P
RoTe RoTe skrev:
Sluta sabba tråden mer, skriv till mig i PM så ska jag förklara så du förstår. Ingen annan här verkar ha problem att fatta vad jag menar.
Jag tror inte att någon förstår dig RoTe...

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
P
P Peter787 skrev:
SOM institutets undersökning
Den handlar om förtroendet för SVT bland väljare på "högerkanten". Inte om huruvida SVT far med desinformation.

Jag räknar mig inte till "högerkanten", och definitivt inte till "vänsterkanten" heller, men mitt förtroende för SVT är trots det ganska lågt. Inte beroende på att SVT förefaller syssla med desinformation utan för att SVT tycks mest syssla med trivialjournalistik. Ett exempel finns här.
Det finns ingen anledning att tro att den rapporterade händelse inte har inträffat, men nyhetsvärderingen hos SVT är under all kritik när man tar upp en sån sak.

Redigerat:
P
P Peter787 skrev:
Men betala för dyngan får du likväl göra.
Ja, det var ett misstag att förstatliga Sveriges Television. Det ger alla konspirationstomtar vatten på sin kvarn om att SVT är statens förlängda desinformationsarm.

P
RoTe RoTe skrev:
Kan vi istället prata om hur hela världen såg att Joe Biden var senil och inte klarade av sitt arbete som president UTAN att en enda media pratade om det, förutom "såna där högerextrema" som ni alltid kastar epitetet på. Hur tycker du det är normalt förfarande av "gammelmedia"? Ett totalt icke erkännande rakt över, i hela världen. Är den media du stöttar? Den som blundar för det vi alla kan se gällande världens mäktigaste man? Bara den händelsen får mig att inte lita ett enda pillekvitt på en media någonsin igen. Vi får bara veta det vi är tillåtna att veta!
Det fanns hyfsat gott om röster som berättade om att Biden inte borde ställa upp för omval. Till slut insåg ju även hans eget parti det.
Det är mycket värre med den nuvarande senile kaospresidenten. I stort sett ingen i hans eget parti försöker se till att han blir avsatt.

• Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Skulle de här super iptvpiraterna hamna på hall så kan de ju i alla fall se fram emot att få betalt för att spela tvspel.

[länk]
...... 😐
Är det där verkligen sant? Det är ju SVT som rapporterar …

P
RoTe RoTe skrev:
Men sånt gnäll om semantik
Det gnälls ofta att det gnälls om semantik, både i detta forum och andra.
Semantik är mycket viktigt. Semantik är läran om vad språket betyder. Utan semantik förstår vi inte varandra.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
P
T Totte_Liten skrev:
Eller, vi jagar folket i stället! Det är folkets fel att illegal iptv existerar!
På sätt och vis är det ju så. Utan efterfrågan på illegal IPTV skulle inte illegal IPTV existera.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
P Peter787 skrev:
Jag ska ge dig ett konkret exempen på desinformation, när polisen efterlyser brottslingar internationellt via Europol, ser bilderna ut så här på Europols website:

[bild]

När SVT visar bilder ser det ut så här:

[bild]
Det är visserligen helt korrekt att Omar inte ser ut som på den andra bilden, så hårdraget är det kanske desinformation, men uppriktigt sagt så är det väl ganska lätt att genomskåda det och inse att en människa inte kan se ut så där?

P
D djac skrev:
Sport i det här fallet faller under lokaljounalistik och då har Sydsvenskan en bevakning av Redhawks och MFF som utgår från deras läsekrets, de har exempelvis ingen bevakning av GAIS träningar och väldigt lite om bandy, som inte finns i Skåne. Det är inte vad man menar med vinkling.
Är det verkligen lokaljournalistik? Om "Redhawks" vore att lokalt skånskt sportband borde det väl heta "Rödhakarna"?

P
RoTe RoTe skrev:
Sluta sabba tråden mer, skriv till mig i PM så ska jag förklara så du förstår. Ingen annan här verkar ha problem att fatta vad jag menar.
Jag förstår inte vad du menar med att "Tidö har gjort hundratusentals svenskar illegala".
Vad menas med en illegal svensk, f.ö.?

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
RoTe
P pmd skrev:
Jag förstår inte vad du menar med att "Tidö har gjort hundratusentals svenskar illegala".
Vad menas med en illegal svensk, f.ö.?
Måste du svara mig i tre separata inlägg? Notifikationerna herre gud... Svenskar som gjort något illegalt. BROTTSLINGAR skulle jag så klart skrivit men kom inte på ordet just då. Är ni nöjda med min semantik nu eller ska vi fortsätta tjafsa?

P
RoTe RoTe skrev:
Måste du svara mig i tre separata inlägg?
Jag svarade i ett inlägg för ett par timmar sen. Om jag har svarat tidigare så har jag glömt det. Vad fick jag för respons av dig då, i så fall? (Det räcker med att hänvisa till det inlägget. Du behöver inte upprepa innehållet).
RoTe RoTe skrev:
Notifikationerna herre gud... Svenskar som gjort något illegalt. BROTTSLINGAR skulle jag så klart skrivit men kom inte på ordet just då.
Vilka svenskar handlar det om? Vad har de gjort som är brottsligt?
Brottsliga notifikationer?

• Haha
Peter787
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vet inte varför man måste citera även senaste inlägget i tråden men ja, alla trådar spårar ur av ordbajseri och semantikkrig här och moderatorerna/ägarna älskar det för det drar in mer annonsintäkter. Men det gör forumet oläsbart i mångt och mycket. Till och med rena hantverksfrågor spårar ur totalt. Det är som ett gäng sjuåringar har tagit över forumet... "Did not" "Did too" "DID NOT" DID TOOO"
Det är ju snarare du som gör forumet mer eller mindre oläsbart. Du och en handfull till som av någon anledning måste skriva något utan direkt värde i var och varannan tråd.

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
RoTe
P pmd skrev:
Vilka svenskar handlar det om? Vad har de gjort som är brottsligt?
Brottsliga notifikationer?
Det handlar om svenskar och andra i Sverige som tidigare gjort något som varit lagligt och som TIDÖ gjort olagligt.

P
RoTe RoTe skrev:
Det handlar om svenskar och andra i Sverige som tidigare gjort något som varit lagligt och som TIDÖ gjort olagligt.
Och vad är det för slags handlingar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.