När vi öppnar dörren går larmet på direkt, kan man ställa in fördröjning så man hinner in och trycka in koden på kontrollpanelen? Och samma när man ska larma på så man hinner stänga dörren?
 
K
B Brumhilde skrev:
Det blir Ajax systems för mig med. Lövestad LC tar 78 kr per månad för koppling till dom.
Vad exakt är det som ingår i tjänsten?
Ringer de någon väktarfirma? Blir det någon kostnad för den utryckningen?
Kan de koppla upp sig mot eventuella anslutna kameror?
 
Luoolsson Luoolsson skrev:
När vi öppnar dörren går larmet på direkt, kan man ställa in fördröjning så man hinner in och trycka in koden på kontrollpanelen? Och samma när man ska larma på så man hinner stänga dörren?
Ja, men bara på rumsnivå, inte per sensor.
 
P
Hur funkar det med rörelsedektektorerna, är det endast Ajax egna som fungerar ihop med larmet ? Har ett Visonic Power Max med ett gänga Visonic 868 Mhz detektorer som jag gärna vill återanvända.
 
RilleRock
P Peter_K skrev:
Hur funkar det med rörelsedektektorerna, är det endast Ajax egna som fungerar ihop med larmet ? Har ett Visonic Power Max med ett gänga Visonic 868 Mhz detektorer som jag gärna vill återanvända.
Alla trådlösa system kör sina egna protokoll så du får öppna upp plånboken.
 
P
Lite surt att lägga 4-5000 extra på detektorer men Ajax larmet verkar väldigt smidigt.
 
K Kirderf85 skrev:
Vad exakt är det som ingår i tjänsten?
Ringer de någon väktarfirma? Blir det någon kostnad för den utryckningen?
Kan de koppla upp sig mot eventuella anslutna kameror?
Bara larmmottagning som ingår, dom skickar väktare enligt överenskommen prislista. Tycker det är mycket bra med larm som inte har "fria utryckningar" eftersom inget är gratis här i världen...
 
De låter ju perfekt. Fria utryckningar suger. Det är de som jag ogillar mest med Verisure. Vi har haft ett inbrott i vårt område de senaste 20 åren. Dessutom har jag kameror runt hela huset både inomhus och utomhus. Skulle jag få ett larm och märker när jag tittar på kamerorna att vi har en pundare inne i huset så känns det ju ok att betala för utryckning där och då. Vid det läget lär jag ändå ha betalat mycket mindre än verisure.

Med mitt nuvarande larm från Verisure så får man lov att välja bort fria väktarutryckningar men inte med deras nya larmkomponenter. Så det är en stor del till varför jag byter till Ajax så fort de nya magnetkontakterna går att köpa i Sverige. :)
 
K Kirderf85 skrev:
Vad exakt är det som ingår i tjänsten?
Ringer de någon väktarfirma? Blir det någon kostnad för den utryckningen?
Kan de koppla upp sig mot eventuella anslutna kameror?
Utryckningar kostar. Man kommer överens om de ska ringa väktare direkt vid larm eller ringa kontaktperson först. Sen bestämmer man även om de ska ringa väktare eller fortsätta ringa kontaktperson om man inte svarar.
Jag frågade inte om kameror men antar att det funkar. Funkar med andra kameralarm kopplade till Lövestad.
 
P
Kommer att koppla mitt Ajax till larmcentral så fort jag sagt upp mitt Verisure. Funderar på lövesta eller Falk. Någon som har någon erfarenhet med för och nackdelar mellan de?
 
RilleRock
kodrod skrev:
Kommer att koppla mitt Ajax till larmcentral så fort jag sagt upp mitt Verisure. Funderar på lövesta eller Falk. Någon som har någon erfarenhet med för och nackdelar mellan de?
Har jobbat väldigt mycket mot Lövestad och kan verkligen rekommendera dem.
 
  • Gilla
D_a_g_g och 1 till
  • Laddar…
Min ajax drar typ ingen mobildata alls, ni som har förbrukning där har ni uppkoppling mot central?
 
Ni har lyckats att övertyga mig ang detta larm, så nu har jag äntligen slagit till och beställt ett kit, alarmshoppen har sänkt pris på startkitet. Dock var det rest på några andra delar.
 
Redigerat:
Vi ska nog beställa ett Ajax system men har inte riktigt bestämt vad än.
Vi vill gärna ha ett bra skal skydd eftersom barnen sover själva på nedervåningen. Fungerar Combi Protect som skal eller måste vi köpa DoorProtect och eventuellt Glass Protect till skal skyddet och motion protect för det ”vanliga” larmet? Vill gärna höra hur ni andra tänker.
 
Blev man sugen. Har alltid funderat på ett hybrid då jag har 3-5 kablar till gamla trådade sensorer framdragna men får aldrig fingrarna ur och alla är lite för meckliga, vill ha det simpelt och enkelt då jag inte orkar sätta mig in i dessa. Vilket paket bör man köpa finns flera varianter på rea.

Såg att de har kampanj även på Solar. Tänkte kolla pris där.

Hur tror ni batteritiden är?
Men det finns ingen möjlighet till RFID taggar utan endast kod?

http://alarmshoppen.se/ajax-systems/11-ajax-startpaket-vit.html

http://alarmshoppen.se/ajax-systems/43-ajax-startpaket-med-manoeverpanel-vit.html

http://alarmshoppen.se/ajax-systems/45-ajax-startpaket-vit-med-manoeverpanel.html

Edit: Läste lite mer och tydligen använder man visst appen mer än manöverpanel inga taggar. Så då känns det rimligt att köra start. pkt 1. 2590:- sen köpa på sig lite mer grejor bara.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.