Drömmarn skrev:
Vad har kommun med detta att göra när det är en privatperson som är markägare? Eller är jag ovanligt korkad som inte hänger med i ditt resonemang?
Jag var lite (mycket?) otydlig. Jag menade att kommunen kanske inte accepterade att bara en tomt styckades av utan att de ville se fler tomter där för att det skulle vara värt att ordna med alla kring saker, typ väghållning etc. För jag har för mig att frågan var uppe ang om han kunde få stycka av bara en tomt och fått nej.

Vad roligt.. Han kanske insåg att erat bud var bäst under med dom förutsättningarna som finns, kanske hade tänkt sig att få en viss summa och blev chockad först, men efter lite begrundande så kanske erat bud inte var så tokigt i slutänden! :) Stort grattis!

• Gilla
Drömmarn
  • Laddar…
Gött å höra, GRATTIS :thumbup:

• Gilla
Drömmarn
  • Laddar…
Svaret på frågan är således JA, NEJ men hoppas att de kom till stor nytta och stort grattis :)

Grattis!
Ibland kan saker och ting ta ett tag att sjunka in. Markägaren kanske känslomässigt har accepterat att tomterna är mindre värda än vad han trodde från början.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Den är inte såld föränn ni skrivit, se till att få det gjort så fort som möjligt om ni vill ha den.

Andy78 skrev:
Den är inte såld föränn ni skrivit, se till att få det gjort så fort som möjligt om ni vill ha den.
Absolut! Det sker i dagarna.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.