L least skrev:
Är detta ett faktiskt problem? Vad är det Allmänheten gör på bryggan när ni är där?
Om de står och fiskar när ni kommer för att tända bastun, berätta att vi kommer att bada om 30 minuter och vill gärna vara i fred då. Ska vara en väldigt fräck Allmänhet som står kvar och stör då...
Inget problem tyvärr att hitta en sådan "allmänhet". Skamlösa, avundsjuka personer som missbrukar allemansrätten. Den typen av attityd verkar tyvärr öka... Människor som tillhör den äldre generationen uppför sig sällan illa på det viset så att de med stöd av någon diffus lag ofredar andra personer.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
H
D Daniel 109 skrev:
Nu är det nog ingen som har synpunkter på om man plockar ekollen eller nötter. Men förr var de värdefulla. Man fick inte plocka från träd och buskar.
Dock fortfarande förbjudet att plocka dem.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.