755 372 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Jag laddade på med en standard 100 tror jag, 0,2 gig och fria sms. Räcker ett år, sen laddade jag på 5gig extra tror jag det var men det kanske var lite onödigt, vet inte hur mycket data larmet drar eftersom jag inte har fått det...Erik Hellgren skrev:
Jäkligt konstigt att data man betalar dyrt för bara funkar i 30 dagar??
Vilken ip pekar du mot Kamerorna?K _kiM__ skrev:
Intern eller publik?
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Det går bra för Alarmshoppen, för bra tydligen.. Hoppas man får grejerna denna vecka.
Tänkte precis fråga om någon hade datum på inomhussirenen som varit restad väldigt länge.
Har testkört hubben helt fristående i min lägehet några veckor nu.
Inte en enda gång verkar den ha krånglat då loggen är helt tom och appen har inte sagt någonting alls.
Det enda jag reagerat på är hur "mycket" data den drar bara för att pinga.
Nästan 30 kr på en vecka och då skall det vara billigaste varianten av kontantkort.
Kan tycka man borde kunna ställa in att den enbart skall pinga via ethernet så länge den har uppkoppling. Annars får man "chansa" och ställa upp pingen mot servern.
Den bästa lösningen vore ett tvillingkort som är kopplat till mitt mobilabonnemang som har 50GB i månaden.
Har testkört hubben helt fristående i min lägehet några veckor nu.
Inte en enda gång verkar den ha krånglat då loggen är helt tom och appen har inte sagt någonting alls.
Det enda jag reagerat på är hur "mycket" data den drar bara för att pinga.
Nästan 30 kr på en vecka och då skall det vara billigaste varianten av kontantkort.
Kan tycka man borde kunna ställa in att den enbart skall pinga via ethernet så länge den har uppkoppling. Annars får man "chansa" och ställa upp pingen mot servern.
Den bästa lösningen vore ett tvillingkort som är kopplat till mitt mobilabonnemang som har 50GB i månaden.
Det står i manualen men den lilla magneten kan du ersätta den stora med dock måste det vara mycket mindre avstånd mellan mindre och störreMarkusTe skrev:
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Har en på ett helt oisolerat uteförråd. Fungerar bra än så länge. Har kört med både DSC och Agility på det förrådet tidigare utan problem. Man får dock räkna med att den äter mer batteri än vanligt. De tidigare har jag bytt på 1-2ggr/år samt att de brukar kunna skicka batterifel när det kommer köldknäppar.hahalj skrev:
Sitter de bara väderskyddat är det nog inga problem, men man ska nog räkna med förkortad livslängd samt att garantier inte gäller
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Ja, jag frågade Ajax direkt och fick svaret att de äter batteri och de rekommenderar inte en sådan installation. Men de kommer snart med en Transmitter modul som är spec:ad ner till -25°C som öppnar upp nya möjligheter att integrera in traditionella NC/NO detektorer i kallare miljöer.Erik Hellgren skrev:
Har en på ett helt oisolerat uteförråd. Fungerar bra än så länge. Har kört med både DSC och Agility på det förrådet tidigare utan problem. Man får dock räkna med att den äter mer batteri än vanligt. De tidigare har jag bytt på 1-2ggr/år samt att de brukar kunna skicka batterifel när det kommer köldknäppar.
Sitter de bara väderskyddat är det nog inga problem, men man ska nog räkna med förkortad livslängd samt att garantier inte gäller