Det kvittar nog. De har väl öronproppar?

Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Vad är en smart placering av en inomhussiren? I hallen för att störa maximalt eller långt bort/upp så den inte går att slå sönder?
Någonstans centralt, där den hörs bra.
Skulle de vilja slå sönder den så lär de göra det. Fast har man en trappa så kan någon hög vägg där kanske vara ett alternativ, men man får komma ihåg att den kommer behöva batteribyte i framtiden

K
Nu kommer lite trevliga nyheter på uppdateringsfronten.

• Skärmdump av uppdateringsanteckningar för en app med version 2.9.1 och nya funktioner beskrivna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har kollat runt lite och pratat med lite olika butiker. Jag är sjukt sugen på köpa Ajax och kasta ut mitt stenålders Verisure. Verisure kan erbjuda mig en uppgradering men det blir som nypris i princip så det går bort. Så Ajax är det som gäller. Men problemet är att jag fick nys om de nya magnetkontakterna Plus samt även nya hubben Plus. Så nu sitter man här och inväntar att dessa ska komma till butik i Sverige. Sista jag hörde va att Magnetkontakterna bör dyka upp dec/jan och vi är redan i dec så de lär komma runt jan/feb får man väl gissa. Och Hubben vet ingen riktigt när den beräknas komma.

Ingen annan som sitter å väntar och vet lite mer om hur tillgång förväntas se ut? :)

Kendobendo Kendobendo skrev:
Har kollat runt lite och pratat med lite olika butiker. Jag är sjukt sugen på köpa Ajax och kasta ut mitt stenålders Verisure. Verisure kan erbjuda mig en uppgradering men det blir som nypris i princip så det går bort. Så Ajax är det som gäller. Men problemet är att jag fick nys om de nya magnetkontakterna Plus samt även nya hubben Plus. Så nu sitter man här och inväntar att dessa ska komma till butik i Sverige. Sista jag hörde va att Magnetkontakterna bör dyka upp dec/jan och vi är redan i dec så de lär komma runt jan/feb får man väl gissa. Och Hubben vet ingen riktigt när den beräknas komma.

Ingen annan som sitter å väntar och vet lite mer om hur tillgång förväntas se ut? :)
Personligen satte jag hubben vid routern så Wifi är inget jag behöver.

Ang DoorProtect Plus, ska du larma alla fönster och dörrar? Om det finns flera fönster i ett rum känns väl en Combiprotect bättre?

Ang DoorProtect Plus, ska du larma alla fönster och dörrar? Om det finns flera fönster i ett rum känns väl en Combiprotect bättre?
Jag vill ha ett grymt skalskydd. IR går bort. Det blir knöligt när man ska ner till tvättstugan i källaren och det sitter ett gäng IR på vägen dit. De befintliga magnetkontakterna är säkert helt okej, men om man ändå ska köpa helt nytt, och om man ändå har ett fungerande larm med bevkaning idag, så kan jag vänta lite om det ändå bara är 1-2 månader bort.

Fast det gör inte mig så mycket lugnare ändå. Du vet väl hur man kan vara när man är sugen på något nytt och kul. :D

Edit:

IR ska jag ha också så klart. Men de ska inte inkluderas i skalskyddet utan bara vara aktiva när vi larmar och huset är tomt.

• Gilla
romerome
  • Laddar…
Det är väl ingen som riktigt vet vad Hub Plus har för nya funktioner. Wifi är en av sakerna. Men det är ingen som kan säga säkert att det är inget mer, kanske viktigare, som också finns med i den nya. :)

Enligt spec på Ajax Hub Plus så är det bara wifi som tillkommit (fast själva produkten har vi inte sett ännu så vem vet)
Tekniska specifikationer för en Ajax Hub Plus inkluderar färger, storlek, vikt och uppkopplingsmöjligheter såsom GSM och Wi-Fi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

RilleRock
Vad är en smart placering av en inomhussiren?
Kommer den aktiveras vid brand hade jag monterat den så att den hörs in i sovrummen.

Jag börjar fundera på vårt eget larm igen och har fått omvärdera Ajax, ni som köpt det verkar väldigt nöjda!

Hur är det, knappsatsen har inte stöd för larmtaggar?
Har ni integrerat larmet mot övervakningskameror? Jag har någon Axis-kamera jag funderar på att använda.

Jag har läst och som jag förstår det så är det endast en kod till larmet och det går inte att ha koder som gäller specifika dagar/tider (för tex hantverkare el städfirma)?
Vore toppen om någon kan rätta mig och säga att jag har fel.

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag börjar fundera på vårt eget larm igen och har fått omvärdera Ajax, ni som köpt det verkar väldigt nöjda!

Hur är det, knappsatsen har inte stöd för larmtaggar?
Har ni integrerat larmet mot övervakningskameror? Jag har någon Axis-kamera jag funderar på att använda.
Fungerar väldigt bra, mycket för pengarna.

Inga taggar (och endast en kod i dagsläget). Tror dock de flesta använder app'en och knappsatsen blir mest en backup.

Testat med flera olika kameror och så länge de har rtsp-ström fungerar det perfekt.

Det jag gillar är att man verkar lyssna på konsumenterna och ta fram prylar/funktioner som önskas. De har en idébank på sin hemsida där man kan lämna egna förslag samt rösta på andras.

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
C chrille-gäddan skrev:
Jag har läst och som jag förstår det så är det endast en kod till larmet och det går inte att ha koder som gäller specifika dagar/tider (för tex hantverkare el städfirma)?
Vore toppen om någon kan rätta mig och säga att jag har fel.
Du har helt rätt.
Dock så ändrar man koden väldigt lätt via app'en (om man är admin) så man behöver inte fysiskt vara på plats för att byta koden.

• Gilla
chrille-gäddan och 1 till
  • Laddar…
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Du har helt rätt.
Dock så ändrar man koden väldigt lätt via app'en (om man är admin) så man behöver inte fysiskt vara på plats för att byta koden.
Så då kan man inför ev besök ändra koden på morgonen tex. och sedan ändra tillbaka. Låter smidigt.

Det blir Ajax systems för mig med. Lövestad LC tar 78 kr per månad för koppling till dom.

• Gilla
Stringfellow Hawke och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.