755 316 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Varit sugen på Ajax länge men verisure och integrationen med yale doorman har hålt mig kvar hos verisure. Blev länkad denna artikeln
https://www.safe.land/se/hjalpcenter-hemlarm/har-safelands-larm-stod-for-digitala-las/
Någon som vet/hört hur det går?
https://www.safe.land/se/hjalpcenter-hemlarm/har-safelands-larm-stod-for-digitala-las/
Någon som vet/hört hur det går?
Husägare
· Stockholm
· 106 inlägg
Slog till på största paketet från Safeland. Taggad!
Det verkar dyka upp en Hub2 plus runt Augusti om man får tro Ajax blog https://ajax.systems/blog/special-event-2020/.
Produktsida: https://ajax.systems/products/hub2-plus/
Verkar ha lite snabbare CPU och 4G support. Kollade med Safeland och Wingblad men ingen verkar vet när den kommer in eller till vilket pris dock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produktsida: https://ajax.systems/products/hub2-plus/
Verkar ha lite snabbare CPU och 4G support. Kollade med Safeland och Wingblad men ingen verkar vet när den kommer in eller till vilket pris dock.
Jag tycker att detta börjar likna mobiltelefoner, verkar komma ut en ny hub varje år eller oftare !
känns lite konstigt som har installerat mer kända fabrikat där släpps inte det så ofta nya centraler.
Nu kan man tolka detta på olika sätt, de vill ha bra avkastning eller så är inte produkten riktigt färdig utvecklad än.
Samtidigt är det bra att nya aktörer driver fram utvecklingen, men ett larm vill man ju lita på från första början.
En intressant nyhet tycker jag är MultiTransmitter synd att den inte hade utgångar också vad jag kan tolka av deras sida.
MrDTS
känns lite konstigt som har installerat mer kända fabrikat där släpps inte det så ofta nya centraler.
Nu kan man tolka detta på olika sätt, de vill ha bra avkastning eller så är inte produkten riktigt färdig utvecklad än.
Samtidigt är det bra att nya aktörer driver fram utvecklingen, men ett larm vill man ju lita på från första början.
En intressant nyhet tycker jag är MultiTransmitter synd att den inte hade utgångar också vad jag kan tolka av deras sida.
MrDTS
Dom avskräcker lika mycket / lika lite som exempelvis Verisure eller något annat mer känt märke. De allra flesta (om vi undantar totala amatörer) bryr sig väldigt lite om det står Verisure (exempel) eller något annat. Att du tänker så visar snarare att du inte är en inbrottstjuv. ;-)aeroform skrev:
(Inget illa menat)
Har man larmdekaler och gärna en skylt med kameraövervakning så skrämmer det en del åtminstone, andra struntar i vad det står.
Personligen (om jag hade pysslat med inbrott) hade jag hellre gått in i ett hur där det står Verisure än något jag inte direkt känner igen. För en tjuv spelar det ingen som helst roll ifall en väktare kommer ut, däremot en sur granne kan vara mindre rolig att träffa på.
Ja, de jag känner som haft inbrott har Verisure. Och deras dekaler då antar jag och det verkar inte ha avskräckt. De hade förresten en så usel siren så att inga grannar märkte något mitt i natten men en pixlig bild på tjuven fick de i alla fall.D DaNor skrev:Dom avskräcker lika mycket / lika lite som exempelvis Verisure eller något annat mer känt märke. De allra flesta (om vi undantar totala amatörer) bryr sig väldigt lite om det står Verisure (exempel) eller något annat. Att du tänker så visar snarare att du inte är en inbrottstjuv. ;-)
(Inget illa menat)
Har man larmdekaler och gärna en skylt med kameraövervakning så skrämmer det en del åtminstone, andra struntar i vad det står.
Personligen (om jag hade pysslat med inbrott) hade jag hellre gått in i ett hur där det står Verisure än något jag inte direkt känner igen. För en tjuv spelar det ingen som helst roll ifall en väktare kommer ut, däremot en sur granne kan vara mindre rolig att träffa på.
Ja dekaler kanske inte hjälper särskilt mkt. Hyfsat bestämt mig för Ajax men saknar smarta hem integrering (vill kunna larma av med mitt ID Lock) och får lite halvdålig tilltro till deras utveckling eftersom de sagt ungefär ”kommer snart” sen 2018. Saknar också rörelsedeckare med kamera för utomhusbruk, floodlight (Argos kommande verkar riktigt najs) samt tvåvägskommunikation med högtalare inne. Sen är ju inga system kompletta ändå..
Vad är ID Lock?aeroform skrev:
Ja dekaler kanske inte hjälper särskilt mkt. Hyfsat bestämt mig för Ajax men saknar smarta hem integrering (vill kunna larma av med mitt ID Lock) och får lite halvdålig tilltro till deras utveckling eftersom de sagt ungefär ”kommer snart” sen 2018. Saknar också rörelsedeckare med kamera för utomhusbruk, floodlight (Argos kommande verkar riktigt najs) samt tvåvägskommunikation med högtalare inne. Sen är ju inga system kompletta ändå..
Husägare
· Stockholm
· 106 inlägg
Fått mitt larmpaket. Såååå enkelt att montera upp och konfigurera alltså. Underbart.
Var mycket svårare att få ner det gamla
Det enda som jag inte luskat ut 100% ännu är keypaden. Känns ”svår” att väcka ibland.
Var mycket svårare att få ner det gamla
Det enda som jag inte luskat ut 100% ännu är keypaden. Känns ”svår” att väcka ibland.
Har inte installerat min StreetSiren ännu. Vet någon om man kan ställa in den så att den bara används när alarmet är aktivt och inte under nightmode? 100% av våra falsklarm är när vi har nightmode igång. Skulle vara trevligt om grannarna slipper vårt eviga falsklarmande 
Jag tror jag förstår vad du menar. Jag har ”löst” det genom att trycka ”C” för att väcka keypaden och sedan koden.G GammaltSomNytt skrev:
I början tryckte jag ofta på någon siffra lite lätt, men rätt ofta registrerades det trycket och koden blev fel.
Men med ”C”-tricket funkar det bra och är lätt att väcka sin keypad.