Byggahus.se

Ajax alarm systems

271k läst  1,7k svar

1. L
    Medlem Nivå 1
    Hej.
    Vet någon om det är möjligt att ha brandvarnarna aktiverade även när larmet är avstängt, detsamma gäller vattendetektorn?

2. tattoboy2018
    Bannad Nivå 5
    Dom är väll alltid aktiverade

3. F
    Medlem Nivå 3
    Är dem inte alltid aktiverade?! :oops:

4. tattoboy2018
    Bannad Nivå 5
    Dom är alltid aktiverade, spelar ingen roll om larmet är avaktiverat eller inte

• Laddar…
  5. Erik Hellgren
    Elektroniktokig · Nivå 7
    Just dom detektorerna är per default alltid aktiva oavsett om systemet är till- eller från.

6. L
    Medlem Nivå 1
    Bra, nu när jag tänker efter är det ju ganska självklart att de alltid är aktiverade.

• Laddar…
  7. tattoboy2018
    Bannad Nivå 5
    De är bra :D
    Har själv haft Ajax larm och det är ett kanon larm. Behöver du diverse tillbehör till larmet så har jag de!

8. F
    Medlem Nivå 6
    Har precis beställt Ajax till fritidshuset och vill gärna komplettera med kameraövervakning. Lösningen ovan låter intressant, Berätta gärna mer, Vilka kameror använder du? Ta det gärna sakta. Jag har precis googlat Dahua NVR 410 och WD Purple 3TB...
    Någon annan som har tips på lämplig kamerainstallation? Tänkt budget är kanske 5.000.

9. M
    Medlem Nivå 4
    Om du inte har bråttom att montera så avbeställ och avvakta Hub 2. Mer funktioner för kameraövervakning som jag förstår det.

https://ajax.systems/products/hub-2...dium=email&utm_campaign=hub-2_release_en_user

10. Stringfellow Hawke
    Medlem Nivå 10
    Dahua 4433 kör jag utomhus, tycker dom är väldigt prisvärda. Finns säkert uppdaterade kameror.

SEK 452.79 | Free shipping Dahua Built-in MIC HD 4MP network IP Camera IPC-HDW4433C-A replace IPC-HDW1431S cctv Dome Camera Support POE
    https://s.click.aliexpress.com/e/bOaAWiJI

Kör du Dahuas NVR är det i princip plug-and-play. Mycket enkelt att komma igång.

11. H
    Medlem Nivå 2
    Ska inte Postnord ha en del pengar också?

12. Stringfellow Hawke
    Medlem Nivå 10
    75 kr plus moms för värdet som anges.

13. L
    Medlem Nivå 4
    Att motioncam kräver nya hub 2 är en riktig besvikelse och ajax har helt klart tappat mitt förtroende. De borde gått ut med denna information när de först visade upp kameran för snart ett år sedan.

14. M
    Medlem Nivå 12
    Man får hoppas på ett inbytes system. Nån som sett nått pris?

15. Kendobendo
    Husägare Nivå 5
    På deras facebook bland kommentarerna (som många är upprörda kring) så svarar ajax att det krävs hårdvara för att erbjuda detta. Därför krävdes en ny hub.

• Laddar…