pokasd Sljdhl skrev:
Har någon rabatt på sin villaförsäkring genom att ha ajax installerat? Länsförsäkringar krävde att det var installerat av behörig och folksam kunde inte heller vill jag minnas
Jag har LF och får rabatt med mitt Ajax-system. Kopplat till central är det inte heller.

• Gilla
fyrafyra
  • Laddar…
Lucky2015
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Jag har LF och får rabatt med mitt Ajax-system. Kopplat till central är det inte heller.
Folksam

Du får fem procents rabatt på din hem-, villa-, bostadsrätts- och fritidshusförsäkring om du skaffar hemlarm från Alert Alarm eller annat hemlarm kopplat till godkänd larmcentral.

O oskar82 skrev:
Om man är sugen på lite Ajax-prylar kan jag tipsa om att flera ställen har Black Friday-erbjudande nu. T.ex. Wingblad Teknik, Safeland och Megateh.
Har någon här erfarenhet av att handla på Megateh?
Vad händer om man får strul, antingen med leveransskada eller någon produkt som strular/falsklarmar/inte funkar?
Skicka tillbaka till Megateh, eller kan man använda smidigare, lokala (svenska) alternativ för reklamationer/garantiärenden?

richardtenggren
Funderar på CombiProtect och DoorProtect Plus, enligt manualen är glaskrossen alltid aktiv om man väljer det?

Då borde man kunna köra på dessa som skalskydd i kombo med den vanliga sensorn i DoorProtect? Dvs den lyssnar efter glaskross och känner om någon öppnar dörren?

Vi har i princip inga öppningsbara fönster och tänkte lösa skalskyddet med glaskrossgivare, men det är ju trevligt om man kan nyttja den inbyggda i ovan nämnda sensorer?

Hur lyckades du med det? Har ditt lokala LF egna regler eller vilka villkor gäller rent formellt?

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
L Lund skrev:
Hur lyckades du med det? Har ditt lokala LF egna regler eller vilka villkor gäller rent formellt?
Jag behövde bara nämna för LF att jag hade larm så fick jag rabatten. De frågade varken efter märke eller om det var uppkopplat till larmcentral, men jag kanske hade tur.

• Gilla
Lund
  • Laddar…
P panzerkin skrev:
Jag behövde bara nämna för LF att jag hade larm så fick jag rabatten. De frågade varken efter märke eller om det var uppkopplat till larmcentral, men jag kanske hade tur.
Samma sak hände mig. Länsförsäkringar är helt klart bästa försäkringsbolaget.

Såhär har jag monterat mina doorprotect plus på dörrarna. Fungerar utmärkt.

• Doorprotect plus monterad på dörrkarm med öppen dörr i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Montering av Doorprotect Plus dörrsensor på karmen av en vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Husbygge2020 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Funderar på CombiProtect och DoorProtect Plus, enligt manualen är glaskrossen alltid aktiv om man väljer det?

Då borde man kunna köra på dessa som skalskydd i kombo med den vanliga sensorn i DoorProtect? Dvs den lyssnar efter glaskross och känner om någon öppnar dörren?

Vi har i princip inga öppningsbara fönster och tänkte lösa skalskyddet med glaskrossgivare, men det är ju trevligt om man kan nyttja den inbyggda i ovan nämnda sensorer?
Går alldeles utmärkt att använda glaskross som alltid aktiv och sedan vid nattläge aktivera doorprotect. Med denna lösning kanske du till och med kan skippa plus eftersom du ändå har fasta fönster.

richardtenggren
S SolenSkiner skrev:
Går alldeles utmärkt att använda glaskross som alltid aktiv och sedan vid nattläge aktivera doorprotect. Med denna lösning kanske du till och med kan skippa plus eftersom du ändå har fasta fönster.
Perfekt! DoorProtect Plus tänkte jag ha på några dörrar, då täcker den in fönstren omkring också :)

Körde en liknande grej i garaget på förra huset där jag alltid hade glaskross aktiv på combiprotecten. Hade inte ett enda falsklarm trots en hel del meckande med mc:n.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
L Lund skrev:
Mitt LF-bolag (Halland) frågade aldrig vilket larm jag hade eller om någon dokumentation så i ärlighetens namn vet de inte vilket larm, eller om alls, jag har...

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mitt LF-bolag (Halland) frågade aldrig vilket larm jag hade eller om någon dokumentation så i ärlighetens namn vet de inte vilket larm, eller om alls, jag har...
Låter bra, ska ringa mitt LF och försöka också.

• Gilla
SolenSkiner
  • Laddar…
S SolenSkiner skrev:
Såhär har jag monterat mina doorprotect plus på dörrarna. Fungerar utmärkt.
Tack så mycket för bilderna!
Tycker att mitt sitter liter längre ifrån jämfört med ditt, får justera något och se hur det går.

Fick mina tre Ajax Socker idag och nöjd och glad sätter jag igång den första och fixar till scenario till första bilen, sen sätter jag igång nästa Socket och allt är frid och fröjd tror jag till jag gör ett scenario till andra bilen då protesterar systemet att jag bara kan ha max 5 scenarier.

Har ett som larmar på ett garage på kvällen, två som larmar på och av ett garage morgon och kväll och dom tre vill jag ha kvar. Så till en Socket går det alltså att få en av och påslagning till bilen på morgon och då känns det inte ut så intressant längre om jag inte på använda två Ajax Socket för att schemalägga och styra motorvärmarna efter jobb och andra aktiviteter.

Jag har en till Ajax Hub till uthusen och där jag jag inga scenarier så där funkar det ju med Ajax Socket så där kan jag ju ställa in motorvärmaren till traktorn om jag vill ha den på vid tex snöoväder men kommer mest att bara slå på och av med appen.

Ska kolla om man kan uppgradera huben men går inte det så skickar jag tillbaka två Ajax Socket.

Som sagt kolla upp vilken hub ni har innan ni köper dessa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.