755 289 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Jag tror att i princip alla använder appen. Geofencing funktionen är bra där och säger till att larma av innan man kommer hem. Har man en Apple Watch kan man även larma av och på med den. Fjärren kan vara bra att kunna ge ut till ex en hantverkare vid behov.M MrDTS skrev:
Säger samma sak som fireon, appen till 95 %. Enda gången jag använder fjärren är när jag vill sticka ut och träna utan mobilen. Fjärren är kvar hemma då (gömd på smart ställe), och så har jag ställt in fördröjning så jag hinner in och larma av med den. Eller om mobilen ligger framme nära dörren så behöver man ju inte fjärren då heller. Men bra som backup den dagen man kommer hem utan mobil eller utan batteri i mobilen.M MrDTS skrev:
Och fjärren är bra att den finns där om man vill att någon annan ska kunna komma in och larma av. Eller för att låna ut vid behov.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
varför använda tag? Hade det också som krav innan. Alla har en smart phone idag, används till 99.9% Fjärren som är ”liten och tunn” används ibland när någon skall vattna blommor när man är borta. Ångrade jag köpte en Keypad..sitter vid dörren oanvändM MrDTS skrev:
Mycket lättare med tag, ta fram mobilen när man har matkassar, logga in i den sen starta appen hur kan det vara enklare ?
i minus 15 grader, ok ni menar att man går in först då, får nog lägga en lång inpasserings tid då för att få fram mobilen, jag har den alltid i fodral med.
Nej en kortläsare på utsidan som låser upp samt larmar av ; ) givetvis med geo avkänning att mobilen är med annars inte av larmning utan kod.
MrDTS
i minus 15 grader, ok ni menar att man går in först då, får nog lägga en lång inpasserings tid då för att få fram mobilen, jag har den alltid i fodral med.
Nej en kortläsare på utsidan som låser upp samt larmar av ; ) givetvis med geo avkänning att mobilen är med annars inte av larmning utan kod.
MrDTS
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Man kan inte få allt. Fixa en keypad...lås upp med nyckel eller tag (yale) gå in å larma av med den när det är minus 15 och du har handlat mkt mat.M MrDTS skrev:Mycket lättare med tag, ta fram mobilen när man har matkassar, logga in i den sen starta appen hur kan det vara enklare ?
MrDTS
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
M MrDTS skrev:Mycket lättare med tag, ta fram mobilen när man har matkassar, logga in i den sen starta appen hur kan det vara enklare ?
MrDTS
Du larmar av innan du ens har lyft upp kassarna. Geofencing påminner dig om du skulle glömma.M MrDTS skrev:
Mattias_Jo1 skrev:
Det blir ju rätt jobbigt när mobilbatteriet är slut, ajax cloud, eller liknande är nere. Blir svårt att larma av då. Jag skulle säga att det är väldigt bra att ha en keypad vid dessa tillfällen..
Åtminstone en "offline-avlarmare" måste man nästan ha.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Går alltid vända och vrida på vad som är bra, dåligt eller kan hända . Endera lever man med att det inte finns tag nu eller så köper man ett annan larm eller inget larm. Svårt att få allt man vill.E eddiw skrev:
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Enklaste sättet att få Dahuas NVR att sluta spela in när man är i huset?
Ajax socket till en extra switch som stänger av internetanslutningen till NVR:n?
Ajax socket till en extra switch som stänger av internetanslutningen till NVR:n?
Ja, man kan stänga av switchen som NVR är kopplad till, så har jag det idag men min.
eller om man har ett antal lösa ip-kameror så kan dom vara kopplade till en å samma poe-switch som man styr med strömplugg.
Lätt att styra via larmet, larma av = ström av och larma på= ström på och kameror får ström.
MrDTS
eller om man har ett antal lösa ip-kameror så kan dom vara kopplade till en å samma poe-switch som man styr med strömplugg.
Lätt att styra via larmet, larma av = ström av och larma på= ström på och kameror får ström.
MrDTS