754 970 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Folksamandr.ljung skrev:
Du får fem procents rabatt på din hem-, villa-, bostadsrätts- och fritidshusförsäkring om du skaffar hemlarm från Alert Alarm eller annat hemlarm kopplat till godkänd larmcentral.
Har någon här erfarenhet av att handla på Megateh?O oskar82 skrev:
Vad händer om man får strul, antingen med leveransskada eller någon produkt som strular/falsklarmar/inte funkar?
Skicka tillbaka till Megateh, eller kan man använda smidigare, lokala (svenska) alternativ för reklamationer/garantiärenden?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Funderar på CombiProtect och DoorProtect Plus, enligt manualen är glaskrossen alltid aktiv om man väljer det?
Då borde man kunna köra på dessa som skalskydd i kombo med den vanliga sensorn i DoorProtect? Dvs den lyssnar efter glaskross och känner om någon öppnar dörren?
Vi har i princip inga öppningsbara fönster och tänkte lösa skalskyddet med glaskrossgivare, men det är ju trevligt om man kan nyttja den inbyggda i ovan nämnda sensorer?
Då borde man kunna köra på dessa som skalskydd i kombo med den vanliga sensorn i DoorProtect? Dvs den lyssnar efter glaskross och känner om någon öppnar dörren?
Vi har i princip inga öppningsbara fönster och tänkte lösa skalskyddet med glaskrossgivare, men det är ju trevligt om man kan nyttja den inbyggda i ovan nämnda sensorer?
Går alldeles utmärkt att använda glaskross som alltid aktiv och sedan vid nattläge aktivera doorprotect. Med denna lösning kanske du till och med kan skippa plus eftersom du ändå har fasta fönster.richardtenggren skrev:
Funderar på CombiProtect och DoorProtect Plus, enligt manualen är glaskrossen alltid aktiv om man väljer det?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Perfekt! DoorProtect Plus tänkte jag ha på några dörrar, då täcker den in fönstren omkring ocksåS SolenSkiner skrev:
Körde en liknande grej i garaget på förra huset där jag alltid hade glaskross aktiv på combiprotecten. Hade inte ett enda falsklarm trots en hel del meckande med mc:n.
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Fick mina tre Ajax Socker idag och nöjd och glad sätter jag igång den första och fixar till scenario till första bilen, sen sätter jag igång nästa Socket och allt är frid och fröjd tror jag till jag gör ett scenario till andra bilen då protesterar systemet att jag bara kan ha max 5 scenarier.
Har ett som larmar på ett garage på kvällen, två som larmar på och av ett garage morgon och kväll och dom tre vill jag ha kvar. Så till en Socket går det alltså att få en av och påslagning till bilen på morgon och då känns det inte ut så intressant längre om jag inte på använda två Ajax Socket för att schemalägga och styra motorvärmarna efter jobb och andra aktiviteter.
Jag har en till Ajax Hub till uthusen och där jag jag inga scenarier så där funkar det ju med Ajax Socket så där kan jag ju ställa in motorvärmaren till traktorn om jag vill ha den på vid tex snöoväder men kommer mest att bara slå på och av med appen.
Ska kolla om man kan uppgradera huben men går inte det så skickar jag tillbaka två Ajax Socket.
Som sagt kolla upp vilken hub ni har innan ni köper dessa.
Har ett som larmar på ett garage på kvällen, två som larmar på och av ett garage morgon och kväll och dom tre vill jag ha kvar. Så till en Socket går det alltså att få en av och påslagning till bilen på morgon och då känns det inte ut så intressant längre om jag inte på använda två Ajax Socket för att schemalägga och styra motorvärmarna efter jobb och andra aktiviteter.
Jag har en till Ajax Hub till uthusen och där jag jag inga scenarier så där funkar det ju med Ajax Socket så där kan jag ju ställa in motorvärmaren till traktorn om jag vill ha den på vid tex snöoväder men kommer mest att bara slå på och av med appen.
Ska kolla om man kan uppgradera huben men går inte det så skickar jag tillbaka två Ajax Socket.
Som sagt kolla upp vilken hub ni har innan ni köper dessa.