Såg att Solar prishöjer Ajax med 3% efter nyår :(

3% är väl normala prishöjningar. Hade du sagt 30% så....

• Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Alarmshoppen sa likadant. Dvs att vissa höjningar kommer.

RilleRock
Precis, 2-3% årligen som allt annat inkl lönen så de bör bli plus minus noll... ;)

Har ff ågren. Köpa eller inte.

+ enkel setup
+ bra pris

- har ju en del redan trådat

Har ff ågren. Köpa eller inte.

+ enkel setup
+ bra pris

- har ju en del redan trådat
Ajax i all ära, men har du redan en del trådat skulle jag satsa på ett hybridsystem

• Gilla
RilleRock
  • Laddar…
A
Fick precis detta från Ajax. (Imponerande att dom svarar idag). Om jag tolkar det rätt måste man köpa en ny siren för att få det att fungera?

Lite besvikelse, hade räknat med att man kunde uppdaterat enheterna med.

”I would like to explain you some specifics:
At the moment the Ajax APP and Hub are being updated to the version that supports the feature of the beeping on the entry/exit delay. The Sirens shall be updated to FW 3.50 as well. All the devices except the Hub can be upgraded only at our factory and when the Sirens will be ready, we will start shipping them with the updated FW. Currently, the Sirens are at the latest stage of the test controls and we will be able to dispatch them to all our partners in February. ”

Redigerat:
A
Fick ytterligare mail om att det krävs ny hårdvara i sirenen.

Tråkigt! Fanns inte funktionen med pip vid ingång/utgång i en tidigare FW av hubben?

Jo

kodrod skrev:
Fick ytterligare mail om att det krävs ny hårdvara i sirenen.

Tråkigt! Fanns inte funktionen med pip vid ingång/utgång i en tidigare FW av hubben?
Precis, den fanns i någon av v.1.2x.xxx
Det var inga bra nyheter:confused:
Blir dags att mailbomba deras support med andra ord.

Det måste ju vara rent nonsens. FW i alla deras enheter går väl att uppdatera via Jewel. Resten kan ju inte vara annat än en mjukvaruhistoria..

A
Jag har redan klagat i mailet till dom och lagt till ett önskemål om att alla enheters FW ska kunna uppdateras via appen.

Bra om fler öser på med frågor/klagomål till Ajax, ångrade efter mailet att jag inte tog frågan på Facebook :)

Någon som kan dela länken till Ajax Facebook sida?

A
kodrod skrev:
Fick precis detta från Ajax. (Imponerande att dom svarar idag). Om jag tolkar det rätt måste man köpa en ny siren för att få det att fungera?

Lite besvikelse, hade räknat med att man kunde uppdaterat enheterna med.

”I would like to explain you some specifics:
At the moment the Ajax APP and Hub are being updated to the version that supports the feature of the beeping on the entry/exit delay. The Sirens shall be updated to FW 3.50 as well. All the devices except the Hub can be upgraded only at our factory and when the Sirens will be ready, we will start shipping them with the updated FW. Currently, the Sirens are at the latest stage of the test controls and we will be able to dispatch them to all our partners in February. ”
Men va....
Har precis installerat ett system med 6 sensorer/detektorer plus inne och utesiren. Väntar på keypad också.

Att få en ljudvarning vid entré i larmat hus via en dörr som har entry-delay aktiv trodde jag var basic. I vår familj är detta ett måste då vi har har barn ungdomar som kommer/går på alla tider. Bristen på denna feature gör ju att man inte "vågar" larma på alla ggr pga risken för falsklarm.
Har givetvis redan mailat supporten.
Läste ju tex i denna tråden att finessen funnits men skulle komma tillbaka.

I övrigt är jag helnöjd förutom att jag tyckte att de små magneterna för door protect var luriga att få en säker detektering på. Använde därför den stora magneten på alla dörrar. Tyckte att jag var noggrann med måtten de anger, 10mm resp 20mm beroende på magnet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.