746 021 läst ·
2 895 svar
746k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Det beror på hur du vill kunna styra larmet, med fjärr eller panel eller både och. Det blir billigare att köpa startpaket och manöverpanel sepparat, än färdigt paket om man vill ha allt. Själv tog jag bara fjärr idagsläget, får komplettera om man saknar panelen.
Jag köpte detta kit https://sakerhetsbyggarna.storedo.com/p/ajax-kit-extra hos Säkerhetsbyggarna.
Ångrar lite att jag köpte med knappsatsen för den används nästan aldrig. Så skulle jag köpa igen skulle jag prioriterat andra delar först
Ångrar lite att jag köpte med knappsatsen för den används nästan aldrig. Så skulle jag köpa igen skulle jag prioriterat andra delar först
Frågan var just om det bara är ”DoorProtect och eventuellt Glass” som är relevant till ett skal skydd eller om Combi Protect fungerar också? Eftersom det står att der kommer med motion och glas Protect så funderade jag på om man kunde avaktivera motion delen och bara använda glas Protect medans man sover.Nyfniken skrev:
Nej. På min kan man bara välja "delvis aktiv" (nattfunktionen) på allt så att säga.F Erica Wyse skrev:Frågan var just om det bara är ”DoorProtect och eventuellt Glass” som är relevant till ett skal skydd eller om Combi Protect fungerar också? Eftersom det står att der kommer med motion och glas Protect så funderade jag på om man kunde avaktivera motion delen och bara använda glas Protect medans man sover.
Sen kan man välja om rörelse ska vara på/av och samma sak på glaskross om den ska vara på/av, men man kan inte välja så som du menar på ett smidigt sätt
Frågan var om det bara är ”DoorProtect och eventuellt Glass” som är relevant till ett skal skydd och hur ni andra har tänktNyfniken skrev:
Så jag förstår rätt, man kan avaktivera tex. rörelse men man kan inte ställa in så att rörelse inte fungerar när man ihar valt skalskydd dvs under natten?daneriks skrev:
Jag har byggt på vårat larm så nu är även ett förrådd utanför entren larmat på natten. Där satte jag en rörelsesensor eftersom där ska ingen gå på natten. Så det går att ha även på rörelsesensorF Erica Wyse skrev:
Du får nog köpa en separat glaskross. Själv har jag resonerat att glaskross inte är nödvändigt som skalskydd när jag är hemma. Räknar med att vakna om någon krossar en ruta. ( Men planlösningen på huset kan ju göra att man inte hör ev glaskross).F Erica Wyse skrev:Frågan var just om det bara är ”DoorProtect och eventuellt Glass” som är relevant till ett skal skydd eller om Combi Protect fungerar också? Eftersom det står att der kommer med motion och glas Protect så funderade jag på om man kunde avaktivera motion delen och bara använda glas Protect medans man sover.
Har ett komplement till mitt larm i form av hund, han utgör ett utmärkt skalskydd som alltid är aktivt
Har haft mitt larm tillkopplat i 1.5 månader nu (24/7), med några från och tillkopplingar av husvakt. Inga falsklarm, så är nöjd!
Medlem
· Stockholm
· 1 396 inlägg
Var ställer man in entrance delay på sirenerna?
Husägare
· Västernorrland
· 2 514 inlägg
Är nära att trycka på beställ knappen nu. Men vad borde jag komplettera med till start paketet . Inne siren?
Dessa får man med:
- tänkte nu i första hand larma på balkong dörren. Just rätt svåry att komma in ändå på all snö.
- rörelse allmänt.
Dessa får man med:
- tänkte nu i första hand larma på balkong dörren. Just rätt svåry att komma in ändå på all snö.
- rörelse allmänt.
Siren, brandvarnare och vattenläckagelarmMattias_Jo1 skrev:
Saker som verkligen skyddar mot mer än inbrott
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Har hittat detta larm som är tänkt att ersätta mitt gamla teletec wisdom som har gjort sitt.
Frågan är om ajax systemet klarar av 2 områden tex huset området 1 och fristående garage område 2 . Så att garaget alltid är larmat och man kan larma av huset eller har skalskyddet aktiverat. Någon som kan svara på det?!.
Mvh Roger
Frågan är om ajax systemet klarar av 2 områden tex huset området 1 och fristående garage område 2 . Så att garaget alltid är larmat och man kan larma av huset eller har skalskyddet aktiverat. Någon som kan svara på det?!.
Mvh Roger
Medlem
· Stockholm
· 1 396 inlägg
Japp. Går att ha 24h larm på specifik yta/rum/byggnad.R Roche skrev:Har hittat detta larm som är tänkt att ersätta mitt gamla teletec wisdom som har gjort sitt.
Mvh Roger