745 987 läst ·
2 895 svar
746k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Har precis beställt Ajax till fritidshuset och vill gärna komplettera med kameraövervakning. Lösningen ovan låter intressant, Berätta gärna mer, Vilka kameror använder du? Ta det gärna sakta. Jag har precis googlat Dahua NVR 410 och WD Purple 3TB...Stringfellow Hawke skrev:
Någon annan som har tips på lämplig kamerainstallation? Tänkt budget är kanske 5.000.
Om du inte har bråttom att montera så avbeställ och avvakta Hub 2. Mer funktioner för kameraövervakning som jag förstår det.F Frågan skrev:Har precis beställt Ajax till fritidshuset och vill gärna komplettera med kameraövervakning. Lösningen ovan låter intressant, Berätta gärna mer, Vilka kameror använder du? Ta det gärna sakta. Jag har precis googlat Dahua NVR 410 och WD Purple 3TB...
Någon annan som har tips på lämplig kamerainstallation? Tänkt budget är kanske 5.000.
https://ajax.systems/products/hub-2...dium=email&utm_campaign=hub-2_release_en_user
Medlem
· Stockholm
· 1 396 inlägg
Dahua 4433 kör jag utomhus, tycker dom är väldigt prisvärda. Finns säkert uppdaterade kameror.F Frågan skrev:Har precis beställt Ajax till fritidshuset och vill gärna komplettera med kameraövervakning. Lösningen ovan låter intressant, Berätta gärna mer, Vilka kameror använder du? Ta det gärna sakta. Jag har precis googlat Dahua NVR 410 och WD Purple 3TB...
SEK 452.79 | Free shipping Dahua Built-in MIC HD 4MP network IP Camera IPC-HDW4433C-A replace IPC-HDW1431S cctv Dome Camera Support POE
https://s.click.aliexpress.com/e/bOaAWiJI
Kör du Dahuas NVR är det i princip plug-and-play. Mycket enkelt att komma igång.
Medlem
· Stockholm
· 1 396 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 514 inlägg
Man får hoppas på ett inbytes system. Nån som sett nått pris?
På deras facebook bland kommentarerna (som många är upprörda kring) så svarar ajax att det krävs hårdvara för att erbjuda detta. Därför krävdes en ny hub.L Luugen skrev:
Har nu beställt två Dahua 4MP med Wifi på Aliexpress för 800 kr st. De lagrar i molnet samt på SD-kort. Verkar smidigt men jag har noll erfarenhet av såna här kameror så man får väl se hur det går när de anländer om ett antal veckor. Har inte riktigt förstått vad jag behöver en NVR till men annars får jag väl addera en sådan så småningom. Förmodligen skaffar jag en Ajax Wall switch eftersom det känns fel att ha kameraövervakning på de personer som vistas där när larmet är avstängt.Stringfellow Hawke skrev: