755 253 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Kanske hjälper det någon annan:
jag har precis bytt från comviq till telenor då det i telenors ftg-abb. är gratis med extra datakort som kan köra data och sms. Jag fick det att lira med APN internet.telenor.se. Services.telenor.se som telenor själva skriver att det ska vara fungerade inte.
jag har precis bytt från comviq till telenor då det i telenors ftg-abb. är gratis med extra datakort som kan köra data och sms. Jag fick det att lira med APN internet.telenor.se. Services.telenor.se som telenor själva skriver att det ska vara fungerade inte.
Tittar på Ajax larm till huset men har inte fallit för nån av de ÅF som man ser på nätet.
Vilka rekommenderar ni i tråden?
De ska ha hub+ och hyffsat bra priser på extrasensorer.
Söker den där trevliga kombinationen av Pris/service
Vilka rekommenderar ni i tråden?
De ska ha hub+ och hyffsat bra priser på extrasensorer.
Söker den där trevliga kombinationen av Pris/service
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Använd FB "ajax support buddies" finns massor av dessa frågor och svar. Råder dig att vänta på HUB 2 istället.Appendix skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Ajax systems support buddies SverigeAppendix skrev:
https://www.facebook.com/groups/1530041150397277/?ref=share
Heter gruppen
Det finns en funktion för att testa när detektorer reagerar. Inget larm kommer att låta. Den visar genom att lysa när den detekterar.4 4fun skrev:
Gå in på rörelsesensorn, tryck på kugghjulet uppe till höger och välj sedan Detection Zone test nästan längst ned. Min app är på engelska, vet inte om din också är det.
Oj det tog några timmar att läsa denna tråd 
Är väldigt sugen på denna larm, men de funktioner jag är ute efter finns tyvärr inte idag.
Flera av dom finns med i förslagen, men av denna tråd så förstår jag att det tar lång tid för en produkt att komma ut i butik.
Saknar.
Pir kamera (vet den är på gång) som ska kunna tas i mot av larmcentral (helst Securitas).
Tag läsare.
Lås styrning.
z-wave funktion.
Stor funktions Display.
MrDTS
Är väldigt sugen på denna larm, men de funktioner jag är ute efter finns tyvärr inte idag.
Flera av dom finns med i förslagen, men av denna tråd så förstår jag att det tar lång tid för en produkt att komma ut i butik.
Saknar.
Pir kamera (vet den är på gång) som ska kunna tas i mot av larmcentral (helst Securitas).
Tag läsare.
Lås styrning.
z-wave funktion.
Stor funktions Display.
MrDTS
Jag har fått flera branddäckare utbytta för några veckor sen p.g.a. dålig batch av rökdeckare.. Däremot får jag inte tag på dom nu för att kunna skicka tillbaka de felaktiga..andr.ljung skrev:
Har råkat ut för samma fel med en av våra också. Säkerhetsbyggarna sa för drygt tre veckor sedan att de skulle skicka en ny enhet, sedan dess har vi inte hört något och det har inte kommit någon enhet. Nu svarar de inte på supportmailen heller.E eddiw skrev:
Jag har ju lyxproblemet att jag fått nya enheter men har kvar dom defekta än så länge.. Vet inte om dom är iväg på jobb eller nåt?J jejn skrev:
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Mmm inte bra detta. Jag fick mail i somras om att de missat mitt ärende och att de skulle vara snabba på att lösa det. Men nu verkar de glömt det igen...E eddiw skrev:
Det är ingen konkurs eller så pågång va? Det va en kille som hjälpte mig först men han försvann sen.
Jag har exakt samma bekymmer. Vill skicka tillbaka en trasig brandvarnare till Säkerhetsbyggarna efter att de skickat ut en ersättare till mig, men får ingen kontakt med dem efter flera försök. Får bara hoppas att allt är OK med dem!E eddiw skrev:
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Lägg dem i vilken zon du vill. I inställningarna väljer du om alla zoner ska larma eller ej (självklart enligt mig).T Tosse skrev: