K _kiM__ skrev:
Vad laddade du på med för paket?
Har laddat mina med bara +Saldo. Paketen räcker bara 30 dagar så det blir ganska dyrt i längden. Med +Saldo får man iofs betala för allt dvs varje sms och data, men hittills verkar den bara dra data för 10-15 öre/dygn
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Har laddat mina med bara +Saldo. Paketen räcker bara 30 dagar så det blir ganska dyrt i längden. Med +Saldo får man iofs betala för allt dvs varje sms och data, men hittills verkar den bara dra data för 10-15 öre/dygn
Jag laddade på med en standard 100 tror jag, 0,2 gig och fria sms. Räcker ett år, sen laddade jag på 5gig extra tror jag det var men det kanske var lite onödigt, vet inte hur mycket data larmet drar eftersom jag inte har fått det...

Jäkligt konstigt att data man betalar dyrt för bara funkar i 30 dagar??
 
K _kiM__ skrev:
Jag får bara bild från mina kameror i appen när jag är ansluten till mitt wi-fi hemma, inte på 4G/3G eller annat wi-fi utanför hemmet. Någon som har samma problem?

Får bild på samma kameror via t.ex Fibaro-appen så det känns som att problemet ligger i Ajax systemet.
Vilken ip pekar du mot Kamerorna?
Intern eller publik?
 
X Xcelera skrev:
Vilken ip pekar du mot Kamerorna?
Intern eller publik?
Internt ip, 192.168.1.xxx
 
Det går bra för Alarmshoppen, för bra tydligen.. Hoppas man får grejerna denna vecka.
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Det går bra för Alarmshoppen, för bra tydligen.. Hoppas man får grejerna denna vecka.
Hos Solar är inomhussiren restad till 11/12 och brandlarm till 6/12, så dom kanske väntar på dessa?
 
K
Tänkte precis fråga om någon hade datum på inomhussirenen som varit restad väldigt länge.
Har testkört hubben helt fristående i min lägehet några veckor nu.
Inte en enda gång verkar den ha krånglat då loggen är helt tom och appen har inte sagt någonting alls.
Det enda jag reagerat på är hur "mycket" data den drar bara för att pinga.
Nästan 30 kr på en vecka och då skall det vara billigaste varianten av kontantkort.
Kan tycka man borde kunna ställa in att den enbart skall pinga via ethernet så länge den har uppkoppling. Annars får man "chansa" och ställa upp pingen mot servern.
Den bästa lösningen vore ett tvillingkort som är kopplat till mitt mobilabonnemang som har 50GB i månaden.
 
Är det någon som kan förklara för mig vart man fäster magneten man får med till Door protect, alltså den lilla plast remsan med tre magneter i. Är jag dum eller står det jäkligt luddigt i manualen :,D
 
MarkusTe MarkusTe skrev:
Är det någon som kan förklara för mig vart man fäster magneten man får med till Door protect, alltså den lilla plast remsan med tre magneter i. Är jag dum eller står det jäkligt luddigt i manualen :,D
Det står i manualen men den lilla magneten kan du ersätta den stora med dock måste det vara mycket mindre avstånd mellan mindre och större :)
 
X Xcelera skrev:
Det står i manualen men den lilla magneten kan du ersätta den stora med dock måste det vara mycket mindre avstånd mellan mindre och större :)

Såklart :-D tack
 
Nytt datum på brandlarm hos Solar 13/12
 
K _kiM__ skrev:
Nytt datum på brandlarm hos Solar 13/12
Man känner sig ganska maktlös när de bara skjuter fram datumet ca 1v i taget :(
 
hahalj
Är det någon här som använder DoorProtect-sensorerna i kallförråd? Ser att de är spec:ade 0-50°C, inomhus, inget alternativ för en oisolerad friggebod då?
 
hahalj hahalj skrev:
Är det någon här som använder DoorProtect-sensorerna i kallförråd? Ser att de är spec:ade 0-50°C, inomhus, inget alternativ för en oisolerad friggebod då?
Har en på ett helt oisolerat uteförråd. Fungerar bra än så länge. Har kört med både DSC och Agility på det förrådet tidigare utan problem. Man får dock räkna med att den äter mer batteri än vanligt. De tidigare har jag bytt på 1-2ggr/år samt att de brukar kunna skicka batterifel när det kommer köldknäppar.
Sitter de bara väderskyddat är det nog inga problem, men man ska nog räkna med förkortad livslängd samt att garantier inte gäller
 
hahalj
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Har en på ett helt oisolerat uteförråd. Fungerar bra än så länge. Har kört med både DSC och Agility på det förrådet tidigare utan problem. Man får dock räkna med att den äter mer batteri än vanligt. De tidigare har jag bytt på 1-2ggr/år samt att de brukar kunna skicka batterifel när det kommer köldknäppar.
Sitter de bara väderskyddat är det nog inga problem, men man ska nog räkna med förkortad livslängd samt att garantier inte gäller
Ja, jag frågade Ajax direkt och fick svaret att de äter batteri och de rekommenderar inte en sådan installation. Men de kommer snart med en Transmitter modul som är spec:ad ner till -25°C som öppnar upp nya möjligheter att integrera in traditionella NC/NO detektorer i kallare miljöer. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.