Nyfniken Nyfniken skrev:
Ajax är ett certifierat larm. Det kan vara så att det är kravställt att det inte ska gå av säkerhetsskäl.
Har svårt att tänka mig att det är kravställt. Vanderbilt SPC har högsta klassificerings/certifieringsnivå och där är det helt OK att uppgradera FW på alla enheter. Tror det mer är av tekniska skäl att det inte går.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Är inte larmet helt oanvändbart utan varningssignal när man kommer?

Man borde väl få lämna tillbaka skräpet

Snackade med en återförsäljare idag och han hade fått till att hans kunder kommer få den nya utan kostnad. Vet inte om set gäller samtidiga återförsäljare.

alm82 Andreas La Motte skrev:
Är inte larmet helt oanvändbart utan varningssignal när man kommer?

Man borde väl få lämna tillbaka skräpet
Tydligen är vi i Sverige rätt unika att vilja ha denna funktion. Ute i Europa finns detta normalt inte på larmen. Därför hade Ajax inte fokuserat på detta initialt. Men som sagt så kommer det snart.

P patrik-b skrev:
Snackade med en återförsäljare idag och han hade fått till att hans kunder kommer få den nya utan kostnad. Vet inte om set gäller samtidiga återförsäljare.
Najs, det är sådant man vill höra innan man investerar i ett märke. Hur kul är det investera i massor av sensorer och sirener för att sen få veta att man måste köpa nya bara för att det inte går att uppdatera.

Är det bara jag som tycker det är konstigt att man via widgeten i Android kan hantera larmet helt utan vare sig kod eller fingeravtryck.

Vart ligger säkerheten i Det?

J jolerius skrev:
Är det bara jag som tycker det är konstigt att man via widgeten i Android kan hantera larmet helt utan vare sig kod eller fingeravtryck.

Vart ligger säkerheten i Det?
Du har väl säkerhet att komma in i telefonen? Eller kommer du åt widgeten utan att öppna låsa upp telefonen?

P
Skärmdump av appinställningar med alternativ för bakgrundsanslutning och säkerhet aktiverade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du måste aktivera det själv under appinställningarna för Ajax appen.

J jolerius skrev:
Jag använder fingeravtryck på min. Har du kollat inställningarna?

Ja i själva appen så är det fingeravtryck eller kod. Men om man lägger in deras widget på startskärmen (gäller nog bara android) så kan man styra larmet helt utan varken fingeravtryck eller kod. Och om då telefonen skulle vara olåst utan kod så innebär det att man kan styra larmet helt utan kod.

Detta är även bekräftat från ajax själva
Dear Jocke

It is correct. Widget do not need any password or fingerprint.
But we will transfer your wishes to the developers.
Also, you can leave your ideas on our web-site: [länk]

P
Vad menar du med widget, pratar vi om något annat än deras app ?

En Widget är en app i mini-format som alltid visas på skärmen. Typiska användningsområden är väder och kalendern etc. Som en app i appen. Finns inte på iphone vad jag vet och är väl ett av de tyngsta argumenten mot iphone.

P
Ok det förklarar saken. Den har jag inte installerat på min Android.

Den dök ju faktiskt upp nu när jag höll fingret en stund på hemmaskärmen.

Nyfniken Nyfniken skrev:
En Widget är en app i mini-format som alltid visas på skärmen. Typiska användningsområden är väder och kalendern etc. Som en app i appen. Finns inte på iphone vad jag vet och är väl ett av de tyngsta argumenten mot iphone.
Nja, iPhone har även widgets.

P
Någon som beställt av Alarmshoppen senaste veckan ? La en beställning i tisdags, står fortfarande som din beställning förbereds trots att allt fanns i lager dessutom har de redan debiterat mitt kort.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.