
Byggaren Bengt och 1 till
  • Laddar…
B
M Mortsken skrev:
❤️ Jag håller verkligen med dig. Naturligtvis är badrummet Tommy visar upp fint, men det bygger på att badrummet passar till huset tycker jag. Det lite trista är ju att nästan ”alla” badrum går åt samma håll, såsom det för 15 år sedan blev modernt med att alla rum skulle vara vita. Idag är dessa vita avskalade rum, på väg bort till förmån för mera färg och framförallt mer personlighet. Något som visar något om VEM SOM BOR DÄR!
❤️ Ett vitt avskalat hem med badrum enligt modell som Tommy visade upp med ”stora plattor (ju större desto bättre) gärna upp emot 60-120 cm” passar självklart många. Speciellt de som köper nya hus, a la modell kataloghus. Men MITT HUS är från 1921, med otroligt mycket charm, snickarglädje, kakelugnar, blyinfattade fönster, pärlspont, målade trägolv och ett torn i tre våningsplan. Det är inte ett hus där Tommys våta dröm skulle göra sig, men jag har full respekt för de som gillar denna stil.
❤️ Mitt badrum är inte likt något annat badrum i hela ”världen” och det gör mig glad och lycklig ☺️. Ni skulle se det andra badrummet med ytterligare en våg, ha ha. Golvet är av mosaik med olika sandfärgade stenar, men en del av dem har jag plockat bort och ersatt med glas-spegel-mosaik. Det glittrar så ljuvligt även på natten trots att man inte tänt någon lampa. Vill dock inte visa upp något mera här i forumet, för det finns några få tongivande som måste trycka till en. Tråkigt, för jag tror många här, håller tillbaka och visar inte upp sina idéer för de är rädda för kritiken. Så synd. Jag önskar mig mer av dessa ideskapare.
❤️ Att våga ha och leva ut sina personliga idéer kräver mod. Att vara mainstream kräver ingenting….

• Gilla
  • Älska
A Stenberg och 5 till
  • Laddar…
B
J Jansson69 skrev:
Ni är några fåniga som fortsätter att trycka ned en enskilds arbete det är en sak att påvisa om att det kan vara fel om man inte har tänkt till med tätskiktet men när personen redogör att dom har löst det på ett bra sätt så fortsätter ni, med ni är det bara egentligen 3 individer som synligt och medvetet fortsätter..
❤️❤️❤️❤️ Tack!

• Älska
  • Gilla
  • Laddar…
B Byggahus48 skrev:
❤️ Jag håller verkligen med dig. Naturligtvis är badrummet Tommy visar upp fint, men det bygger på att badrummet passar till huset tycker jag. Det lite trista är ju att nästan ”alla” badrum går åt samma håll, såsom det för 15 år sedan blev modernt med att alla rum skulle vara vita. Idag är dessa vita avskalade rum, på väg bort till förmån för mera färg och framförallt mer personlighet. Något som visar något om VEM SOM BOR DÄR!
❤️ Ett vitt avskalat hem med badrum enligt modell som Tommy visade upp med ”stora plattor (ju större desto bättre) gärna upp emot 60-120 cm” passar självklart många. Speciellt de som köper nya hus, a la modell kataloghus. Men MITT HUS är från 1921, med otroligt mycket charm, snickarglädje, kakelugnar, blyinfattade fönster, pärlspont, målade trägolv och ett torn i tre våningsplan. Det är inte ett hus där Tommys våta dröm skulle göra sig, men jag har full respekt för de som gillar denna stil.
❤️ Mitt badrum är inte likt något annat badrum i hela ”världen” och det gör mig glad och lycklig ☺️. Ni skulle se det andra badrummet med ytterligare en våg, ha ha. Golvet är av mosaik med olika sandfärgade stenar, men en del av dem har jag plockat bort och ersatt med glas-spegel-mosaik. Det glittrar så ljuvligt även på natten trots att man inte tänt någon lampa. Vill dock inte visa upp något mera här i forumet, för det finns några få tongivande som måste trycka till en. Tråkigt, för jag tror många här, håller tillbaka och visar inte upp sina idéer för de är rädda för kritiken. Så synd. Jag önskar mig mer av dessa ideskapare.
❤️ Att våga ha och leva ut sina personliga idéer kräver mod. Att vara mainstream kräver ingenting….
Hoppas du ändå vill visa upp. Tror vi är många som vill se och som uppskattar kreativ och annorlunda design

