Vispen74 Vispen74 skrev:
Larmar det inte av när man låser upp med koden på Yale-låset? Det kan inte vara möjligt? Det funkar ju när man ansluter Yale appen till Ajax appen, alltså utan Lockbridge. Enda problemet är att när det är något som gör att denna kopplingen blir fördröjd eller inte funkar alls över nätet så går larmet när man öppnar dörren. Detta är förvisso väldigt ovanligt, men det är de missödena jag vill eliminera med Lockbridge.
Jag får det inte att fungera på annat sätt än genom ajax app eller ajax spacekontroll och för mig är det ett steg åt rätt håll eftersom jag haft två appar tidigare.

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
S swehen skrev:
Jag får det inte att fungera på annat sätt än genom ajax app eller ajax spacekontroll och för mig är det ett steg åt rätt håll eftersom jag haft två appar tidigare.
Det låter som att du inte skapat scenario i Lockbridgen för att larma av.

Hittar ingenstans att skapa detta scenario!

S swehen skrev:
Hittar ingenstans att skapa detta scenario!
Screenshot 2026-05-22 124104.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du inte scenarios under inställningar för Lockbridgen?

Har testat nu och får det att fungera genom att låsa med låsets knappsats och låsa upp med knappsats och keytag men ej genom att låsa (bortasäkert läge) med keytag.

S swehen skrev:
Har testat nu och får det att fungera genom att låsa med låsets knappsats och låsa upp med knappsats och keytag men ej genom att låsa (bortasäkert läge) med keytag.
Jag tror du måste knappa koden på låset för att kunna larma på. Men bra att du fick till det andra 👍

Finns det några "licensierade installatörer" i tråden eller någon som har ett tips på en bra sådan för att installera Superior-produkter remote i ett befintligt system?

Jag är, men du får gärna utveckla vad det är du vill göra. Många superior-enheter är det nästintill ingen skillnad på gentemot baseline.

• Gilla
Xiter
  • Laddar…
T Thex skrev:
Jag är, men du får gärna utveckla vad det är du vill göra. Många superior-enheter är det nästintill ingen skillnad på gentemot baseline.
Superior-siren är självövervakande mot jamming av Jeweller (868 MHz) och triggas ifall kommunikationen mellan siren och hub avbryts. Denna finess är låst till Superior och saknas på Baseline-sirerna.

Som jag förstår det gällande Baseline, så kommer centralenheten att försöka få igång en Baseline-siren om huben känner av jamming, men om det inte går att nå Baseline-sirenen så kommer den naturligtvis inte att ljuda.

Förutom installationen måste jag också få tag i en Superior-siren.

X Xiter skrev:
Superior-siren är självövervakande mot jamming av Jeweller (868 MHz) och triggas ifall kommunikationen mellan siren och hub avbryts. Denna finess är låst till Superior och saknas på Baseline-sirerna.

Som jag förstår det gällande Baseline, så kommer centralenheten att försöka få igång en Baseline-siren om huben känner av jamming, men om det inte går att nå Baseline-sirenen så kommer den naturligtvis inte att ljuda.

Förutom installationen måste jag också få tag i en Superior-siren.
Okej, ja i det fallet finns det flera skillnader. I baseline är det som du säger huben som bestämmer om någon enhet jammas.

Försäljningsreglerna är ju lite annorlunda för Superior-serien... vart i landet håller du hus?

Umeå. Jag har inget Ajax-system ännu, är i spekulationsfasen, men om det blir Ajax (mest troligt) så är tanken att den enda Superior-produkten jag ska ha är en siren just på grund av den är självövervakande mot jamming.

Eftersom jag inte kan labba med några inställningar överhuvudtaget så vet jag inte ännu om funktionaliteten numera är som jag vill "out of the box" eller om man måste konfigurera något under "Jeweller/Fibra"-menyn i Ajax Pro-appen. Det har jag att gå efter är en en länk till en test av Baseline och Superior-sirerna, där en jammer används och den videon har några år på nacken. Men troligen är det som i videon att funktionaliteten måste aktiveras.

På franska men det finns översättning för icke fransktalande tittare 🙂

X Xiter skrev:
Umeå. Jag har inget Ajax-system ännu, är i spekulationsfasen, men om det blir Ajax (mest troligt) så är tanken att den enda Superior-produkten jag ska ha är en siren just på grund av den är självövervakande mot jamming.

Eftersom jag inte kan labba med några inställningar överhuvudtaget så vet jag inte ännu om funktionaliteten numera är som jag vill "out of the box" eller om man måste konfigurera något under "Jeweller/Fibra"-menyn i Ajax Pro-appen. Det har jag att gå efter är en en länk till en test av Baseline och Superior-sirerna, där en jammer används och den videon har några år på nacken. Men troligen är det som i videon att funktionaliteten måste aktiveras.

På franska men det finns översättning för icke fransktalande tittare 🙂

[media]
Ja, Umeå är i motsatta delen av landet då ;)

Det skiljer lite mellan den vanliga Ajax-appen och Pro-appen, men det där bör gå att slå på oavsett app tycker jag. Jag har dock inte installerat den sirenen, så jag vet inte hur det ser ut med inställningarna för jamming.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.