Det beror på hur du vill kunna styra larmet, med fjärr eller panel eller både och. Det blir billigare att köpa startpaket och manöverpanel sepparat, än färdigt paket om man vill ha allt. Själv tog jag bara fjärr idagsläget, får komplettera om man saknar panelen.

• Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
F Erica Wyse skrev:
Fungerar Combi Protect som skal
Ska du ha en IR-deckare som skalskydd? Vad händer när ungarna ska upp och kissa då?

Nyfniken Nyfniken skrev:
Ska du ha en IR-deckare som skalskydd? Vad händer när ungarna ska upp och kissa då?
Frågan var just om det bara är ”DoorProtect och eventuellt Glass” som är relevant till ett skal skydd eller om Combi Protect fungerar också? Eftersom det står att der kommer med motion och glas Protect så funderade jag på om man kunde avaktivera motion delen och bara använda glas Protect medans man sover.

F Erica Wyse skrev:
Frågan var just om det bara är ”DoorProtect och eventuellt Glass” som är relevant till ett skal skydd eller om Combi Protect fungerar också? Eftersom det står att der kommer med motion och glas Protect så funderade jag på om man kunde avaktivera motion delen och bara använda glas Protect medans man sover.
Nej. På min kan man bara välja "delvis aktiv" (nattfunktionen) på allt så att säga.
Sen kan man välja om rörelse ska vara på/av och samma sak på glaskross om den ska vara på/av, men man kan inte välja så som du menar på ett smidigt sätt

Kan ju komma i en uppdatering. Finns en lista man kan rösta på för nya funktioner.

• Gilla
daneriks
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Frågan var om det bara är ”DoorProtect och eventuellt Glass” som är relevant till ett skal skydd och hur ni andra har tänkt
daneriks daneriks skrev:
Nej. På min kan man bara välja "delvis aktiv" (nattfunktionen) på allt så att säga.
Sen kan man välja om rörelse ska vara på/av och samma sak på glaskross om den ska vara på/av, men man kan inte välja så som du menar på ett smidigt sätt
Så jag förstår rätt, man kan avaktivera tex. rörelse men man kan inte ställa in så att rörelse inte fungerar när man ihar valt skalskydd dvs under natten?

F Erica Wyse skrev:
Frågan var om det bara är ”DoorProtect och eventuellt Glass” som är relevant till ett skal skydd och hur ni andra har tänkt

Så jag förstår rätt, man kan avaktivera tex. rörelse men man kan inte ställa in så att rörelse inte fungerar när man ihar valt skalskydd dvs under natten?
Jag har byggt på vårat larm så nu är även ett förrådd utanför entren larmat på natten. Där satte jag en rörelsesensor eftersom där ska ingen gå på natten. Så det går att ha även på rörelsesensor

• Gilla
Beppo
  • Laddar…
A
F Erica Wyse skrev:
Du får nog köpa en separat glaskross. Själv har jag resonerat att glaskross inte är nödvändigt som skalskydd när jag är hemma. Räknar med att vakna om någon krossar en ruta. ( Men planlösningen på huset kan ju göra att man inte hör ev glaskross).

Har ett komplement till mitt larm i form av hund, han utgör ett utmärkt skalskydd som alltid är aktivt:)

Har haft mitt larm tillkopplat i 1.5 månader nu (24/7), med några från och tillkopplingar av husvakt. Inga falsklarm, så är nöjd!

• Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Var ställer man in entrance delay på sirenerna?

Är nära att trycka på beställ knappen nu. Men vad borde jag komplettera med till start paketet . Inne siren?

Dessa får man med:

- tänkte nu i första hand larma på balkong dörren. Just rätt svåry att komma in ändå på all snö.
- rörelse allmänt.

Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Är nära att trycka på beställ knappen nu. Men vad borde jag komplettera med till start paketet . Inne siren?

Dessa får man med:

- tänkte nu i första hand larma på balkong dörren. Just rätt svåry att komma in ändå på all snö.
- rörelse allmänt.
Siren, brandvarnare och vattenläckagelarm
Saker som verkligen skyddar mot mer än inbrott

Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Var ställer man in entrance delay på sirenerna?
Det ställer man in i rumsinställningarna
Skärmdump av rumsinställningar med alternativ för att ställa in fördröjningstid för ljus i en hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har hittat detta larm som är tänkt att ersätta mitt gamla teletec wisdom som har gjort sitt.
Frågan är om ajax systemet klarar av 2 områden tex huset området 1 och fristående garage område 2 . Så att garaget alltid är larmat och man kan larma av huset eller har skalskyddet aktiverat. Någon som kan svara på det?!.

Mvh Roger

R Roche skrev:
Har hittat detta larm som är tänkt att ersätta mitt gamla teletec wisdom som har gjort sitt.
Frågan är om ajax systemet klarar av 2 områden tex huset området 1 och fristående garage område 2 . Så att garaget alltid är larmat och man kan larma av huset eller har skalskyddet aktiverat. Någon som kan svara på det?!.

Mvh Roger
Japp. Går att ha 24h larm på specifik yta/rum/byggnad.

• Skärmdump av säkerhetssysteminställningar med 24-timmars larm för utrymme märkt "Yttre förråd".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.