13 585 läst ·
382 svar
14k läst
382 svar
Åklagarmyndigheten: Fängelse för de med pirat-tv
Den handlar om förtroendet för SVT bland väljare på "högerkanten". Inte om huruvida SVT far med desinformation.P Peter787 skrev:
Jag räknar mig inte till "högerkanten", och definitivt inte till "vänsterkanten" heller, men mitt förtroende för SVT är trots det ganska lågt. Inte beroende på att SVT förefaller syssla med desinformation utan för att SVT tycks mest syssla med trivialjournalistik. Ett exempel finns här.
Det finns ingen anledning att tro att den rapporterade händelse inte har inträffat, men nyhetsvärderingen hos SVT är under all kritik när man tar upp en sån sak.
Redigerat:
Det fanns hyfsat gott om röster som berättade om att Biden inte borde ställa upp för omval. Till slut insåg ju även hans eget parti det.RoTe skrev:
Kan vi istället prata om hur hela världen såg att Joe Biden var senil och inte klarade av sitt arbete som president UTAN att en enda media pratade om det, förutom "såna där högerextrema" som ni alltid kastar epitetet på. Hur tycker du det är normalt förfarande av "gammelmedia"? Ett totalt icke erkännande rakt över, i hela världen. Är den media du stöttar? Den som blundar för det vi alla kan se gällande världens mäktigaste man? Bara den händelsen får mig att inte lita ett enda pillekvitt på en media någonsin igen. Vi får bara veta det vi är tillåtna att veta!
Det är mycket värre med den nuvarande senile kaospresidenten. I stort sett ingen i hans eget parti försöker se till att han blir avsatt.
Det är visserligen helt korrekt att Omar inte ser ut som på den andra bilden, så hårdraget är det kanske desinformation, men uppriktigt sagt så är det väl ganska lätt att genomskåda det och inse att en människa inte kan se ut så där?P Peter787 skrev:
Är det verkligen lokaljournalistik? Om "Redhawks" vore att lokalt skånskt sportband borde det väl heta "Rödhakarna"?D djac skrev:
Måste du svara mig i tre separata inlägg? Notifikationerna herre gud... Svenskar som gjort något illegalt. BROTTSLINGAR skulle jag så klart skrivit men kom inte på ordet just då. Är ni nöjda med min semantik nu eller ska vi fortsätta tjafsa?P pmd skrev:
Jag svarade i ett inlägg för ett par timmar sen. Om jag har svarat tidigare så har jag glömt det. Vad fick jag för respons av dig då, i så fall? (Det räcker med att hänvisa till det inlägget. Du behöver inte upprepa innehållet).RoTe skrev:
Vilka svenskar handlar det om? Vad har de gjort som är brottsligt?RoTe skrev:
Brottsliga notifikationer?
Det är ju snarare du som gör forumet mer eller mindre oläsbart. Du och en handfull till som av någon anledning måste skriva något utan direkt värde i var och varannan tråd.RoTe skrev:
Vet inte varför man måste citera även senaste inlägget i tråden men ja, alla trådar spårar ur av ordbajseri och semantikkrig här och moderatorerna/ägarna älskar det för det drar in mer annonsintäkter. Men det gör forumet oläsbart i mångt och mycket. Till och med rena hantverksfrågor spårar ur totalt. Det är som ett gäng sjuåringar har tagit över forumet... "Did not" "Did too" "DID NOT" DID TOOO"