Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Det är bara home- eller streetsiren som låter vid larm (nu är dock nya homesiren med fw 3.50 på hyllan eller på väg in, vi säljer etc bara de nya from denna vecka, skickade tbx de gamla).
Med spacecontrol krävs ingen kod. Den fungerar precis som fjärrkontrollen till tex bilen. Dvs denna bör man bära med sig o inte lämna innanför dörren.
Tyvärr går det inte att lägga glaskrossen separerat från motion på combiprotect (man ser dock vad den larmar på dvs om det är rörelse eller glaskross). Vill man ha glaskross på skallarmet, men inte rörelse får man köpa separata detektorer för rörelse resp. glaskross.
Tack för ditt svar. Barnen sover på nedre våningen och vi två våningar upp så vi skulle vilja ha något skal skydd som fungerar om något/alla barnen inte är hemma, annars kan dom ju plocka ut ett ett fönster och gå in den vägen. Är det bäst och vänta på den nya ”Door Protect Plus” för den larmar väl om fönstret tas bort eller öppnas? Larmar ett door Protect plus om man klättrar in i ett öppen fönster (orolig att barnen kan glömma stänga ett fönster)

F Erica Wyse skrev:
Tack för ditt svar. Barnen sover på nedre våningen och vi två våningar upp så vi skulle vilja ha något skal skydd som fungerar om något/alla barnen inte är hemma, annars kan dom ju plocka ut ett ett fönster och gå in den vägen. Är det bäst och vänta på den nya ”Door Protect Plus” för den larmar väl om fönstret tas bort eller öppnas? Larmar ett door Protect plus om man klättrar in i ett öppen fönster (orolig att barnen kan glömma stänga ett fönster)
Med nya DoorProtect Plus kommer man få larm på både vanlig öppning av fönstret + vibrationer. Så på det sättet lämpar den sig väldigt bra till just fönster som öppnas, bryts upp, kassetten plockas ur.

Beroende på typ av fönster så vill vissa ibland ha magnetkontakten monterad så att det går o ha fönstret lite öppet (s.k. vädringsläge). Då kan man ha skalskyddet på även fast fönstret är lite öppet. Nackdelen är dock att man inte snabbt ser i app'en om det är helt stängt eller inte.

Verkar tyvärr som om vi ev får vänta ytterliggare någon månad innan vi får hit DoorProtect Plus'en

P
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Det är bara home- eller streetsiren som låter vid larm (nu är dock nya homesiren med fw 3.50 på hyllan eller på väg in, vi säljer etc bara de nya from denna vecka, skickade tbx de gamla).
Med spacecontrol krävs ingen kod. Den fungerar precis som fjärrkontrollen till tex bilen. Dvs denna bör man bära med sig o inte lämna innanför dörren.
Tyvärr går det inte att lägga glaskrossen separerat från motion på combiprotect (man ser dock vad den larmar på dvs om det är rörelse eller glaskross). Vill man ha glaskross på skallarmet, men inte rörelse får man köpa separata detektorer för rörelse resp. glaskross.
Hur vet man vilken modell på homesiren man får ? står inget på tex. Alarmshoppen. Ingen fysisk skillnad antar jag.

http://alarmshoppen.se/ajax-systems/29-ajax-homesiren-vit.html

K
P Peter_K skrev:
Hur vet man vilken modell på homesiren man får ? står inget på tex. Alarmshoppen. Ingen fysisk skillnad antar jag.

[länk]
Skulle gissa på att alla som har i lager just nu har den gamla.
De flesta tar nog från Solar Sverige och där har jag preliminär leverans den 27/2 :/
Kan finnas några enstaka som har nya. Men då rekommenderar jag att ringa och dubbelkolla.

P
Ok tack. Synd att den kommer så sent. hade hoppats på början av februari.

K
De vet inte säkert när den kommer. De väntar tydligen på mer info från Ajax.
Antagligen därför de har satt nästan sista dagen i månaden.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Hej
Någon som lyckats få in en dlink nätverskamera i Ajax appen?

D duhlin skrev:
Hej
Någon som lyckats få in en dlink nätverskamera i Ajax appen?
Ta reda på vad den har för rtsp path o lägg in. Har inte testat med just d-link, men testat med samsung, dahua, hikvision o truvision utan problem. Svårtaste brukar vara o få reda på just vilken path respektive tillverkare kör med. Oftast finner man svaret genom googling för sällan man hittar det angivet i manualer eller på tillverkarnas hemsidor

Hur har ni tänkt som använder knappsats?

Påverkas den av fördröjningen man kan lägga i ett rum på in och utpassering?

Om man har en magnetkontakt som är fördröjd på entrédörren. Hur larmar ni på om ni ska hemifrån Då? Låter ni dörren stå öppen när ni larmar på eller larmar ni på först för att sen öppna dörren och gå ut?

Jag har lagt den i ett eget rum just för att jag inte visste huruvida den påverkades av fördröjningarna i hallen

K
Nu har de uppdaterat mitt leveransdatum till 2 mars för den vita inomhussirenen :confused:

P
Funderar på att köpa en street siren att ha inomhus i väntan på att den nya kan levereras.

K
P Peter_K skrev:
Funderar på att köpa en street siren att ha inomhus i väntan på att den nya kan levereras.
Kan ju vara en idé så länge man inte bryr sig om att den är lite större.
Nytt mail imorse om leveransdatum. Flyttat till 5 mars... :worried:

Kommer också köra utomhussirenen inne

K
För att slippa bläddra 20 sidor bakåt så gör jag det enkelt för mig själv. ( Är ju arbetstid.. :whistle: )
Indikerar StreeSiren ( lampa? ljud? ) att larmet är på när man öppnar ytterdörren som har magnetkontakt?

Andra för eller nackdelar mot Homesiren?

Skillnaden på måtten är ju som sagt väldigt stora:

HomeSiren: 75х75,6х26,6 mm
StreetSiren: 200х200х51 mm

Redigerat:
P
K Kirderf85 skrev:
För att slippa bläddra 20 sidor bakåt så gör jag det enkelt för mig själv. ( Är ju arbetstid.. :whistle: )
Indikerar StreeSiren ( lampa? ljud? ) att larmet är på när man öppnar ytterdörren som har magnetkontakt?

Andra för eller nackdelar mot Homesiren?

Skillnaden på måtten är ju som sagt väldigt stora:

HomeSiren: 75х75,6х26,6 mm
StreetSiren: 200х200х51 mm
Tror inte den indikerar bär du öppnar dörren.
Har båda och streetsiren är MYCKET större men också mycket mer högljudd. Skulle kunna tänka mig att ha den inne om den gick att placera på ett ställe där den inte är allt för synlig.

Jag har klagat till Ajax över att man inte har den grundläggande funktionen med pip bär man öppnar dörren. Och att man helt plötsligt måste köpa ny hårdvara för att få något som fanns tidigare. Om fler klagar kanske dom kan lösa så det kommer även till befintliga sirener.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.