755 319 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Vilket abonnemang är bäst om man bara kör med GSM simkort? Är ju en jäkla djungel då man ska ladda, Telia och Comviq är det som är aktuellt för mig.
Kör larmen stugan och det till mina uthus bara med GSM, hade hoppats att det skulle funka med en repeater från uthusen för att nå til mitt vanliga larm men det gör det tyvärr inte.
Kör larmen stugan och det till mina uthus bara med GSM, hade hoppats att det skulle funka med en repeater från uthusen för att nå til mitt vanliga larm men det gör det tyvärr inte.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Ja, jag kör Comviq kontakt med standard, men nån gång när surfen var slut så har jag fyllt på med bara surf i stället, gör inte det gott folk utan ladda på med paket.JustDoIt skrev:
Jag har Telenor kontant men det funkar inte vad jag skriver. Någon som har tips?T Tosse skrev:
Får väl byta till Comviq annars som verkar vara det mest rekommenderade.
Hej,
Är ny i forumet och har precis flyttat till nytt hus med min sambo. Vi har bestämt oss för att skaffa ett Ajax larm och har tänkt att först prioritera nedervåningen med flertalet sensorer och endast ha en CombiProtect på övervåningen, till att börja med. Tanken är sen att komplettera med ytterligare sensorer på övervåningen senare.
När det gäller kameror så står det just nu mellan Arlo Pro 3 och Amazon Blink XT2. Om någon har erfarenhet av dessa och har tips eller råd så vore jag grymt tacksam! Känner att jag har lite svårt att välja vilken av dem som passar bäst. Var inne lite på Google Nest men kände att det var lite väl krångligt att behöva dra en kabel till varje kamera.
Jag sitter mer eller mindre redo att beställa larmet men funderar på vilken Hub man ska ha? Vi kommer inte använda MotionCam alls då den verkade sådär. Är det då helt meningslöst med Hub 2 och bör man bara köra på standardhubben?
Är ny i forumet och har precis flyttat till nytt hus med min sambo. Vi har bestämt oss för att skaffa ett Ajax larm och har tänkt att först prioritera nedervåningen med flertalet sensorer och endast ha en CombiProtect på övervåningen, till att börja med. Tanken är sen att komplettera med ytterligare sensorer på övervåningen senare.
När det gäller kameror så står det just nu mellan Arlo Pro 3 och Amazon Blink XT2. Om någon har erfarenhet av dessa och har tips eller råd så vore jag grymt tacksam! Känner att jag har lite svårt att välja vilken av dem som passar bäst. Var inne lite på Google Nest men kände att det var lite väl krångligt att behöva dra en kabel till varje kamera.
Jag sitter mer eller mindre redo att beställa larmet men funderar på vilken Hub man ska ha? Vi kommer inte använda MotionCam alls då den verkade sådär. Är det då helt meningslöst med Hub 2 och bör man bara köra på standardhubben?
Har ingen erfarenhet av kamerorna du nämner, men ska du inte ha MotionCam så kör den vanliga hubben, såvida du inte vill kunna koppla in den trådlöst (Hub plus).
Var bara medveten om att MotionCam är den enda kameran som kan trigga igång larmet och det är bara den som en larmoperatör kan se genom (när larmet är utlöst).
Var bara medveten om att MotionCam är den enda kameran som kan trigga igång larmet och det är bara den som en larmoperatör kan se genom (när larmet är utlöst).
Hej alla.
Vet att det varit uppe innan men när det gäller Safeland.
Med deras larmpaket tvingas man ju nu för tiden köpa till ”Safeland Connect” i ett (1) år.
Någon som vet om det är något hinder i sig eller om det på något sätt löper vidare i abonnemangsform eller om det helt enkelt är 490:- back för att få köpa larmet till nedsatt pris?
Med deras larmpaket tvingas man ju nu för tiden köpa till ”Safeland Connect” i ett (1) år.
Någon som vet om det är något hinder i sig eller om det på något sätt löper vidare i abonnemangsform eller om det helt enkelt är 490:- back för att få köpa larmet till nedsatt pris?
Det är inget abonnemang. Larmet är ditt och det är bara att köra på, med eller utan grannsamverkan eller koppling till smarta hem.Dizzy84 skrev:
Hej alla.
Tack för svaret! Tyckte MotionCam kände lite sådär då man bara fick stillbilder i 640x480 upplösning. Vi hade nog tänkt köra utan larmoperatör också. Stort tack för hjälpen!P panzerkin skrev:Har ingen erfarenhet av kamerorna du nämner, men ska du inte ha MotionCam så kör den vanliga hubben, såvida du inte vill kunna koppla in den trådlöst (Hub plus).
Menar du att Securitas larmcentral automatiskt får bilder eller livefeed från icke-ajax kameror när larmet är utlöst? Finns det nån lista på vilka som funkar?M MrDTS skrev:
Japp finns en lång lista på ip kameror dom flesta märken på marknaden, ska se om jag hittar den, vet inte om jag kan/får lägga upp den här.
Man fyller i blankett men ip-adresser till kamerorna mm, det fungerar inte med trådlösa kameror (tror jag) utan ip med kabel..
MrDTS
Man fyller i blankett men ip-adresser till kamerorna mm, det fungerar inte med trådlösa kameror (tror jag) utan ip med kabel..
MrDTS
Ajax-appen länkar till Great Security, Lövestad, Safeland, Säkerhets Centralen (sic) och Tempest Security. Om de faktiskt har stöd för Ajax eller inte förtäljer inte historien men annars tänker jag att det vore dumt att länka till dem om det inte skulle funka.
Tänker köpa mig ett Ajax system, ska köra magneter och ir till en början. Vilken hub är bäst att satsa på, kommer köra trådat och sen komplettera med GSM kort som backup?
Sen trådlös utomhuskamera som inte kostar skjortan, nån som ni kan rekommendera?
Sen trådlös utomhuskamera som inte kostar skjortan, nån som ni kan rekommendera?
Redigerat: