Ajax alarm systems

232k läst  1,5k svar

1. P
    Medlem Nivå 6
    • Laddar…
  2. K
    Husägare · Nivå 6
  3. D
    Medlem Nivå 3
    Finns det något bra ställe att se priser / beställa?

4. P
    Medlem Nivå 6
    Jag vet bara Solar.

• Laddar…
  5. D
    Medlem Nivå 3
    Hade hoppats på att se sortiment och priser online, men det lyckas jag inte hitta. Hittade startpaketet på tyska amazon för €295. Men lyckades inte hitta några tillbehör där.

Har mailat Solar. När dom svarar så skriver jag i tråden, är kanske intressant för andra att veta också. :)

6. D
    Medlem Nivå 3
    Fick svar från Solar Sverige,
    ----
    Hej!

Tyvärr är det så att det är Solar i Danmark som tagit in det fabrikatet i sitt sortiment.

I Sverige så har vi inte tagit in det och jag har därför ingen prislista att tillgå och kan inte heller erbjuda den produkten.

7. P
    Medlem Nivå 6
    Finns på solar webben..

8. D
    Medlem Nivå 3
    Jo jag vet. Tyvärr verkar inte dom själva vara medvetna om det. Hehe..
    Jag mailade tillbaka och gav dom url:en. Får se om dom inser att dom har produkterna ändå. ;-)

http://webshop.solar.se/catalog?categoryid=390136

9. D
    Medlem Nivå 3
    Nytt svar, så det verkar gå att beställa deras produkter via Solar i Sverige.

-------

ja, det kan jag inte förklara.

Jag arbetar med kommunikation& säkerhet men kom tillbaka från semestern denna veckan så detta materialet måste kommit in i vårt sortiment när jag varit borta.

Får be om ursäkt för detta. Vilket kundnummer har du så kan jag ge dig en offert på de produkterna som du söker?

Med vänlig hälsning / Kind regards,

Jonas Davidsson

Solar Kundcenter
    kundcenter@solar.se

10. K
    Husägare · Nivå 6
    Dom priserna jag fått från Solar verkar ligga strax över priserna från Amazon.de
    Någon som fått bättre priser?

11. J
    Medlem · Nivå 5
    Hej!
    Är det någon som hittat bra priser på Ajax för oss privatpersoner?

Fick upp en annons i mitt facebookflöde med pris på Ajax startpaket på 4995:- från svensk säljare men oklart om priset är bra eller inte när man inte har något att jämföra med?

12. J
    Medlem · Nivå 5
    Det slutade med att jag beställde från säljaren i Sverige, blev ett startpaket med manöverpanel istället för fjärrkontroll så får jag bygga ut systemet efterhand som renoveringen fortskrider.

Hittade inget om säljaren men de erbjöd fakturabetalning via payson så kändes rätt riskfritt att beställa?

Är det någon som provat larmet eller sett det i verkligheten och kan berätta hur det fungerat?

13. K
    Husägare · Nivå 6
    Spännande! Berätta gärna hur allt fungerar när du fått hem det.

14. J
    Medlem · Nivå 5
    Då har jag fått hem larmet och satt igång det, gick väldigt enkelt, man tankar hem ajax-appen på telefonen, kopplar in ström och nätverkskabel i larmet, scannar in den fyrkantiga streckkoden på enheten och sätter på strömmen så dyker enheten upp i appen. Sen går man vidare och skapar "rum" tex hall, kök osv. (kan koppla till ett foto eller bild till respektive rum :) ) och därefter lägger man till detektorerna och enheterna genom att skanna in koden på baksidan och sätta på strömmen så är de inlärda i systemet.

Nu visade det sig att larmet inte har senaste firmware "malevich" så knappsatsen fungerar inte med larmet, låg i instruktion att gå in på ajax hemsida och fylla i systemets id-kod så ska firmware uppdateringen skickas ut till larmet.

I övrigt så blev jag förvånad över hur små alla enheter är :)

Tog lite bilder på grejjorna:

I sina förpackningar (iPhone med för jämförelse)
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20170913_153013_1505313422452_resized.jpg

Innehållet i förpackningarna :)
    20170913_153331_1505313421080_resized.jpg

Magnetkontakt med stor & liten magnet
    20170913_153751_1505313427304_resized.jpg

Inkoppling av kablar på baksidan av larmet
    Inked20170913_154012_1505313417648_resized_LI.jpg

Redigerat 13 sep 2017 16:47
    • Laddar…
  15. J
    Medlem · Nivå 5
    Då fick man push-notis om att firmware är uppdaterad så nu finns det fler inställningsmöjligheter :D

Ska pilla lite mer och testa larmet så ska jag försöka återkomma med rapport om hur det fungerat.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: