Beklagar sorgen!

I mitt fall så kontaktades Pingstkyrkan som kom och tog dom möbler dom ville ha, gratis.
Det var inget hoarderhem men det gick fort att tömma lägenheten efteråt.

i ditt fall så kanske inte detta går, det var bara mer en tanke.

S Strontus skrev:
Så TS ljuger menar du?
Tömma på mat, hämtat nåt husdjur och röja någon gågata?

Låter spontant som en eftermiddag om det inte är hela lägenheten med akvarium och massor av kylar,frysar.

J JohanLun skrev:
Jag försöker tänka mig in i TS situation. En släkting, säg en moster utan egna barn, som jag förvisso skulle kunna ärva men som bara har skulder. Som jag kanske hjälpt under livet. Som nu lämnat en hoarder lägenhet.

Finns större anledning för mig att lägga min tid och mina pengar att fixa detta än om en okänd gubbe i samma trappuppgång dör och lämnar en lägenhet i kaos?

Moraliskt tycker jag ts kan låta nån annan ta denna smäll.

Ponera att denna moster för ett år sen skänkt ett stort hus värt 10M till mig. Då skulle jag nog känna att det vore rätt att pröjsa för att städa upp lägenheten.
Så släkting utan tillgångar är det ointressant, men för 10 mille kan man lyfta luren och beställa dit en städfirma. Jag fattar.

Bara pengarna som styr som alltid.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Har egna containrar. Klart man ställer upp.

Men fakturerar mer än vad lokala entreprenörer gör kan jag lova och ser ut som arbets och betalningmoralen är en riskfaktor.

Kan infinna mig 06:00 på lördag och söndag men vill ha förskott på 1250kr timmen och 80kr milen plus moms samt tippkostnader.
Accepterar du att ett dödsbo utan kända tillgångar beställer jobbet av dej eller varför skrev du som du gjorde i tråden?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn
P Pligg85 skrev:
Man ställer upp med att utföra en tjänst.
Tjänster kostar normalt så vida man inte är god vän eller står i skuld till denne.

Nog för att det här verkar vara normalt att samhället bär och bjussar på livets åkband men jag lever i annan verklighet.
Vi kan sammamfatta dina "ståndpunkter" med att TS/andra ärver 100% av sina anhörigas skulder, allt annat är att glida genom livet på en räkmacka.

Du själv kommer som messias, men istället för att göra vatten till vin kommer en förhandsfakturera på 1250kr timmen + omkostnader + restid (+ moms?).

Jag släpper detta spår.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Idiot.
Det var ju bara en summering av ett ärligt svar. Kan ju inte bli mer tydligt.

Finns det pengar att hämta så är saker intressant, finns det inga pengar får andra lösa problemen.

Uppskattar ärligheten men folk har ingen moral längre.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Idiot.
Den här kommentaren visar att du saknar respekt för forumreglerna..

P Pligg85 skrev:
Finns det pengar att hämta så är saker intressant, finns det inga pengar får andra lösa problemen.
Pliggen, har du svårt att sätta dej in i TS situation rekomenderar jag att du läser tråden igen.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vi kan sammamfatta dina "ståndpunkter" med att TS/andra ärver 100% av sina anhörigas skulder, allt annat är att glida genom livet på en räkmacka.

Du själv kommer som messias, men istället för att göra vatten till vin kommer en förhandsfakturera på 1250kr timmen + omkostnader + restid (+ moms?).

Jag släpper detta spår.
Med tanke på att jag vare sig är släkt eller har något band med TS och uppenbarligen inte finns avsikt att vilja eller kunna betala så är det inte aktuellt att bedriva ideellt arbete.

Det gör jag gärna till närstående och grannar lite hela tiden. Bara belyser att det finns hjälp att få och det kanske är klädsamt att som anhörig snabba på och förenkla för alla parter. Finns bara förlorare annars.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag föredrar att bli avstängd framför att stöjda en så ytterligt elak och infam person som Pligg85.
Respekterar dig för det.

• Gilla
MattHH
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Så verkar det vara.
P Pligg85 skrev:
Kan infinna mig 06:00 på lördag och söndag men vill ha förskott på 1250kr timmen och 80kr milen plus moms samt tippkostnader.

• Haha
  • Gilla
Paxman och 3 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Ändrar min taxa till det dubbla. Mina tjänster gentemot TS är värd mer. Tänkte om jag får syndromet ensamstående och blir handlingsförlamad, då måste jag ställa livet på hold 😉
Varför förstöra en tråd å framförallt göra det svårare för TS att få relevanta råd. ?
Vilken sjuk drift får då utlopp för ?

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Tänkte om jag får syndromet ensamstående och blir handlingsförlamad, då måste jag ställa livet på hold 😉
Åk och röj åt TS medans du kan.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag vet att man inte får uppmana till att googla, men man får väl berätta vad man själv hittat om man googlat på något? Jag googlade på "definition av internettroll" och fick en ganska tydlig beskrivning av medlemmen Pligg85's beteende i den här tråden.

Den här tråden skapades av en kvinna i sorg som hamnat i en närmast desperat situation och hon söker därför hjälp av det här utmärkta forumets medlemmar. Att bete sig som Pligg85 gör i hennes tråd är ta mig f*n skamligt. Skäms Pligg85!

• Gilla
galjonsfilur och 7 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Jag vet att man inte får uppmana till att googla, men man får väl berätta vad man själv hittat om man googlat på något? Jag googlade på "definition av internettroll" och fick en ganska tydlig beskrivning av medlemmen Pligg85's beteende i den här tråden.

Den här tråden skapades av en kvinna i sorg som hamnat i en närmast desperat situation och hon söker därför hjälp av det här utmärkta forumets medlemmar. Att bete sig som Pligg85 gör i hennes tråd är ta mig f*n skamligt. Skäms Pligg85!
Om Pliggen har läst om tråden och förstått TS problem får vi hoppas att han ställer upp gratis på sin fritid och hjälper TS röja.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.