• Gilla
  • Laddar…
B Byggahus48 skrev:
Jag tyckte också vågen var lite kul att se. Man har ju sett badrum med en kant för att hjälpa rinnet, men vågen var bra. Men sedan vill man ofta raka vattnet iaf - då är den tvärtom i vägen en smula. Badrumsexperterna här påpekar att fallet ska räcka och ingen kant behövs. Köper den synpunkten också, förstås.
Vi har nu kommit en bit ifrån den krokiga kaklingen som TS visade upp. Men vad jag förstod löste sig det där iom att allt görs om. Det är enorma pengar folk lägger på sina badrum och kraven är höga. Hos mig är det mer plastmatta och draperi - jag vistas inte där många minuter per dygn... 😊

• Gilla
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Jag tyckte också vågen var lite kul att se. Man har ju sett badrum med en kant för att hjälpa rinnet, men vågen var bra. Men sedan vill man ofta raka vattnet iaf - då är den tvärtom i vägen en smula. Badrumsexperterna här påpekar att fallet ska räcka och ingen kant behövs. Köper den synpunkten också, förstås.
Vi har nu kommit en bit ifrån den krokiga kaklingen som TS visade upp. Men vad jag förstod löste sig det där iom att allt görs om. Det är enorma pengar folk lägger på sina badrum och kraven är höga. Hos mig är det mer plastmatta och draperi - jag vistas inte där många minuter per dygn... 😊
Det hänger såklart på hur stort utrymmet är. Många vill idag både ha dubbel dusch, dubbel kommod, bubbelbad och bastu. Då blir det ett utrymme att spendera tid i.
Är det ren tvagning man är ute efter spelar det såklart ingen roll.🙂

• Gilla
hovapettson
  • Laddar…
S serene skrev:
Hjälp. Titeln är så som jag känner just nu. Allt känns helt förstört.

Nyblivna husägare där badrummen var orörda sen tidigt 90-tal. Vi ville därför renovera ett badrum direkt, vilket vi nu håller på med. I princip allt har gått snett och jag är påväg in i väggen.

Detta ska handla framförallt om det senaste helvetet som är kakelsättningen. Men hela resan har varit skit. Rörmokaren som också är totalentreprenör har bl a försökt bygga igen ett skadat golvvärmerör som snickaren sågat i trots att det låg synligt, samt försökt undgå att följa branschreglerna, monterat golvbrunnen snett, tänkt skriva avvikelser utan att meddela mig osv. Under tiden idiotförklarat mig och försökt slingra sig när jag påpekat felen och krävt åtgärd. Förtroendet är alltså noll för dessa.. badrummet skulle varit klart nu men är såklart försenat pga alla jävla misstag och fel de gjort.

Kakel ska upp på halva väggarna, halva ska målas. Målaren är toppen. Sen börjar helvetet igen.. kakelsättaren började i torsdags och hann nästan halva rummet. Det såg bra ut. På fredagen fortsatte han och kaklade klart, slarvigt i vinklar och hörn har jag sett nu i efterhand. De frågade mig vilken fog jag ville ha och jag har alltid sagt ljusgrå, även i mejl till rörmokaren som är totalentreprenör har jag skrivit ljusgrå. Kakelsättaren åkte och köpte fogen samma dag på fredagen. Direkt började de smacka upp den minuter efter att de kaklat färdigt. Nu i efterhand har jag lärt mig att det bör torka minst ett dygn. Jag såg då att fogen såg mörk ut ”är det där ljusgrå?” Frågar jag. Får svar att ”ja, den ser mörk ut men ljusnar när det torkar” OKEJ! Jag litar på honom! Kakelsättarna känns stressade, de gör klart alla fogar på väldigt kort tid sista 2 h av dagen och drar hem.

Sen kollar jag ju i badrummet såklart och får panik. Massa ojämna fogar, vinklarna ser för jävliga ut. Man har använt en ful list vid fönstret som jag INTE godkänt utan denna skulle endast användas i dusch mellan kakel och det målade!!! Troligtvis har kaklet åkt runt i samband med fogning eftersom man inte lät det torka. Sen det bästa av allt - fogen är fel färg. Jag gav det en natt men fogen är inte ljusgrå ändå. Jag tjuvtittade på hinken han köpt - SANDGRÅ! HUR kan man misslyckas med att köpa rätt fog? Fogen är för mörk och brun. Man har lyckats använda rätt mjukfog, vilket gör att det tydligt syns att hårdfogen inte är ljusgrå.

Hjälp!!! Jag har NOLL förtroende för vår totalentreprenör rörmokaren. Jag har inte förtroende för någon längre. Vad ska man göra??? Lägger upp lite bilder på fogen och slarvet.. jag mår fruktansvärt dåligt över detta helvete.

Alla företag är auktoriserade, kan ge intyg som krävs osv. Totalentreprenören är välkänd med gott rykte.
Det där hade du garanterat gjort bättre själv. Tråkigt att klåparna blir kvar i branschen, medan duktigt folk får konka. Du måste göra dig av med den firman innan det kostar dig ännu mer. Lycka till!

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.