Lucky2015
B busse skrev:
Fick mina tre Ajax Socker idag och nöjd och glad sätter jag igång den första och fixar till scenario till första bilen, sen sätter jag igång nästa Socket och allt är frid och fröjd tror jag till jag gör ett scenario till andra bilen då protesterar systemet att jag bara kan ha max 5 scenarier.

Har ett som larmar på ett garage på kvällen, två som larmar på och av ett garage morgon och kväll och dom tre vill jag ha kvar. Så till en Socket går det alltså att få en av och påslagning till bilen på morgon och då känns det inte ut så intressant längre om jag inte på använda två Ajax Socket för att schemalägga och styra motorvärmarna efter jobb och andra aktiviteter.

Jag har en till Ajax Hub till uthusen och där jag jag inga scenarier så där funkar det ju med Ajax Socket så där kan jag ju ställa in motorvärmaren till traktorn om jag vill ha den på vid tex snöoväder men kommer mest att bara slå på och av med appen.

Ska kolla om man kan uppgradera huben men går inte det så skickar jag tillbaka två Ajax Socket.

Som sagt kolla upp vilken hub ni har innan ni köper dessa.
Maxantal scenarios de olika hubbarna:

Hub
5
Hub Plus
64
Hub 2
32
Hub 2 Plus
64

• Gilla
bsba
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Maxantal scenarios de olika hubbarna:

Hub
5
Hub Plus
64
Hub 2
32
Hub 2 Plus
64
Hoppas jag kan uppdatera hubben, köpte den förra året men det verkar som att man får upp uppdatera till den dyraste hubben men frågan är om det är värt detta för två motorvärmare uttag?

Till traktorn är den nog klockren då jag inte har wifi i det garaget och inte heller får problem med att jag har för få scenarier på den hubben då larmet är på hela tiden. Men till bilarna känns det inte användbart då det blir samma funktion som den mekaniska timern bortsett från att jag då kan starta manuellt med appen.

Lucky2015
B busse skrev:
Hoppas jag kan uppdatera hubben, köpte den förra året men det verkar som att man får upp uppdatera till den dyraste hubben men frågan är om det är värt detta för två motorvärmare uttag?

Till traktorn är den nog klockren då jag inte har wifi i det garaget och inte heller får problem med att jag har för få scenarier på den hubben då larmet är på hela tiden. Men till bilarna känns det inte användbart då det blir samma funktion som den mekaniska timern bortsett från att jag då kan starta manuellt med appen.
Det finns inga uppdateringar för att du ska kunna få fler scenarior än vad du har på din hub. Just din hub tillåter 5 scenarior.

Det du behöver göra är att byta ut din hub till en annan hub som stödjer fler scenarier. Se inlägg #2267.

Verkar i alla fall möjligt att få uppgradera via safeland om man köpt hubben där, mellanskillnaden mellan den nya och gamla hubben som man sen skickar tillbaka plus 500 kr i service avgift fick jag offert på.

Är väl ändå okej om man får köpa en bättre hub för 500 kr extra mot att köpa en helt ny till fullt pris.

Lucky2015
B busse skrev:
Verkar i alla fall möjligt att få uppgradera via safeland om man köpt hubben där, mellanskillnaden mellan den nya och gamla hubben som man sen skickar tillbaka plus 500 kr i service avgift fick jag offert på.

Är väl ändå okej om man får köpa en bättre hub för 500 kr extra mot att köpa en helt ny till fullt pris.
Tydligen så finns det en möjlighet för de som har Hub och som köpt den under 2020 att uppgradera till hub 2 plus där kostnaden är mellanskillnaden mellan hubbarna + 500 kr i avgift.

https://www.safe.land/se/hjalpcenter-premiumlarmet/vanliga-fragor-om-ajax-hub-2-plus/

Om någon vill göra ett klipp och ändå tänkt köpa så säljer jag två doorprotect plus just nu via tradera.

P panzerkin skrev:
Jag behövde bara nämna för LF att jag hade larm så fick jag rabatten. De frågade varken efter märke eller om det var uppkopplat till larmcentral, men jag kanske hade tur.
Typiskt. För mig frågade dom om det var anslutet till larmcentral ....

M minitoy skrev:
Typiskt. För mig frågade dom om det var anslutet till larmcentral ....
Och till mig sa dom att denna rabatt är borttagen då nästan alla har larm numera (varför det nu skulle vara ett skäl till att ta bort rabatten).

richardtenggren
Tog steget nu jag också! Vill ju inte behöva återmontera verisure när vi renoverat klart!

Så blir spännande när allt kommer hem!
Är det många som monterat DoorProtect på garageport?

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tog steget nu jag också! Vill ju inte behöva återmontera verisure när vi renoverat klart!

Så blir spännande när allt kommer hem!
har inte monterat på garageporten än, men ska göra det när jag beställt en sensor till.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Många vet jag inte men jag har gjort det. Funkar utmärkt såklart på en vanlig hederlig slagport som jag har.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Lucky2015
JustDoIt JustDoIt skrev:
Många vet jag inte men jag har gjort det. Funkar utmärkt såklart på en vanlig hederlig slagport som jag har.
Det var ju rätt så smart med en på porten. Då kan man ju även se om den är öppen/stängd.

JustDoIt JustDoIt skrev:
funkar även fint på en takskjutport om du sätter på ovansidan av porten.

Jag har ett strulande DSC PowerSweries och kikar på Ajax som verkar vara najs.
Skulle gärna kunna använda information från Ajax sensorer i min hemautomation (Home Assistant) men kan inte hitta någon bra info - eller det jag har hittat är att larmstatus, brand och vatten detektorer kan läsas via SIA.

Är det möjligt att få sensor information från t.ex. rörelse och magnet till HA på något sätt?

4integration jocke4u skrev:
Jag har ett strulande DSC PowerSweries och kikar på Ajax som verkar vara najs.
Skulle gärna kunna använda information från Ajax sensorer i min hemautomation (Home Assistant) men kan inte hitta någon bra info - eller det jag har hittat är att larmstatus, brand och vatten detektorer kan läsas via SIA.

Är det möjligt att få sensor information från t.ex. rörelse och magnet till HA på något sätt?
Har du redan trådade detektorer på plats tycker jag definitivt du ska kika på Vanderbilt SPC som enkelt även kan fullt integreras med HA.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.