P Pligg85 skrev:
Startade eget vid 18 i kombination med heltidsjobb och jobbat 7 dagar i veckan och snittat över 60 timmar veckan långa perioder.
På vilket sätt tycker du din livshistoria är relevant i denna tråd?

• Gilla
tjockelamock och 1 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Man hinner mer än vad man tror om man bara tar tag i det. Låter jobbigt när du nämner att man inte kan avvara nån timme på en helg ens.

Jag kan inte påstå jag har det speciellt slappt men så kan det nog vara.
Hur vore det om du avvarade nån timme att röja hoarderhemmet? Hinner du inte nu i veckan kan du ju fixa det i helgen;)

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Det som är provocerande är att gå in och ta maten, husdjuren och garanterat personliga saker och ägodelar sen backa ur när russina är plockade.
Så att avliva eller adoptera bort husdjur och ta några privata foton är att "plocka russinen ur kakan"? Du är nog ganska ensam om den åsikten i Sverige. :)

Att tömma kyl och frys kanske jag också hade gjort av bara farten eftersom jag inte har järnkoll på vad som händer med elavtal om dödsboet har noll i tillgångar.

• Gilla
TorbjornEd och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
På vilket sätt tycker du din livshistoria är relevant i denna tråd?
Svar på tal och påstående på Fru Kan Själv allt utom städa

F fribygg skrev:
Hur vore det om du avvarade nån timme att röja hoarderhemmet? Hinner du inte nu i veckan kan du ju fixa det i helgen;)
Vi sköter alla våra nära. Jag mina, du dina och TS sina. Som sig bör.

P Pligg85 skrev:
Vi sköter alla våra nära. Jag mina, du dina och TS sina. Som sig bör.
Vi får nog alla ( åtminstånde de som bor i samma kommun som den fd hoardern) betala

F fribygg skrev:
Vi får nog alla ( åtminstånde de som bor i samma kommun som den fd hoardern) betala
Jo. Det sparar nog skattebetalarna i slutändan för det verkar ju inte varit en kassako för kommunen på ett tag.

J
O [old rusty] skrev:
Så att avliva eller adoptera bort husdjur och ta några privata foton är att "plocka russinen ur kakan"? Du är nog ganska ensam om den åsikten i Sverige. :)

Att tömma kyl och frys kanske jag också hade gjort av bara farten eftersom jag inte har järnkoll på vad som händer med elavtal om dödsboet har noll i tillgångar.
Håller med

Det är en åtgärd man måste göra mer eller mindre första dagen.
Jag antar maten kastades och fotona inte hade något värde. Om man tar saker av värde av dödsboet är det stöld.

O [old rusty] skrev:

Finns ett väletablerat system som reglerar detta med avstängning av el med påminnelser och många steg inkl västenlighetsprövning, delgivning och socialnämnd.

Just för att sånt inte ska hända.

Som alla förstått av mina sakliga inlägg så har jag befogenheter att tjänstgöra som god man i kommunen . 😉

J JohanLun skrev:
Håller med

Det är en åtgärd man måste göra mer eller mindre första dagen.
Jag antar maten kastades och fotona inte hade något värde. Om man tar saker av värde av dödsboet är det stöld.
Vissa saker är så klart befogade som djur och avstyra faror mm. Men otaliga fall där närstående tagit friheten att tömma dödsboet på smycken, kontanter mm som ÄR dödsboet och SKA betala kostnader först.

Om ni visste hur vanligt det är att äldre saknar tillgångar som istället barn/anhörig förvaltar så de själva kan lyfta bostadsbidrag och få lägre omkostnader. Samtidigt som de har hundratusentals kronor i lägenheten eller undanstoppade.

P Pligg85 skrev:
Men otaliga fall där närstående tagit friheten att tömma dödsboet på smycken, kontanter mm som ÄR dödsboet och SKA betala kostnader först.
Vad det det du läste in i "Hittills har jag: Tömt kyl o frys, sett till att husdjur tagits om hand, slängt några lass skräp bara för att kunna komma fram. Det enda vi hämtat ur bostad är kläder för den avlidne till begravning samt privata foton."

Då tycker jag du ska gå upp några siffror i styrka på läsglasögonen. :)

O [old rusty] skrev:
Vad det det du läste in i "Hittills har jag: Tömt kyl o frys, sett till att husdjur tagits om hand, slängt några lass skräp bara för att kunna komma fram. Det enda vi hämtat ur bostad är kläder för den avlidne till begravning samt privata foton."

Då tycker jag du ska gå upp några siffror i styrka på läsglasögonen. :)
Ja, inte skriver man rakt ut att man tagit hand om klockor, smycken, familjegods och värdesaker men vi alla läser det.

P Pligg85 skrev:
Ja, inte skriver man rakt ut att man tagit hand om klockor, smycken, familjegods och värdesaker men vi alla läser det.
Gör vi?

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Gör vi?
Nä, vi utgår från att TS skrivit sanningen

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Genom sig själv känner man andra?

• Gilla
Alfredo och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.