51 272 läst ·
312 svar
51k läst
312 svar
Arvingar röja hoarderhem?
Beklagar sorgen!
I mitt fall så kontaktades Pingstkyrkan som kom och tog dom möbler dom ville ha, gratis.
Det var inget hoarderhem men det gick fort att tömma lägenheten efteråt.
i ditt fall så kanske inte detta går, det var bara mer en tanke.
I mitt fall så kontaktades Pingstkyrkan som kom och tog dom möbler dom ville ha, gratis.
Det var inget hoarderhem men det gick fort att tömma lägenheten efteråt.
i ditt fall så kanske inte detta går, det var bara mer en tanke.
Så släkting utan tillgångar är det ointressant, men för 10 mille kan man lyfta luren och beställa dit en städfirma. Jag fattar.J JohanLun skrev:Jag försöker tänka mig in i TS situation. En släkting, säg en moster utan egna barn, som jag förvisso skulle kunna ärva men som bara har skulder. Som jag kanske hjälpt under livet. Som nu lämnat en hoarder lägenhet.
Finns större anledning för mig att lägga min tid och mina pengar att fixa detta än om en okänd gubbe i samma trappuppgång dör och lämnar en lägenhet i kaos?
Moraliskt tycker jag ts kan låta nån annan ta denna smäll.
Ponera att denna moster för ett år sen skänkt ett stort hus värt 10M till mig. Då skulle jag nog känna att det vore rätt att pröjsa för att städa upp lägenheten.
Bara pengarna som styr som alltid.
Accepterar du att ett dödsbo utan kända tillgångar beställer jobbet av dej eller varför skrev du som du gjorde i tråden?P Pligg85 skrev:
Vi kan sammamfatta dina "ståndpunkter" med att TS/andra ärver 100% av sina anhörigas skulder, allt annat är att glida genom livet på en räkmacka.P Pligg85 skrev:
Du själv kommer som messias, men istället för att göra vatten till vin kommer en förhandsfakturera på 1250kr timmen + omkostnader + restid (+ moms?).
Jag släpper detta spår.
Med tanke på att jag vare sig är släkt eller har något band med TS och uppenbarligen inte finns avsikt att vilja eller kunna betala så är det inte aktuellt att bedriva ideellt arbete.Unikt namn skrev:
Vi kan sammamfatta dina "ståndpunkter" med att TS/andra ärver 100% av sina anhörigas skulder, allt annat är att glida genom livet på en räkmacka.
Du själv kommer som messias, men istället för att göra vatten till vin kommer en förhandsfakturera på 1250kr timmen + omkostnader + restid (+ moms?).
Jag släpper detta spår.
Det gör jag gärna till närstående och grannar lite hela tiden. Bara belyser att det finns hjälp att få och det kanske är klädsamt att som anhörig snabba på och förenkla för alla parter. Finns bara förlorare annars.
Varför förstöra en tråd å framförallt göra det svårare för TS att få relevanta råd. ?P Pligg85 skrev:
Vilken sjuk drift får då utlopp för ?
Jag vet att man inte får uppmana till att googla, men man får väl berätta vad man själv hittat om man googlat på något? Jag googlade på "definition av internettroll" och fick en ganska tydlig beskrivning av medlemmen Pligg85's beteende i den här tråden.
Den här tråden skapades av en kvinna i sorg som hamnat i en närmast desperat situation och hon söker därför hjälp av det här utmärkta forumets medlemmar. Att bete sig som Pligg85 gör i hennes tråd är ta mig f*n skamligt. Skäms Pligg85!
Den här tråden skapades av en kvinna i sorg som hamnat i en närmast desperat situation och hon söker därför hjälp av det här utmärkta forumets medlemmar. Att bete sig som Pligg85 gör i hennes tråd är ta mig f*n skamligt. Skäms Pligg85!
Om Pliggen har läst om tråden och förstått TS problem får vi hoppas att han ställer upp gratis på sin fritid och hjälper TS röja.P Paxman skrev:Jag vet att man inte får uppmana till att googla, men man får väl berätta vad man själv hittat om man googlat på något? Jag googlade på "definition av internettroll" och fick en ganska tydlig beskrivning av medlemmen Pligg85's beteende i den här tråden.