RoTe
P pmd skrev:
Och vad är det för slags handlingar?
Onlyfanslagen som exempel, ca 200 000 svenskar kriminaliserade över en natt samt massa kvinnors inkomster som rycktes ifrån dom.

• Gilla
Troberg
  • Laddar…
Unikt namn
P pmd skrev:
Är det där verkligen sant? Det är ju SVT som rapporterar …
Vi får kolla med peter, forumets faktaexpert.

• Haha
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
Är det verkligen lokaljournalistik? Om "Redhawks" vore att lokalt skånskt sportband borde det väl heta "Rödhakarna"?
Räddhåcks!

B bapple skrev:
Vill man få ner priset gällande gysinge såpan så finns den ju i fast form, doseras enligt 1-3msk/10L vatten.
[länk]
Du kanske är i fel tråd och simmar?

P
RoTe RoTe skrev:
Onlyfanslagen som exempel, ca 200 000 svenskar kriminaliserade över en natt samt massa kvinnors inkomster som rycktes ifrån dom.
Vad handlar Onlyfanslagen om?

Att ett antal människor inte längre kan syssla med en viss handling är väl en naturlig konsekvens av att den handlingen gjort olaglig av lagstiftning? Det är väl inte så konstigt?
Att en och annan tycker att den handlingen inte borde ha kriminaliserats är en annan sak. Det finns t.ex. rätt skilda åsikter om huruvida det ska vara lagligt att använda cannabis.

Påståendet att "Tidö har gjort hundratusentals svenskar illegala" är dock inte speciellt vederhäftigt. Det är väl inte personerna som har blivit illegala?

P pmd skrev:
Att ett antal människor inte längre kan syssla med en viss handling är väl en naturlig konsekvens av att den handlingen gjort olaglig av lagstiftning?
Var det inte ungefär det @RoTe skrev?

RoTe
Jag skrev på ett olyckligt sätt som fick många att tolka min mening felaktigt, jag ber återigen så hemskt mycket om ursäkt för mitt bristande språkbruk. Kan vi gå vidare med våra liv nu?

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Var det inte ungefär det @RoTe skrev?
Läs inlägg #11.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.